اپلیکیشن دختران چیست؟ + جزئیات

انسیه خزعلی، معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری هدف از تهیه «اپلیکیشن دختران» را پوشش‌دهی مطالبات و نیازهای دختران نوجوان از جمله تأمین نیازهای معنوی، راهنمایی در مباحث بهداشت و سلامت و… به منظور افزایش نشاط و شادابی عنوان کرد.

اپلیکیشن دختران چیست؟ + جزئیات
کدخبر : 7696
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

اخیرا معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری از طراحی و ساخت اپلیکیشن دختران خبر داد. اما هدف از ساخت این برنامه چیست؟

انسیه خزعلی درباره جزئیات این برنامه گفت: از ماه‌ها پیش برنامه‌ای را برای تهیه محتوا در فضای مجازی و پاسخگویی به نیازها و مطالبات دختران آغاز کردیم و پس از نشست با صاحب نظران این امر بر روی ایجاد «ویترین محتوای مناسب دختران» در پیام‌رسان‌های ملی متمرکز شدیم.

او ادامه داد: در این راستا با بعضی از پیام رسان های داخلی مذاکراتی انجام شد. طبیعتا این امر با رویکرد ویژه‌ای که دارد، اختصاص به دختران دارد و پس از طراحی اولیه زیرساخت و تکمیل محتوا، نرم افزار مذکور در اختیار دختران قرار خواهد گرفت.

هدف از ساخت اپلیکیشن دختران چیست؟

خزعلی در پاسخ به این سوال که اپلیکیشن ویژه دختران کدام یک از دغدغه دختران را رفع خواهد کرد؟ توضیح داد: این اپلیکیشن به نیازهای متعددی از قبیل ورزش و تندرستی، سلامت و بهداشت، تفریح و اوقات فراغت، علم و زندگی، شناسایی خلاقیت و ابتکار دختران، امور تربیتی و اخلاقی، مهارت‌های دهگانه بارویکرد بوم و محیط و جنسیت و بسیاری از دیگر نیازها که به اقتضای شرایط دختران و مزیت‌های ویژه نوجوانان باید به آن‌ها توجه کرد، می‌پردازد.

به گفته معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری، نرم افزار مذکور در مرحله اول پاسخگوی دختران ۱۲ تا ۱۸ سال خواهد بود و امید می‌رود در مرحله بعد در خصوص زنان جوان هم برنامه مورد نظر تکمیل و بارگذاری شود.

خزعلی پوشش‌دهی مطالبات و نیازهای دختران نوجوان اعم از پاسخگویی به سوالات و شبهات، تامین نیازهای معنوی، راهنمایی در مباحث بهداشت و سلامت، مشاوره و مددرسانی در زمینه نیازهای روحی ـ روانی به منظور افزایش نشاط، شادابی و پرورش استعدادهای دختران را اهداف اصلی راه‌اندازی نرم افزار یاد شده عنوان کرد.

او درباره وضعیت فعلی این نرم افزار و زمان بهره‌برداری از آن گفت: این نرم افزار در حال حاضر مراحل طراحی زیرساخت و آماده سازی محتوای خود را طی می‌کند و امیدوار هستیم در ماه‌های آینده قابلیت بهره‌برداری پیدا کند.

وی در پایان سخنان خود از فعالان عرصه فضای مجازی در حوزه نوجوانان و به ویژه دختران نوجوان جهت انعکاس نظرات و ارائه پیشنهادات خود به گروه «هویت دختران» معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری دعوت به همکاری کرد.

منبع: ایسنا


 

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان