رئیسی: امنیت برقرار شد

ابراهیم رئیسی با اشاره به ابعاد امنیتی، فرهنگی و اقتصادی ناآرامی‌های اخیر بیان کرد: با تلاش مسئولان امنیتی امنیت برقرار شده است و بیشتر برقرار هم خواهد شد.

رئیسی: امنیت برقرار شد
کدخبر : 7629
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

سید ابراهیم رئیسی در سخنرانی خود به مناسبت سالروز تشکیل شورای عالی انقلاب گفت: باید به آنچه که در شورای عالی انقلاب گذشته است نگاهی بیاندازیم و به وضعی موجود نگاه کنیم. باید فاصله‌ها را کم کنیم. نگاهی باید نقادانه و کارشناسانه باشد به عبارتی آیا آنچه از شورای عالی انقلاب فرهنگی انتظار می‌رفت انجام شده است.

رئیس جمهور در ادامه بر ضرورت افزایش بهره وری تاکید کرد و افزود: بنده در جلسه با روسای دانشگاه و … گفتم ما در کشور نیازمند افزایش بهره وری هستیم این میزان از نیروی انسانی کارآمد به قولی ۸۰ هزار اعضای هیات علمی و به قولی ۱۰۱ هزار اعضای هیات علمی داریم باید به بهره وری در این مساله نگاه کرد و بعد بودجه و امکاناتی که وجود دارد. معتقدم هزینه کردن در این بخش‌های نوعی سرمایه گذاری است.

نگرانی رهبر در مقوله بصیرت

وی تصریح کرد: باید شناخت و بصیرت نسبت به مسائل وجود داشته باشد، نگرانی که رهبری دارند و در مقوله بصیرت بیان کردند، تنها برای مسائل مربوط به ۸۸ نبوده،‌ همواره وجود دارد، اکنون هم هست یعنی یک دانش آموز، دانشجو یا استاد در کنار علم افزایی تحلیل درستی هم داشته باشند.

رئیس جمهور به مساله هدایت فرهنگی از وظایف شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز اشاره کرد و گفت: ساز و کارها وجود دارد، اما لازمه‌اش باز نگاهی است که در سازمان‌ها این هدایت فرهنگی چگونه انجام می‌شود.

رئیسی با اشاره به تاکیدات رهبری در زمینه اسراف نکردن و تاکید بر توان داخلی و محور ما می توانیم، گفت: اسراف، حرکت در خارج از محور عدالت است، ما می‌توانیم نیز حرکت بر مسیر عدالت است. جامعه دانش بنیان جامعه‌ای است که دانایی‌های خود را به توانایی‌هایش ضمیمه کرده و محصول دانش بنیان ارائه می‌کند.

وی در ادامه با بیان اینکه باید مفاهیم واژگانی مثل بازنشستگی یا فارغ التحصیلی عوض شود، گفت: امام بعد از 70 سالگی رهبری یک انقلاب بزرگ را بر عهده گرفت. حالا یک فرد 50 ساله بازنشسته شده و به پارک می‌رود. این واژه‌ها که عجیب است، افراد را متوقف می‌کند و حتما باید بازنگاهی به آنها شود، مفهوم سازی‌ها بسیار مهم است. رهبری مفهوم‌سازی‌های بسیار زیبایی مثل اقتصاد مقاومتی در فرهنگ ما ایجاد کردند.

رئیس جمهور همچنین با اشاره به اهمیت فرهنگ کار و تلاش، گفت: تحصیلکردگان نباید خود را به میز و صندلی محدود کنند. در رباط کریم به من گفتند یک نفر بیکار هم وجود ندارد و حتی ظرفیت مهاجرپذیری هم دارند. البته در واژه مهاجرت هم باید بازنگری شود. در پاکدشت هم گفتند یک نفر بیکار نداریم، اما برخی فارغ التحصیل‌ها فقط دنبال کار اداری هستند و رفتن به کارخانه و پوشیدن لباس کار و ایستادن در کنار کارگر یا کار در زمینه کشاورزی و معدن را کار نمی‌دانند. ما به فرهنگ‌سازی در این زمینه نیاز داریم. ما به فرهنگسازی در زمینه کار و تلاش، انضباط اجتماعی و قانونمداری نیازمندیم که در این زمینه‌ها، دانشگاه‌، حوزه‌ها، سازمان‌های مسئول مثل دبیرخانه شورای انقلاب فرهنگی مسئولیت دارند.

رئیسی با بیان اینکه اغتشاشات اخیر دارای ساحت‌های امنیتی، فرهنگی و اقتصادی بود، گفت: مسئولان امنیتی در این زمینه تلاش کردند و اکنون امنیت برقرار است و بیشتر هم تامین می‌شود، اما موضوع به ساحت فرهنگی و اقتصادی هم بر می‌گردد. مسئولان فرهنگی باید عملکرد خود را بازنگاهی داشته باشند و کار جهادی انجام دهند.

وی با اشاره به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره فعال شدن مراکز گفت‌وگو در سراسر کشور گفت: در این گفت‌وگوهاست که می‌توان سخن افراد را شنید. این گفت‌وگوها برای کشور و دولت مفید است.

منبع: ایسنا
آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان