قیمت طلا | قیمت طلا در بازار

قیمت طلا افزایش یافت | قیمت طلا در بازار امروز 19 آذرماه

قیمت طلا امروز شنبه ۱۹ آذر ۱۴۰۱ اعلام شد که بر این اساس هر گرم طلای ۱۸ عیار به قیمت یک میلیون ۵۹۳ هزار ۴۰۰ تومان رسید.

قیمت طلا افزایش یافت | قیمت طلا در بازار امروز 19 آذرماه
کدخبر : 7612
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

قیمت طلا از ابتدای سال جدید نوسانات زیادی را داشته است. قیمت طلا همپای با افزایش دلار بالا می رود و امید است که کاهش قیمت دلار در روز های آینده انجام گیرد تا بازار وضع آرامی به خود ببیند. نگرانی ها بابت افزایش قیمت طلا وجود دارد چرا که متاثر از آن قیمت کالاهای دیگر نیز افزایش پیدا می کند. چند روزی بود که قیمت طلا افزایش داشت. اما امروز خبرهای دیگری از وضع موجود به گوش می رسد. اخرین اخبار از قیمت طلا را در ادامه بخوانید.

قیمت طلا امروز شنبه ۱۹ آذر ۱۴۰۱ اعلام شد که بر این اساس هر گرم طلای ۱۸ عیار به قیمت یک میلیون ۵۹۳ هزار ۴۰۰ تومان و هر گرم طلای ۲۴ عیار دو میلیون و ۱۲۴ هزار ۶۰۰ تومان رسید و همچنین هر اونس طلا در بازارهای جهانی ۱۷۹۷.۲۶ دلار به فروش می رسید.

گفتنی است، قیمت طلای دست دوم به یک میلیون و ۵۷۲ هزار ۱۹۰ تومان به فروش می رسد.

قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح جدید امروز شنبه ۱۹ آذر ۱۴۰۱ در بازار آزاد تهران به مبلغ ۱۷ میلیون و ۴۴۹ هزار تومان رسید.

 قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح جدید امروز شنبه ۱۹ آذر ۱۴۰۱ در بازار آزاد تهران به مبلغ ۱۷ میلیون و ۴۴۹ هزار تومان و سکه بهار آزادی طرح قدیم ۱۷ میلیون و ۳۴۵هزار تومان تومن رسید.

در بازار آزاد قیمت نیم سکه ۱۰ میلیون ۳۵۰ هزار تومان، ربع سکه ۷ میلیون ۳۵۰ هزار تومان و سکه گرمی به مبلغ ۳ میلیون ۷۰۰ تومان است.

انس طلا در روزهای پنج شنبه و جمعه نیز با روند صعودی مواجه شده و حتی توانست به بالای قیمت ۱۸۰۰ رسیده و یک عقب نشینی را در آن ناحیه داشته باشد و در محدوده ۱۷۹۵ واحد قیمت معاملات را ببندد.

در هفته گذشته خبرهایی مبنی بر افزایش ذخایر طلا در بانک‌های مرکزی کشورهای مختلف منتشر شده و این خبر باعث افزایش تقاضا در معاملات آخر هفته انس طلا شد.

با عقب نشینی بازیگران ارزی، سکه بازان هم تغییر تاکتیک دادند و کمتر کسی در موقعیت خرید قرار گرفت، به همین دلیل قیمت سکه امامی در معاملات دیروز تقریبا ۳۵۰ هزار تومان ریزش کرد و در محدوده ۱۷میلیون و ۳۵۰ هزار تومان به کار خود پایان داد.

سکه بورسی و طلا، ترمز سکه را کشید

البته فعالان بازار معتقدند کاهش قیمت سکه در بورس کالا و افت قیمت اونس طلا ترمز روند صعودی قیمت سکه را کشید.

دو پیش بینی متفاوت در مورد قیمت سکه

در شرایط فعلی دو نگاه متفاوت در مورد  قیمت سکه وجود دارد.عده ای از معامله گران معتقدند که تا زمانی که فلز گران بهای داخلی بالای مرز ۱۷ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان معامله می شود نباید انتظار عقب نشینی قیمت سکه به سمت مرز ۱۷ میلیون تومان را داشت.

به باور این دسته از معامله گران در صورتی که نرخ دلار و سکه بورسی رشد کند احتمال صعود سکه بازان در بازار آزاد محتمل خواهد بود.

با این حال برخی از معامله گران‌ با اشاره به حباب سکه و فاصله چشمگیر ارزش ذاتی سکه و نقدی آن می گفتند درصورتی که قیمت سکه امروز حمایت دلار و... را کسب نکند این امر ممکن است سکه موجب عقبگرد فلز گران بهای داخلی تا سطح ۱۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان شود.

قیمت طلا در روز جمعه علی‌رغم بالا رفتن ارزش دلار و سود اوراق بهادار خزانه‌داری آمریکا افزایش یافت. برخی سرمایه‌گذاران هنوز انتظار دارند بانک مرکزی آمریکا از اوایل سال آینده میلادی روند افزایش نرخ بهره را آرام‌تر کند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم،  قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۴۶ درصد افزایش به ۱۷۹۷ دلار و ۳۲ سنت رسید.

 تاجران طلا امیدوارند آسان‌تر شدن سیاست‌های پولی بانک مرکزی آمریکا بتواند از قیمت طلا حمایت کند. انتظار می‌رود این بانک در آخرین اجلاس خود در سال جاری میلادی که در سیزدهم و چهاردهم دسامبر برگزار می‌شود، نرخ بهره را ۵۰ واحد افزایش دهد.

 بالا رفتن نرخ بهره جهت مقابله با تورم هزینه نگه‌داری فلزات گران‌بها از جمله طلا را افزایش داده و تمایل برای آن‌ها را پایین می‌آورد.

 دراین‌بین اطلاعات اقتصادی آمریکا نشان می‌دهد قیمت‌های تولیدکننده در این کشور بیش‌ازحد انتظار در ماه نوامبر افزایش یافته است، بدین‌ترتیب بی‌ثباتی بازار درمورد دورنمای سیاست فدرال رزرو هم افزایش می‌یابد.

 ارزش دلار به‌دنبال انتشار این خبر بالا رفت و خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا گران‌تر کرد. نرخ سود ده‌ساله اوراق بهادار خزانه‌داری آمریکا هم افزایش یافته است. حالا تمام تمرکز بر شاخص قیمت مصرف‌کننده آمریکا است که قرار است در سیزدهم دسامبر منتشر شود.

 قیمت نقره امروز با ۲.۰۳ درصد افزایش به ۲۳ دلار و ۷۲ سنت رسید و پلاتین با ۱.۹۴ درصد افزایش ۱۰۲۷ دلار و ۵۸ سنت معامله می‌شود.

منبع: تسنیم

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان