پیش فروش سایپا | پیش فروش فوری سایپا

پیش فروش محصولات پرطرفدار سایپا آغاز شد | پیش فروش سایپا به قیمت کارخانه + لینک ثبت نام

گروه خودروسازی سایپا از امروز طرح پیش فروش یکساله عادی و طرح قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت را آغاز می کند.

پیش فروش محصولات پرطرفدار سایپا آغاز شد | پیش فروش سایپا به قیمت کارخانه + لینک ثبت نام
کدخبر : 7572
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

پیش فروش سایپا چندمین مرحله اجرایی خود را طی می کند و هنوز متقاضیان زیادی موفق نشدند صاحب خودرو شوند. طرح پیش فروش سایپا با توجه به تقاضای زیاد مردم به صورت هفتگی برگزار می گردد و از طریق سایت های معتبر اطلاع رسانی آن انجام می گیرد. محصولاتی که در هر دوره پیش فروش سایپا عرضه می گردند، متفاوت هستند. در این طرح پیش فروش سایپا چندین محصول پر فروش سایپا عرضه شده است.

طرح پیش فروش یکساله عادی و طرح قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت را از ساعت ۱۰ امروز پنج شنبه ۱۷ آذرماه آغاز می شود. در این طرح خودرو‌های شاهین G، ساینا اس اتوماتیک ساینا اس دوگانه سوز و سایپا ۱۵۱ با زمان تحویل حداکثر یکساله عرضه خواهد شد.

بر این اساس متقاضیان میتوانند با مراجعه به صفحه فروش اینترنتی محصولات گروه سایپا به نشانی https://saipa.iranecar.com نسبت به ثبت نام و پیش خرید اقدام کنند.

گفتنی است، امکان پیش ثبت نام در طرح‌های مربوط به قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به مدت ۳ روز فعال بوده و در خصوص ثبت نام سایر روش‌های فروش تا زمان تکمیل ظرفیت امکان ثبت نام وجود دارد.

پیش فروش سایپا

فروش فوق العاده سایپا برای دو خودرو پرطرفدار شنبه هفته آینده آغاز خواهد شد.

بنا به این گزارش، از روز شنبه ۱۹ آذر ماه طرح‌های فوق‌العاده فروش برای دو محصول کوییک‌ پلاس اتوماتیک و سایپا ۱۵۱، گروه خودروسازی سایپا آغاز می‌شود.

گروه خودروسازی سایپا از ساعت ۱۱ صبح روز شنبه ۱۹ آذر ماه فروش در قالب طرح‌های فوق‌العاده را برای دو محصول کوییک پلاس با گیربکس اتوماتیک و سایپا ۱۵۱ویژه متقاضیان عادی و ویژه مادران آغاز می‌کند.

متقاضیان می‌توانند از ساعت ۱۱ صبح شنبه مورخ ۱۹ آذر ۱۴۰۱ نسبت به ثبت نام اقدام کنند.قیمت خودرو‌ها در این شرایط فروش قطعی است و طی ۹۰ روز کاری فرایند تحویل انجام می‌شود.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که بازار خودرو به روند افزایش قیمتی خود ادامه می‌دهد. قیمت خودرو هم‌گام با افزایش نرخ دلار و سقف‌شکنی‌های پی در پی با افزایش همراه شد. اما پس از تثبیت نرخ دلار، بازار خودرو همچنان به افزایش قیمت ادامه داد. به نظر می‌رسد کاهش ارزش دلار به‌اندازه‌ای نبود که بتواند بر این بازار تاثیر بگذارد.

قیمت خودرو صفر داخلی در لحظه نگارش این گزارش در بازار ایران به شرح زیر است:

از ابتدای سال 1401 قیمت پراید با ثبات نسبی همراه شده بود. اما برخلاف آن ماه‌ها، با سقف‌شکنی تاریخی دلار این ثبات را شکست و این خودرو را با نوسان قیمت همراه کرد.

حال پراید ۱۱۱ نسبت در قیمت 218 میلیون تومان به فروش می‌رسد. اما پراید ۱۳۱ امروز  به نرخ 207 میلیون تومان عرضه می‌شود.

پژو ۲۰۷ اتومات هم که روزها با افزایش قیمت همراه شده بود، امروز نیز 13 میلیون تومان نسبت به روز گذشته گران شد و به قیمت 673 میلیون تومان رسید.

خودرو دنا معمولی هم که روزها بود که با ثبات قیمت همراه شده بود، امروز مجددا هشت میلیون تومان نسبت به روز گذشته با افزایش قیمت همراه شد و هم‌اکنون با قیمت 468 میلیون تومان در بازار عرضه شد.

پژو پارس اتوماتیک که روزها در قیمت 500 میلیون تومان ثابت مانده بود، حالا در قیمت 530 میلیون تومان در بازار خودرو کشور به فروش می‌رسد.

تارا اتوماتیک هم که در روزهای گذشته با افزایش قیمت قابل‌توجهی همراه شد، امروز به نرخ 645 میلیون تومان رسید.

قیمت خودروهای پرطرفدار

در این میان، به گفته فعالان بازار خودرو برخی از خودروها بیشتر مورد معامله قرار می‌گیرند. اما این خودروها در چه بازه قیمتی قرار دارند؟

تیبا هاچ‌بک‌ پلاس که از خودروهای پرطرفدار این روزهاست، صبح امروز با یک میلیون تومان افزایش قیمت همراه شد و در محدوده 235 میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

قیمت پژو ۲۰۶ تیپ دو صفر نسبت به دیروز هفت میلیون تومان افزایش قیمت داشت و حالا 365 میلیون تومان ارزش دارد. در این میان، تیپ پنج این مدل پژو در بازار کشور در نرخ 405 میلیون تومان به فروش رسید.

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

بابک صدرایی، کارشناس صنعت خودرو، در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: پیش‌بینی می‌شود که تا پایان آذر قیمت دلار به 40 هزار تومان برسد. اگر در این شرایط، یک میلیون خودرو هم وارد کشور شود، باز هم در همه خودروها شاهد افزایش قیمت خواهیم بود.

او افزود: ورود خودروهای وارداتی به کشور ممکن است بر قیمت خودروهای مونتاژی چینی یا خودروهای سگمنت متوسطی که در دوره قبل به کشور وارد شده بودند به‌صورت کوتاه‌مدت تاثیر بگذارد. اما در بلندمدت همه خودروها فارغ از واردات خودرو با افزایش قیمت همراه می‌شوند.

قیمت اولین خودروهای وارداتی اعلام شد/ لیست قیمت

اولین خودروهای وارداتی به زودی وارد کشور می‌شوند. لیست اسامی و قیمت خودروهای وارداتی اعلام شد.

نخستین خودروهای وارداتی محصولات کیا هستند که با قیمت کمتر از یک میلیارد تومان به بازار عرضه خواهد شد.

خودروهای 15 تا 20 هزار دلاری کیا به عنوان نخستین محموله وارداتی خودرو احتمالا تا پایان آذرماه به کشور می‌رسند.بیلبوردهای جدید نصب شده در سطح شهر تهران نشان می‌دهد محصولات کیا و به احتمال زیاد سراتو نسل جدید اولین خودروی وارداتی سال ۱۴۰۱ خواهند بود.

لیست قیمت خودروهای وارداتی

کیا سراتو 2018 ۲,۱۵۰,۰۰۰,۰۰۰

کیا پیکانتو 2017 ۷۳۹,۰۰۰,۰۰۰

کیا ریو سدان 2017 ۷۳۰,۰۰۰,۰۰۰

کیا ریو هاچ بک 2017 ۷۷۰,۰۰۰,۰۰۰

کیا سراتو کوپ 2016 ۱,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰

کیا کارنز 2017 ۱,۶۵۰,۰۰۰,۰۰۰

کیا اسپورتیج 2017 ۳,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰

کیا اسپورتیج 2018 ۳,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰

کیا اپتیما 2017 ۲,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰

کیا اپتیما هیبرید 2018 ۳,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰

کیا سورنتو 2017 ۴,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰

کیا سورنتو 2018 ۴,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰

اولین واردکننده خودرو کیست؟

«کوشا خودرو» اولین شرکتی است که از خودروهای وارداتی خود به صورت رسمی رونمایی کرده است. این شرکت نسل جدید سراتو را با لوگوی جدید کیا روی بیلبوردهای پایتخت برده و به نظر می‌رسد تبلیغ برای این خودرو را در فضای مجازی هم آغاز کرده است.

نکته جالب آن است که نام کوشا خودرو هیچگاه به عنوان واردکننده مجاز خودرو اعلام نشده بود. احتمالا این شرکت خصوصی بعدا به لیست ۱۲ واردکننده مجاز خودرو در سال ۱۴۰۱ راه یافته است. نکته جالب توجه اما سرعت کوشا خودرو در پیش بردن فرآیند واردات است. در واقع شرکتی که پس از ۱۲ شرکت دیگر اجازه واردات خودرو را دریافت کرده، توانسته زودتر واردات خودرو را به مرحله اجرا برساند. حتی با وجود آنکه دولت از ابتدا اولویت واردات را به خودروهای زیر ۱۰ هزار دلار تخصیص داده بود.

کوشا خودرو توانسته است در دور جدید واردات خودرو، نمایندگی رسمی کیا، خودروساز مشهور کره‌ای را اخذ کند.

زمان ورود اولین خودروی وارداتی به کشور

این خودروها احتمالا تا دو هفته دیگر (اواخر آذر) وارد کشور شوند.

کدام خودروهای کیا وارد می‌شوند؟

کوشا خودرو هنوز مشخص نکرده است که کدام محصولات خودروساز کره‌ای را وارد ایران خواهد کرد. اما با توجه به سقف ۲۰ هزار دلاری خودروهای وارداتی طبق آیین‌نامه واردات خودرو ۱۴۰۱، خودروهای پیکانتو، پگاس، سراتو، ریو سدان و هاچبک، سلتوس، سول و K۵ (نسل جدید اپتیما) در این بازه قیمتی می‌گنجند.

با این حال، شنیده می‌شود که کوشا خودرو قرار است محصولات ۱۵ تا ۲۰ هزار دلاری کیا را وارد کند. بر این اساس، می‌توان انتظار واردات کیا سراتو، کیا ریو سدان و هاچبک، کیا سلتوس، کیا سول و کیا اپتیما را داشت.

تخمین قیمت خودروهای وارداتی کیا

در جدول زیر قیمت خودروهای کیا در کشور عمان (مبدا واردات) آمده است. با این حال، باید توجه داشت که قیمت‌های درج شده قیمت خرده‌فروشی کارخانه هستند و محتمل است نمایندگی رسمی کیا در ایران بتواند خودروها را به قیمت پایین‌تر از قیمت خرده‌فروشی وارد کند.

در ستون بعدی، قیمت دلاری خودروها را با فرض نرخ ارز ۳۷ هزار تومان به تومان تبدیل کرده‌ایم. در ستون بعدی هم قیمت تخمینی خودروهای وارداتی را با فرض تعرفه‌های سابق و حاشیه سود فرضی ۲۰ درصدی برای واردکننده مشاهده می‌کنید.

منبع:‌تسنیم

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان