رئیسی: به دنبال گشایش دانشگاه هستم

هفتادمین سالگرد روز دانشجو در تالار فردوسی دانشگاه تهران با میزبانی دانشگاه تهران و دانشگاه علوم پزشکی با حضور ابراهیم رئیسی برگزار شد.

رئیسی: به دنبال گشایش دانشگاه هستم
کدخبر : 7531
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

برنامه روز دانشجو در تالار فردوسی به میزبانی دانشگاه تهران و دانشگاه علوم‌پزشکی برگزار شد و ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در این مراسم حضور پیدا کرد. در این مراسم دانشجویان دانشگاه‌های مختلف حضور به هم رسانده‌اند.

رئیس‌جمهور که به دعوت تشکل‌های مختلف دانشجویی در دانشگاه تهران حضور یافته، پیش از حضور در جمع دانشجویان و اساتید دانشگاه تهران، با حضور بر مزار شهدای گمنام و قرائت فاتحه، نسبت به مقام این شهیدان والامقام ادای احترام کرد.

در فیلم کوتاهی که از حاشیه این مراسم منتشر شده است، رییسی برای دریافت نامه و شنیدن مطالبه یکی از حاضران جلسه مراسم روز دانشجو نزد آن فرد رفت و نامه او را شخصا دریافت کرد.

بر اساس فیلم‌های منتشر شده از این مراسم؛ یکی از دانشجویان حاضر در این مراسم خطاب به رئیس‌جمهور گفت: ما در حوزه زنان و خانواده به تحول اساسی در افکار مسئولان، تصمیم‌‎گیران و سیاست‌گذاری‌ها نیاز مبرم و فوری داریم. به عنوان یک دختر ایرانی به بودن و نفس کشیدن در این برهه از تاریخ در اتمسفر جمهوری اسلامی ایران افتخار می‌کنم. این، آغاز راه است.

هم‌چنین نماینده جنبش عدالتخواه دانشجویی با بیان این‌که «وقتی دنبال رای بودید از فالوور اینستاگرام می‌گفتید، اما حالا شیر اینترنت را بسته‌اید» ادامه داد: آشوب‌های سه ماه گذشته حاصل فعالیت‌های دشمن است، البته این آشوب‌ها در بستر مسائل رقم خورده طی سال‌های گذشته به وجود آمده است.

وی با بیان این‌که «مشکلات با کارهای نمایشی مثل معاونت مردمی‌سازی حل نمی‌شود.» ادامه داد: راه اعتراض به عملکرد شما و دولت چیست؟ صف اعتراض را به ما نشان دهید و ساز و کاری برای اعتراض اقشار مختلف فراهم کنید.

مقابل کسانی می‌ایستیم که میراث شهدا را خدشه‌دار می‌کنند

محمد هادی نصر، نماینده بسیج دانشجویی کشور نیز با بیان این‌که «دولت صدای معترضین را که صف خود را از اغتشاشگران جدا کرده‌اند بشنود» ادامه داد: دشمن می‌خواهد انتقام همه چهل سال ناکامی خود را با ایرانستان کردن این خاک بگیرد.

وی با بیان این‌که «با صدای بزرگ اعلام می‌کنیم که استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی خط قرمز ماست و جلوی هرکس که بخواهد میراث شهدا را خدشه‌ای به آن وارد کند در مقابلش می‌ایستیم» افزود: موقع آن است که دولت دردها و گرفتاری مردم را مسئله اصلی خود بداند و صدای معترضانی که صف خود را از اغتشاشگران جدا کرده‌اند را بشنود.

وی با اشاره به این‌که «در زمینه‌هایی شاهد رشد و پیشرفت بوده‌ایم، اما در زمینه‌هایی در بر پاشنه قبلی می‌چرخد» خاطرنشان کرد: با سیاست‌های اقتصادی نئولیبرالی هنوز تعیین تکلیف نکرده‌اید.

نماینده بسیج دانشجویی کشور گفت: سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی سیاست‌هایی را دنبال می‌کنند که مستضعفین را تضعیف می‌کند. چرا جراحان اقتصاد همیشه تیغ خود را بر تن ضعیف مستضعفان می‌کشند؟ صحبت از افزایش قیمت حامل‌های انرژی را یکبار کنار بگذارید و از جراحی اصلی را از بانک‌ها شروع کنید.

وی گفت: شما معروف به سید محرومان بودید، در سیاست‌گذاری‌هایتان طرف کوخ نشینان باشید.

رئیس‌جمهور نیز در پاسخ به یک دانشجوی معترض گفت: ان‌شاالله حرف‌های شما را می‌شنوم.

منبع: ایسنا 

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان