با این روش و ترکیب غذایی از سرماخوردگی جلوگیری کنید

ترکیبات گیاهی همیشه بیشترین تاثیرات را در سلامتی بدن دارند، برای مثال مخلوط زنجبیل، سیر و عسل فواید باور نکردنی دارد که خوب است بدانید.

با این روش و ترکیب غذایی از سرماخوردگی جلوگیری کنید
کدخبر : 7422
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

ترکیب زنجبیل و سیر با عسل که به عنوان دمنوش مصرف می شود، قرن هاست در سراسر جهان برای درمان مشکلات مختلف حاد تنفسی و سایر مسائل مرتبط با سلامت استفاده می شود. اثر ضد میکروبی، ضد باکتریایی و ضد التهابی این داروی گیاهی در آزمایشگاه ثابت شده است.

چای زنجبیل و سیر با عسل یک نوشیدنی آنتی بیوتیکی قوی است که ایمنی بدن را تقویت کرده و سلامت کلی شما را بهبود می بخشد. هر کدام از این ماده های طبیعی، به طور جداگانه نه تنها ارزش غذایی بالایی دارد بلکه خواص دارویی نیز دارد. وقتی سیر زنجبیل و عسل به نسبت مناسب ترکیب شوند، این نوشیدنی فوق العاده سه برابر بیشتر برای بدن انسان مفید است. در این بخش فواید سلامتی ترکیب زنجبیل و سیر با عسل را برایتان خواهیم دید.

1. درمان عفونت ها

دمنوش زنجبیل، سیر با عسل در درمان عفونت های ناشی از باکتری ها و ویروس های مضر بسیار موثر است. مطالعات علمی انجام شده بر روی خواص این گیاهان نشان داده که این ترکیب یک داروی گیاهی قدرتمند است که می تواند اشکال مختلف عفونت را درمان کند.

سیر به محافظت از بدن در برابر عفونت های ناشی از باکتری ها، قارچ ها و ویروس های مضر کمک می کند. همچنین زنجبیل دارای خواص ضد میکروبی و ضد التهابی قوی است که در مبارزه با باکتری ها و عفونت های رایج مفید است. عسل نیز دارای خواص ضد میکروبی و ضد باکتریایی است. همانطور که می بینید هر یک از ترکیبات این دمنوش گیاهی قدرتمند، کم و بیش در مبارزه با بیماری های ناشی از باکتری های مضر موثر است.

2. تقویت ایمنی بدن

در دنیایی که طعم های مصنوعی و غذاهای فرآوری شده جزو پرمصرف ترین ها هستند، سیستم ایمنی در معرض ضعیف شدن است، به همین دلیل بیماری عفونی مانند کووید 19 می تواند رشد کند. شما به نوشیدنی نیاز دارید که سیستم ایمنی بدن را بدون عوارض جانبی تقویت کند، درست مثل همین ترکیب.

این ترکیب گیاهی به دلیل داشتن خواص ضد باکتریایی، ضد التهابی، ضد میکروبی و ضد ویروسی با استرس اکسیداتیو مبارزه می کند و از بدن محافظت می کند.

3. فشار خون بالا و تصلب شرایین

وقتی صحبت از سیستم گردش خون می شود، دمنوش زنجبیل، سیر و عسل یک ترکیب فوق العاده است که به طور موثری تنش رگ های خونی را کاهش داده، منجر به کاهش فشار خون و کاهش خطر ابتلا به فشار خون و تصلب شرایین می شود. این ترکیب همچنین به جلوگیری از لخته شدن خون کمک می کند.

به یاد داشته باشید که مصرف بیش از حد این گیاهان به خصوص زنجبیل ممکن است باعث افزایش ضربان قلب و فشار خون شود؛ بنابراین اکیداً توصیه می شود که دوز مورد نیاز را با مشورت پزشک و به صورت ترکیبی در وعده صبح و عصر مصرف کنید.

سیر

4. درمان آسم

ترکیب زنجبیل، سیر با عسل دارای خواص ضد التهابی و تسکین دهنده است که در پیشگیری و درمان عوارض آسم مفید است. بر اساس مطالعات علمی، عصاره زنجبیل می تواند با باز کردن راه های هوایی محدود در ریه ها به کاهش علائم آسم کمک کند. ترکیبات موجود در زنجبیل، ماهیچه های مجاری هوایی را شل می کنند. سیر و عسل همچنین دارای خواص ضد التهابی است که به کاهش التهاب در مجاری هوایی نیز کمک می کند.

5. قدرت ضد سرطانی

بسیاری از مطالعات علمی اثرات بالقوه زنجبیل، سیر و عسل را در مهار و پیشگیری از سرطان نشان داده‌اند. سیر یکی از موثرترین گیاهانی است که قدرت دفاع بدن در برابر سرطان را تقویت می کند، در حالی که زنجبیل به مدیریت اثرات شیمی درمانی و سایر درمان های سرطان کمک می کند.

عملکرد آنزیم های آنتی اکسیدان موجود در چای زنجبیل، سیر و عسل می تواند به پیشگیری از سرطان، کاهش متاستاز و کاهش عوارض ناشی از شیمی درمانی کمک کند.

6. کمک به کاهش وزن

سیر و عسل و زنجبیل دارای خواص ضد چاقی است و از مفیدترین محصولات برای کاهش وزن محسوب می شوند. همچنین ترکیب شناخته شده ای برای افزایش جذب مواد مغذی، تحریک هضم، افزایش متابولیسم هستند.

مطالعات نشان می دهد که نوع خاصی از کافئین موجود در زنجبیل به هضم غذا و کاهش اشتها کمک می کند. سیر و زنجبیل می توانند دمای بدن را افزایش دهند و در نتیجه سوخت و ساز بدن و کالری سوزی را افزایش دهند.

کاهش وزن

7. سلامت قلب

این ترکیب فشار خون را که عامل خطر اصلی بیماری قلبی است، متعادل می کند. آنچه در استفاده از این مخلوط برای مبارزه با مشکلات قلبی مهم است، خواص آنتی اکسیدانی زنجبیل است. این ماده حاوی لیپیدهایی است که از اسیدهای چرب به دست می آیند.

مطالعات نشان می دهد که سیر میتواند با جلوگیری از آسیب سلولی، تنظیم کلسترول و کاهش فشار خون و در نتیجه کاهش خطر بیماری قلبی، اثرات مثبتی بر سلامت قلب داشته باشد. همچنین عسل به کاهش فشار خون، بهبود سطح چربی خون، تنظیم ضربان قلب و جلوگیری از مرگ سلول های سالم کمک می کند.

8. مشکلات گوارشی

این ترکیب جادویی به تسکین مشکلات گوارشی شما مانند سوء هاضمه، سوزش سر دل، نفخ، گاز و درد معده کمک کند. برای رسیدن به حداکثر اثر این دمنوش، حدود 30 دقیقه قبل از غذا یک فنجان چای زنجبیل سیر با عسل بنوشید.

9. مبارزه با دیابت

مطالعات علمی انجام شده در سال 2006 نشان داد که سیر می تواند به کاهش سطح قند خون و همچنین کاهش خطر تصلب شرایین کمک کند. زنجبیل می‌تواند مکمل موثری برای درمان دیابت شما باشد، در صورتی که از آن در حد اعتدال استفاده کنید. همچنین مصرف به اندازه عسل، می‌تواند سطح انسولین شما را تنظیم کرده و به کنترل قند خون شما کمک کند.

چای زنجبیل، سیر با عسل برای افرادی که به دلیل قند خون بالا نمی توانند چای معمولی مصرف کنند، بهترین است. این نوشیدنی آمینو هموسیستئین را که یک عامل خطر بزرگ برای دیابت است کاهش می دهد.

دیابت

10. سرماخوردگی و آنفولانزا را از بین ببرید

چای زنجبیل، سیر با عسل یکی از موثرترین داروها برای گلودرد، سرماخوردگی و آنفولانزا است. خوردن سیر تازه با یک قاشق عسل در شب قبل از خواب می تواند گلودرد را تا قبل از صبح روز بعد تسکین دهد.

این نوشیدنی طبیعی به دلیل خواص ضد میکروبی، ضد باکتریایی، ضد التهابی و ضد ویروسی، میکروارگانیسم های خاصی مانند استرپتوکوک جهش یافته، انتروکوک فکالیس و کاندیدا آلبیکنس را مهار می کند.

منبع:بیتوته

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان