قیمت طلا | قیمت طلا در بازار

قیمت طلا در حال پرواز و صعود | قیمت طلا در بازار امروز

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲۲ درصد کاهش به ۱۷۵۱ دلار و ۲ سنت رسید.

قیمت طلا در حال پرواز و صعود | قیمت طلا در بازار امروز
کدخبر : 7186
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

قیمت طلا از ابتدای سال جدید نوسانات زیادی را داشته است. قیمت طلا همپای با افزایش دلار بالا می رود و امید است که کاهش قیمت دلار در روز های آینده انجام گیرد تا بازار وضع آرامی به خود ببیند. نگرانی ها بابت افزایش قیمت طلا وجود دارد چرا که متاثر از آن قیمت کالاهای دیگر نیز افزایش پیدا می کند. چند روزی بود که قیمت طلا افزایش داشت. اما امروز خبرهای دیگری از وضع موجود به گوش می رسد. اخرین اخبار از قیمت طلا را در ادامه بخوانید.

طلا برای اولین‌بار طی ۵ روز گذشته کاهش قابل‌توجهی داشت. قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲۲ درصد کاهش به ۱۷۵۱ دلار و ۲ سنت رسید. به‌نظر می‌رسد این فلز گرانبها بار حساسیت منفی بازار را به دوش می‌کشد و منتظر اطلاعات مهم و وقایعی است که برای این هفته برنامه‌ریزی‌شده است.

افزایش موارد ابتلا به کرونا در چین و اعتراضات بر سر محدودیت‌های کرونایی در این کشور بدبینی در بازار را افزایش داده و بر قیمت طلا فشار آورده است.

موارد ابتلا به کرونا در چین باوجود محدودیت‌های شدید کرونایی در روز شنبه به حدود ۴۰ هزار مورد جدید رسید. از طرف دیگر، آتش‌سوزی مرگ‌بار در یک ساختمان در این کشور که تا حد زیادی به همین محدودیت‌ها مربوط می‌شده باعث اعتراضات گسترده در پکن و شانگهای شد. با توجه به این‌که چین یکی از اصلی‌ترین مصرف‌کنندگان طلا در دنیاست، هر گونه اطلاعات منفی درمورد این کشور بر قیمت طلا تأثیر می‌گذارد.

شاخص دلار با یک کاهش نسبی به ۱۰۶.۲۰ رسیده است. یکی از دلایل عملکرد منفی دلار موضع محتاطانه‌ تاجران این ارز قبل‌از سخنان رئیس فدرال رزرو آمریکا و انتشار اطلاعات ماهانه اشتغال در این کشور است. گزارش اشتغال آمریکا خریداران طلا را امیدوار نگه‌داشته است. به علاوه انتظار می‌رود تولید ناخالص داخلی آمریکا در سه ماهه سوم سال جاری میلادی مطابق با پیش‌بینی‌ها و ۲.۶ درصد باشد که برای پیش‌بینی قیمت طلا بسیار اهمیت دارد.

قیمت نقره امروز با ۰.۷۸ درصد کاهش به ۲۱ دلار و ۴۴ سنت رسید و پلاتین با ۰.۵۳ درصد کاهش ۹۷۸ دلار و ۳۲ سنت معامله می‌شود.

منبع: تسنیم

در یک ماه گذشته قیمت طلا نیز از بازار سکه جا نمانده و رشد قیمت داشته است. امروز روند قیمت هر مثقال طلا در حدود ۱۶ هزار تومان رشد داشت. هر مثقال طلا در یک ماه گذشته ۱۱/۵۶ درصد رشد داشته است.

در آخرین روز مهر ماه هر مثقال طلای ۱۸ عیار ۵ میلیون و ۸۱۱ هزار تومان بود. امروز این قیمت با رشد ۶۷۲ هزار تومان در یک ماه گذشته به ۶ میلیون و ۴۸۳ هزار تومان رسید.

هر گرم طلای ۱۸ عیار امروز با بیش از ۳۲ هزار تومان افزایش قیمت به یک میلیون و ۴۹۶ هزار تومان رسید. قیمت این مقدار طلا در ماه گذشته یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان بود و در یک ماه گذشته با ۶۹۰ هزار تومان تغییر، در حدود ۸/۴۹ درصد رشد داشته است.

انس‌جهانی طلا بر بازار فعلی بی‌اثر است

میثم رادپور، تحلیلگر بازارهای مالی درباره پیش‌بینی قیمت طلا و سکه به تجارت‌نیوز گفت: «اگر بخواهیم آینده قیمت طلا را بفهمیم باید ببینیم آینده قیمت دلار چه می‌شود. در حال حاضر آینده دلار تمام عوارض دولت‌های قبل را دارد و پیامد ناشی از تورم در اوج خود به سر می‌برد.»

او با اشاره به این‌که قیمت دلار برای صعود تمام شرایط را دارد خاطرنشان کرد: «در بازار طلا بهترین و ساده‌ترین تجلیل توجه به بازار و قیمت دلار است. اگر قیمت دلار ‍۱۰۰ درصد رشد کند قیمت طلا به همین نسبت رشد خواهد کرد.»

رادپور ابراز عقیده کرد: «در مقطع فعلی انس طلای جهانی در ماه‌ها و سال‌های اخیر بازیگر فعالی در قیمت طلا در ایران نبوده است.»

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان