قیمت طلا | قیمت طلا در بازار

جدیدترین و بروزترین قیمت طلا | قیمت طلا امروز در بازار

قیمت طلا و سکه امروز در بازار تهران‌، بار دیگر در مسیر صعودی حرکت کرد.

جدیدترین و بروزترین قیمت طلا | قیمت طلا امروز در بازار
کدخبر : 6436
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

قیمت طلا از ابتدای سال جدید نوسانات زیادی را داشته است. قیمت طلا همپای با افزایش دلار بالا می رود و امید است که کاهش قیمت دلار در روز های آینده انجام گیرد تا بازار وضع آرامی به خود ببیند. نگرانی ها بابت افزایش قیمت طلا وجود دارد چرا که متاثر از آن قیمت کالاهای دیگر نیز افزایش پیدا می کند. چند روزی بود که قیمت طلا افزایش داشت. اما امروز خبرهای دیگری از وضع موجود به گوش می رسد. اخرین اخبار از قیمت طلا را در ادامه بخوانید.

قیمت طلا امروز

هر دلار آمریکا امروز در صرافی بانکی به قیمت ۲۹ هزار و ۵۴ تومان به فروش می‌رسد و هر یورو نیز به قیمت ۲۹ هزار و ۵۴ تومان معامله می‌شود.

در بازار آزاد، قیمت طلای ۱۸عیار به یک میلیون و ۴۸۰ هزار تومان و قیمت سکه امامی به ۱۶میلیون و ۴۴۷ هزار تومان بود.

قیمت انواع ارز و سکه و طلا را در روز دوشنبه، شانزدهم آبان‌ماه ۱۴۰۱ را مشاهده می‌کنید.

دلار (در صرافی بانکی)

۲۹هزار و ۵۴ تومان

یورو

۲۹ هزار و ۵۴ تومان

سکه تمام بهار آزادی

۱۵ میلیون و ۶۴۴ هزار تومان

سکه امامی

۱۶میلیون و ۴۴۷ هزار تومان

نیم سکه

۸ میلیون و ۹۰۵ هزار تومان

ربع سکه

۵ میلیون و ۸۸۰ هزار تومان

سکه گرمی

۳ میلیون و ۳۱۵ هزار تومان

هر گرم طلای ۱۸ عیار

یک میلیون و ۴۸۰ هزار تومان

هر گرم طلای ٢۴ عیار

یک میلیون و ۹۷۳ هزار تومان

هر مثقال طلا

۶ میلیون و ۴۱۳ هزار تومان

هر انس طلا

۱.۶۶۸.۸۶ دلار

دلار در بازار

۲۲۳۲۲۵

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران از کاهش قدرت خرید مردم خبر داد و گفت: در حال حاضر با ادامه فیلترینگ فضای مجازی مردم دیگر رقبتی برای خرید طلا ندارند.

با تداوم فیلترینگ اپلیکیشن‌های خارجی فروش طلا هم کاهش قابل توجهی پیدا کرده است.

درهمین مورد رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به وضعیت بازار گفت: بازار طلا راکد است و مردم دیگر قدرت خرید مصنوعات طلا و سکه را ندارند.

نادر بذرافشان توضیح داد: با کاهش قدرت خرید حباب سکه نیز کاهش داشته است. روز گذشته حباب سکه دو میلیون تومان را رد کرد اما امروز حباب سکه ۴۰۰ هزار تومان کاهش پیدا کرد. اکنون حباب سکه نیز به دو میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسیده است.

او با اشاره به آخرین قیمت سکه بیان کرد: امروز سکه طرح جدید با قیمت ۱۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و سکه طرح قدیم با قیمت ۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان معامله شد.

همچنین نیم سکه، ربع سکه و سکه گرمی هر یک به ترتیب با قیمت هشت میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، پنج میلیون و ۷۵۰ هزار تومان و سه میلیون و ۳۰۰ هزار تومان فروخته شد.

همچنین هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با قیمت یک میلیون و ۴۶۵ هزار تومان داد و ستد شد.

هر اونس طلا در بازارهاب جهانی ۱۶ دلار و ۹۰ سنت گران شده‌است و هزار و ۶۴۶ دلار و ۹۵ سنت قیمت خورده است.

این جهش خیره‌کننده قیمت طلا طی افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزور برای چهارمین بار متوالی اتفاق افتاد.

کمیته پیش بینی می کند که افزایش مستمر در محدوده هدف برای دستیابی به موضع سیاست پولی که به اندازه کافی محدود کننده باشد تا تورم را در طول زمان به ۲ درصد برگرداند، مناسب باشد. کمیته در تعیین سرعت افزایش های آتی در محدوده هدف، تشدید انباشته سیاست پولی، تأخیرهایی که سیاست پولی بر فعالیت اقتصادی و تورم و تحولات اقتصادی و مالی تأثیر می گذارد، در نظر می گیرد.

تحلیلگران و اقتصاددانان انتظار داشتند که فدرال رزرو در ماه دسامبر و تا اوایل سال ۲۰۲۳ از کاهش سرعت در چرخه انقباض خود خبر دهد.

برخی از اقتصاددانان خاطرنشان می کنند که فدرال رزرو همچنان شاهد قدرت انعطاف پذیری و تورم بالا در اقتصاد است. فدرال رزرو موضع خود را تکرار کرد که متعهد است تورم را به هدف ۲ درصدی خود بازگرداند.

"شاخص‌های اخیر حاکی از رشد اندک در هزینه‌ها و تولید است. افزایش شغل در ماه‌های اخیر قوی بوده است و نرخ بیکاری پایین مانده است. تورم همچنان بالاست که منعکس‌کننده عدم تعادل عرضه و تقاضا مربوط به همه‌گیری، قیمت‌های بالاتر غذا و انرژی و فشارهای قیمتی گسترده تر است. کمیته به شدت به ریسک های تورمی توجه دارد.

منبع: مشرق
آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان