قیمت جهانی نفت امروز 10 آبان ماه

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۹۴ سنت معادل ۰.۹۸ درصد کاهش به ۹۴ دلار و ۸۳ سنت رسید.

قیمت جهانی نفت امروز 10 آبان ماه
کدخبر : 6195
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

به نقل از رویترز، احتمال افزایش تولید نفت آمریکا و کاهش تقاضا در چین به‌دنبال تشدید محدودیت‌های کرونایی در این کشور، باعث کاهش قیمت نفت شده‌است.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 94 سنت معادل 0.98 درصد کاهش به 94 دلار و 83 سنت رسید. اما نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با 60 سنت معادل 0.69 درصد افزایش 87 دلار و 13 سنت معامله می‌شود.

هر دوی این شاخص‌های نفتی اولین افزایش قیمت ماهانه خود را از ماه مه تجربه کردند.

تولید نفت آمریکا در ماه اوت به حدود 12 میلیون بشکه در روز رسید، یعنی بالاترین رقم از آغاز همه‌گیری کرونا. جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا از شرکت‌های نفت و گاز خواسته بخشی از سود بالای خود را برای پایین آوردن هزینه زندگی خانواده‌های آمریکایی سرمایه‌گذاری کنند.

بایدن از کنگره می‌خواهد جریمه‌های مالیاتی برای شرکت‌های نفتی در نظر بگیرد. وی قبلاً شرکت‌های نفت را تحت فشار قرار داده بود به‌جای استفاده از سودشان برای بازخرید سهام، تولید خود را افزایش دهند.

دولت آمریکا برای از بین بردن کمبود عرضه نفت در بازار، بارها از ذخایر استراتژیک خود برداشت کرده‌است. حدود 1.9 میلیون بشکه نفت از این ذخایر در هفته گذشته آزاد شد که بخشی از طرح دولت آمریکا برای آزادسازی 180 میلیون بشکه نفت از ذخایر استراتژیک بود.

دراین‌بین فعالیت کارخانه‌ای در چین به‌عنوان بزرگ‌ترین واردکننده نفت خام دنیا کاهش غیرمنتظره‌ای در ماه اکتبر داشته‌ که می‌توان آن را نتیجه کاهش تقاضای جهانی و محدودیت‌های سخت کرونایی دانست که به تولید آسیب رسانده‌است.

واردات نفت خام چین در 9 ماهه ابتدایی سال جاری میلادی 4.3 درصد نسبت‌به همین دوره در سال گذشته کاهش داشته‌است که اولین کاهش سالانه واردات نفت چین را از 2014 نشان می‌دهد.

از طرف دیگر، با توجه به کاهش فعالیت تجاری در منطقه یورو، انتظار می‌رود اقتصاد منطقه وارد رکود شود. سیاست‌گذاران بانک مرکزی اروپا علی‌رغم احتمال رکود اقتصادی و نارضایتی سیاسی، به طرح افزایش نرخ بهره ادامه می‌دهند.

سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در روز دوشنبه پیش‌بینی خود از تقاضای کوتاه‌مدت و بلندمدت نفت را افزایش داد و اعلام کرد 12.1 تریلیون دلار سرمایه‌گذاری برای برطرف کردن این تقاضا علی‌رغم انتقال انرژی لازم است.

 

منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان