نهضت ملی مسکن | متقاضیان نهضت ملی مسکن

خبر خوش برای متقاضیان نهضت ملی مسکن | قیمت خانه های طرح نهضت ملی مسکن کاهش یافت

سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با معرفی برخی از فناوری‌های نوین ساختمانی در اجرای طرح نهضت ملی مسکن از کاهش ۲۰ درصدی قیمت تمام شده در پروژه های بهره‌مند از فناوری های نوین خبر داد.

خبر خوش برای متقاضیان نهضت ملی مسکن | قیمت خانه های طرح نهضت ملی مسکن کاهش یافت
کدخبر : 5830
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

طرح نهضت ملی مسکن از سوی دولت برای حمایت مستاجران و افراد ضعیف جامعه که توان خرید خانه را ندارند برنامه ریزی و اجرا شد. باثبت نام در طرح نهضت ملی مسکن شانس این را میتوان داشت که صاحب یکی از خانه های این طرح شد. ظرفیت سازی برای ثبت نام جدید نهضت ملی مسکن در کشور ایجاد شده است. ظرفیت سازی طرح نهضت ملی مسکن برای شهرهای جدید تهران هم ایجاد شده است. در ادامه می توانید آخرین خبر از در مورد نهضت ملی مسکن را بخوانید.  

محمدمهدی حیدری، سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی درخصوص ورود شرکت‌های دانش‌بنیان و فناوری‌های نو در اجرای طرح نهضت ملی مسکن توضیح داد: از اواسط سال گذشته سیستم خانه‌های پرینت سه بعدی در دستورکار قرار گرفت که مجوز آن صادر شد و هم اکنون در طرح نهضت ملی مسکن به عنوان الگو و نمونه در حال اجراست.

وی افزود: سیستم‌های ساختمانی پنل‌های AAC و همچنین سیستم large panel از دیگر فناوری‌های نویی است که توسط قرارگاه شهید رجایی و قرارگاه خاتم در دست اجراست. به این فناوری‌های نوین مجوز داده شده و هم اکنون سیستم large panel قرارگاه خاتم الانبیا در مهرگان قزوین شروع شده است.

سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در خصوص ویژگی های این فناورهای نوین در اجرای واحدهای ساختمانی اعلام کرد: با اجرای فناوری های نوینی که مجوز فعالیت دارند سه موضوع کاهش قیمت تمام شده، کاهش سرعت ساخت و ارتقای کیفیت ساخت محقق می‌شود.

براساس گزارش وزارت راه و شهرسازی، حیدری ادامه داد: هم اکنون در پروژه مهرگان قزوین سیستم large panel قرارگاه شهیدرجایی که مربوط به قرارگاه خاتم و قرارگاه امام حسن است اجرایی شده و مرکز تحقیقات کار نظارت آن را در چهار نوبت انجام داده ست. در خصوص پرینت سه بعدی نیز قرار است که در مهرگان قزوین واحدهای تجاری با سیستم پرینت سه بعدی اجرا شود.

به گفته وی، در ایوانکی و در یزد احداث واحدهای مسکونی و تجاری به شکل پرینت سه بعدی اجرا خواهد شد.

سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در خصوص مراحل بهره‌برداری از سیستم های نوین ساختمانی توضیح داد: صاحبان صنعت با ادارات کل راه و شهرسازی و شهرهای جدید وارد مذاکره می‌شوند و در بخش نظارت مرکز تحقیقات از ابتدا تا انتها از طراحی تا اجرا و تکمیل حضور کامل دارد.

وی تصریح کرد: اجرای  فناوری‌های جدید ساختمانی از جمله سیستم large panel، سیستم پرینت سه بعدی حدود ۲۰  درصد به کاهش قیمت تمام شده واحدهای طرح نهضت ملی مسکن می انجامد. سرعت ساخت نیز در  اجرا با این سیستم‌ها بسیار کوتاه خواهد شد./ایسنا

«علی عسگری» سرپرست بانک مسکن در خصوص روند افتتاح حساب متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن گفت: تاکنون ۶۸۴ هزار و ۵۴۷ نفر متقاضی پذیرفته شده نهضت ملی مسکن نزد بانک مسکن افتتاح حساب کردند.

سرپرست بانک مسکن میزان واریزی متقاضیان به حساب خود نزد این بانک را برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در مجموع ۲۴ هزار و ۲۴۳ میلیارد تومان عنوان کرده است.

عسگری توضیح داد: مبلغ کل واریزی به حساب سازندگان از محل آورده متقاضیان و محل تسهیلات ۳۲ هزار و ۸۶۱ میلیارد تومان است که از این میزان، ۲۰ هزار و ۳۱۹ میلیارد تومان از محل تسهیلات و ۱۲ هزار و ۵۴۲ میلیارد تومان از محل آورده متقاضیان به حساب سازندگان واریز شده است.

وی گفته است: تاکنون ۳۷۹ هزار و ۸۶۴ واحد برای دریافت تسهیلات به بانک مسکن معرفی شده است که بانک تاکنون با ۱۵۸ هزار و ۸۰۲ واحد به مبلغ ۵۳ هزار و ۹۹۹ میلیارد تومان قرارداد منعقد کرده است.

قرارداد خودمالکی بیش از ۵۲ هزار واحد نهضت ملی منعقد شد

هم چنین امروز شنبه ۱۶ مهر «سید محسن فاضلیان» عضو هیات مدیره بانک مسکن توضیحاتی را در خصوص ارایه تسهیلات خودمالکی طرح نهضت ملی مسکن، قراردادهای منعقده و همچنین میزان واریزی به حساب سازندگان اعلام کرده است.

عضو هیات‌ مدیره بانک‌مسکن گفت: از ابتدای اجرای طرح تاکنون ۱۸۹ هزار و ۷۸۹ واحد برای انعقاد قرارداد خودمالکی به بانک معرفی شدند که تاکنون قرارداد ۵۲ هزار و ۴۳۱ واحد به مبلغ ۱۷ هزار و ۸۸۸ میلیارد تومان منعقد شده است.

فاضلیان ادامه داد: از مجموع قراردادهای منعقد شده به میزان ۱۷ هزار و ۸۸۸ میلیارد تومان، مبلغ ۹ هزار و ۱۰۹ میلیارد تومان به حسابِ خود مالکان پرداخت شد.

یادآور می‌شود، ارایه تسهیلات خودمالکی طرح نهضت ملی مسکن مرحله به مرحله و بر اساس پیشرفت فیزیکی به خودمالکان پرداخت می‌شود.

تایید نهایی ۱۲۸ هزار و ۳۸۸ نفر متقاضی نهضت ملی مسکن در استان تهران

امروز همچنین «خلیل محبت خواه» مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با اعلام این مطلب که ۲۲۶ پروژه نهضت ملی مسکن در استان آغاز شده است گفته است: از این تعداد ۳۱ پروژه مختص اداره کل راه و شهرسازی و بنیاد مسکن بوده و ۱۹۵ پروژه دیگر در شهرهای جدید پردیس، پرند، ایوانکی و هشتگرد است.

«خلیل محبت خواه» گفته است: ۱۲۸ هزار و ۳۸۸ نفر متقاضی نهضت ملی مسکن در استان تهران تایید نهایی شده‌اند که از این تعداد تاکنون بیش از ۶۵ هزار نفر افتتاح حساب داشته و قریب به ۲۲ هزار نفر واریز وجه اولیه داشته‌اند.

وی گفته است: سرعت و استمرار در واریز وجه توسط متقاضیان به افزایش سرعت پیشرفت پروژه‌ها کمک شایانی می‌کند به گونه‌ای که در حال حاضر ۲۱ هزار واحد نهضت ملی مسکن در استان در مرحله فونداسیون هستند.

به گزارش ایرنا برنامه ابلاغی استان تهران برای چهار سال دولت سیزدهم ساخت ۴۹۸ هزار واحد نهضت ملی مسکن است.

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان