حقوق بازنشستگان | افزایش حقوق بازنشستگان

فوری| جلسه علنی برای حقوق بازنشستگان برگزار شد | دستور کار جدید برای حقوق بازنشستگان و معوقات

جلسه علنی مجلس شورای اسلامی به ریاست «محمدباقر قالیباف» آغاز شد و بررسی تقاضای دوفوریت لایحه «متناسب‌سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان لشکری و کشوری» در دستور کار قرار گرفت.

فوری| جلسه علنی برای حقوق بازنشستگان برگزار شد | دستور کار جدید برای حقوق بازنشستگان و معوقات
کدخبر : 5368
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

حقوق بازنشستگان همواره یکی از پر صداترین مباحث مجلس بوده است. حقوق بازنشستگان در سال 1401 با افزایش چشمگیری روبرو شد. حقوق بازنشستگان امسال ده درصد افزایش داشته است و به 5 میلیون تومان رسید. با افزایش حقوق بازنشستگان بحث دریافت مالیات از حقوق بازنشستگان مطرح شد که اعتراض بازنشستگان را در پی داشت. در ادامه اخبار جدیدی از حقوق بازنشستگان را میخوانید.

جلسه علنی امروز (یکشنبه ۱۷ مهر ماه) مجلس شورای اسلامی دقایقی پیش به ریاست «محمدباقر قالیباف» و با حضور ۱۹۵ نفر از نمایندگان آغاز شد و بررسی تقاضای دو فوریت لایحه «متناسب‌سازی حقوق کارکنان دولتی و بازنشستگان لشکری و کشوری» در دستور کار قرار گرفت.

دستورکار این جلسه به شرح زیر است:

ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات در مورد لایحه اصلاح تبصره‌های (۱) و (۷) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور

گزارش کمیسیون صنایع و معادن در مورد لایحه دوفوریتی الحاق یک تبصره به ماده (۱۰) قانون ساماندهی صنعت خودرو مصوب ۱۴۰۱( دوفوریت این لایحه در جلسه مورخ ۲۹/‌۰۶/‌۱۴۰۱‬ به تصویب رسید.) (از دبیر محترم شورای نگهبان برای ساعت -/۹ صبح دعوت به عمل آمده است.)

ادامه رسیدگی به گزارش شوردوم کمیسیون اجتماعی در مورد طرح نقل و انتقال سوابق بیمه یا بازنشستگی بین صندوقهای بازنشستگی (ارجاع از جلسه علنی)

ادامه رسیدگی به گزارش شوردوم کمیسیون اقتصادی در مورد طرح بانکداری جمهوری اسلامی ایران (ارجاع از جلسه علنی)

گزارش شور دوم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مورد طرح تشکیل سازمان پدافند غیرعامل

گزارش کمیسیون قضائی و حقوقی مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از بازرسی کل استان خراسان رضوی (در اجرای ماده (۲۱۲) آئین نامه داخلی مجلس)

گزارش کمیسیون صنایع و معادن مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران (در اجرای ماده (۲۱۲) آئین نامه داخلی مجلس)

بررسی تقاضای دو فوریت در مورد لایحه متناسب‌سازی حقوق کارکنان دولتی و بازنشستگان لشکری و کشوری

سازمان تامین اجتماعی ۳.۶ میلیون بازنشسته دارد. در مصوبه جدید، حقوق بازنشستگان غیرحداقلی‌بگیر از ۱۰ درصد به ۳۸ درصد افزایش یافت. براین اساس ۱.۶ میلیون بازنشسته سایر سطوح بگیر سازمان تامین اجتماعی ۵ ماه مابه التفاوت طلبکار هستند.

این سازمات قبلا افزایش ۱۰ درصدی حقوق به اضافه مبلغ ۶۵۰ هزار تومان را مطابق آنچه دولت ابلاغ کرده بود که اجرا کرد ولی پس از آن قرار شد افزایش ۳۸ درصدی به اضافه ۵۱۵ هزار تومان از شهریور ماه برای تمام بازنشستگان سایر سطوح تامین اجتماعی لحاظ شود.

بیست‌و سوم مرداد اعلام شد سازمان‌های امور اداری و استخدامی و برنامه و بودجه در پیشنهادی مشترک، افزایش حقوق و مستمری کارمندان و بازنشستگان کشوری و لشکری را جهت بررسی و اتخاذ تصمیم به دولت ارائه کرده‌اند. در توجیه این پیشنهاد گفته شد که هدف بهبود و کمک به معیشت کارمندان و بازنشستگان کشوری و لشکری و ارتقای قدرت خرید آنهاست. قرار است دوباره حقوق افراد مشمول، افزایش یابد.

قرار بود افزایش حقوق بازنشستگان از شهریور اعمال شود

در همین رابطه ولی اسماعیلی، نائب‌رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با دیده‌بان ایران گفت: تصمیمات لازم در این زمینه در هیات مربوطه اتخاذ شده و احکام افزایش حقوق بازنشستگان سایر سطوح از سوی سازمان تامین اجتماعی صادر شده است.

وی افزود: قرار بود افزایش حقوق‌ها از شهریور ماه اعمال شود ولی گویا خلف وعده کرده‌اند و افزایش حقوق بازنشستگان از مهرماه اعمال و معوقات آنها نیز به حسابشان واریز خواهد شد.

خلف وعده تامین اجتماعی در واریز افزایش حقوق بازنشستگان

نائب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس بیان کرد: حقوق بازنشستگان سایر سطوح(غیر حداقل بگیران) در ماه آینده مطابق احکام صادره، با افزایش ۳۸ درصدی به علاوه ۵۱۵ هزار تومان مطابق قانون شورای‌عالی کار پرداخت خواهد شد.

پیشتر میرهاشم موسوی؛ مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفته بود احکام جدید بازنشستگان سایر سطوح تأمین اجتماعی صادر شده و از ۲۰ شهریور پرداخت حقوق این افراد بر اساس افزایش ۳۸ درصدی به علاوه ۵۱۵ هزار تومان اعمال می‌شود.

وی درباره پرداخت معوقات بازنشستگان عنوان کرده بود، برای معوقات فروردین تا اول شهریور، یعنی پنج ماه، برنامه‌ریزی صورت گرفته و نحوه پرداخت معوقات نیز در اسرع وقت اعلام می‌شود.

بر اساس این گزارش؛ این احتمال وجود دارد که سازمان تامین اجتماعی همزمان با پرداخت مستمری مهرماه، مابه التفاوت فرودرین ماه را نیز پرداخت کند. به نظر می‌رسد در ماه‌های آبان، آذر، دی و بهمن تکرار خواهد شد و بدین ترتیب مابه‌التفاوت مربوط به افزایش مستمری‌های ماه‌های اردیبهشت، خرداد، تیر و مرداد نیز تا پیش از فرارسیدن ماه اسفند و موعد پرداخت عیدی پایان سال پرداخت خواهد شد.

منبع: خبرآنلاین

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان