قیمت طلا | قیمت طلا در بازار

قیمت طلا روند صعودی در پیش گرفت | قیمت طلا در آخرین روزهای هفته

قیمت طلا امروز(پنجشنبه) ۶ اکتبر، با کاهش بازدهی خزانه‌داری افزایش یافت، اگرچه پس از آن که داده‌های قوی‌تر اقتصادی ایالات‌متحده، انتظارات فدرال رزرو برای حفظ روایت جنگ طلبانه خود را تقویت کرد، افزایش قیمت محدود شد.

قیمت طلا روند صعودی در پیش گرفت | قیمت طلا در آخرین روزهای هفته
کدخبر : 5305
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

قیمت طلا از ابتدای سال جدید نوسانات زیادی را داشته است. قیمت طلا همپای با افزایش دلار بالا می رود و امید است که کاهش قیمت دلار در روز های آینده انجام گیرد تا بازار وضع آرامی به خود ببیند. نگرانی ها بابت افزایش قیمت طلا وجود دارد چرا که متاثر از آن قیمت کالاهای دیگر نیز افزایش پیدا می کند. چند روزی بود که قیمت طلا افزایش داشت. اما امروز خبرهای دیگری از وضع موجود به گوش می رسد. اخرین اخبار از قیمت طلا را در ادامه بخوانید.

 به نقل از ایسنا، بهای هر اونس طلا تا ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه صبح به وقت شرقی با ۵.۸ درصد افزایش به ۱۷۲۲ دلار و ۲۰ سنت رسید و قیمت طلا در بازار معاملات آمریکا نیز با ۰.۳۴ درصد افزایش به ۱۷۲۳ دلار و ۲۰ سنت رسید.

بازدهی شاخص ۱۰ ساله خزانه‌داری ایالات‌متحده پس از ثبت بزرگ‌ترین جهش یک روزه خود از ۲۶ سپتامبر در روز گذشته(چهارشنبه)، در حالی که شاخص دلار ثابت بود، کاهش یافت. بازدهی پایین‌تر، هزینه فرصت نگهداری طلا را کاهش می‌دهد که هیچ سودی ندارد.

مری دالی، رئیس فدرال رزرو سانفرانسیسکو، بر تعهد بانک مرکزی ایالات‌متحده برای مهار تورم با افزایش بیشتر نرخ بهره تاکید کرد.

بر اساس گزارش رویترز، ذخایر اس‌پی‌دی‌آر گلد تراست، بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان، در روز چهارشنبه ۰.۱۸ درصد افزایش یافت و به ۹۴۶.۳۴ تن رسید.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای نقره با ۰.۳ درصد کاهش به ۲۰.۶۴ دلار در هر اونس رسید، پلاتین در ۹۱۹.۱۱ دلار ثابت بود و پالادیوم ۰.۷ درصد افزایش یافت و به ۲۲۶۲ دلار و ۳۲ سنت رسید.

منبع: ایسنا

قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید امروز (پنجشنبه) در بازار آزاد تهران به 15 میلیون و 316 هزار تومان رسید.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا، قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدیدامروز(پنجشنبه، 14مهرماه) در بازار آزاد تهران به 15 میلیون و 316 هزارتومان رسید. قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز به 14 میلیون و 252 هزار تومان رسید.

قیمت هر قطعه نیم سکه5 میلیون و 300 هزارتومان و، ربع سکه 8 میلیون و 300 هزارتومان و سکه یک گرمی 3 میلیون و 140 هزارتومان است.

قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی 1722 دلار و 71 سنت و هر گرم طلای ۱۸ عیار در بازار تهران یک میلیون 398 هزار تومان است.

روند صعودی قیمت دلار دوباره شدت گرفت. قیمت دلار در روزهای گذشته به ۳۳ هزار تومان رسید. روند رشد قیمت دلار دیروز متوقف شد و دلار در بازه قیمتی ۳۳ هزار و ۲۰۰ تومان ماند. قیمت طلا و سکه به چه سمتی رفت؟

قیمت طلا دیروز  به یک میلیون و ۳۷۸ هزار و ۱۷۴ تومان رسیده و به نظر می‌رسد به تناسب افزایش قیمت دلار، طلا هم گران شد. این در حالی است که قیمت طلا روز چهارشنبه به کانال یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بازگشته بود.

قیمت سکه طرح جدید هم که روزهای گذشته وارد کانال ۱۵ میلیون تومان شده بود، امروز به ۱۵ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان رسید. قیمت نیم سکه ۸ میلیون و ۳۵۰  هزار تومان است و قیمت ربع سکه ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار شده است.

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه

اما بازار در ادامه هفته جه روندی را طی می‌کند؟ طلا بخریم یا منتظر بمانیم؟

نادر بذرافشان، رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: قیمت طلا و سکه نسبت به هفته گذشته، یک روند افزایشی را طی کرد. البته اونس جهانی نیز در طی یک هفته حدود هشت تا نه دلار افزایش را تجربه کرد. افزایش اونس جهانی طلا و همچنین، نوسانات دلار بازار طلا و سکه را تحت تاثیر قرار داد و شاهد روند افزایشی در این بازار بودیم. به نظر می‌رسد در روزهای آینده هم بازار طلا و سکه از نوسانات قیمت دلار پیروی کند.

او توضیح داد: به نظر نمی‌رسد که روزهای آینده نوسان چندانی را تجربه کند. قیمت‌ها با ثبات نسبی پیدا کرده اند و  اگر هم کاهش قیمتی در این بازار رخ دهد، بسیار جزئی خواهد بود. اکنون نیز مردم می‌تواند اقدام به خرید طلا و مصنوعات آن کنند.

اما برخی دیگر از کارشناسان نظر مخالف رئیس اتحادیه طلا و جواهر دارند و معتقدند که مردم نباید سرمایه خود را وارد بازار طلا سکه کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان