وام فوری | ثبت نام وام فوری

وام فوری 50 میلیونی برای بیماران نیازمند | وام فوری با اقساط بلند مدت + شرایط دریافت

رئیس سازمان هلال‌احمر گفت: با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته مبنی بر اعطای وام قرض‌الحسنه به بیماران نیازمند از این پس و در فاز اول، صد میلیارد تومان وام قرض‌الحسنه در شعب بانک قرض‌الحسنه مهر استان‌ها ارائه خواهد شد.

وام فوری 50 میلیونی برای بیماران نیازمند | وام فوری با اقساط بلند مدت + شرایط دریافت
کدخبر : 5113
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

وام فوری یکی از تسهیلات بانکی وسوسه برانگیز است. زوج های جوان و کار آفرینان برای شروع تازه می توانند از وام فوری برای تحول زندگی خود استفاده کنند. در شرایط اقتصادی فعلی و کمبود نقدینگی، مردم را تشویق به گرفتن وام فوری میکند. نیاز به وجه نقد برای شروع یا اتمام کاری باعث پیداکردن طرفداران زیادی برای وام فوری شده است. اخبار جدید از وام فوری را در ادامه بخوانید.

وحید سلیمی گفت: با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته مبنی بر اعطای وام قرض‌الحسنه به بیماران نیازمند از این پس و در فاز اول، صد میلیارد تومان وام قرض‌الحسنه در شعب بانک قرض‌الحسنه مهر استان‌ها ارائه خواهد شد.

به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر، سلیمی تاکید کرد که اعطای وام تا سقف ۵۰ میلیون تومان، کارمزد ۴ درصد و در اقساط ۳۶ ماهه اعطا خواهد شد.

لازم به ذکر است که سازمان داوطلبان درنظر دارد تسهیلات ۱۰۰ میلیارد تومان وام دیگر از طریق بانک رسالت ارائه دهد.

شرایط اعطای وام متعاقبا اعلام خواهد شد.

زنانی که مشتری موسسه اعتباری نور هستند می‌توانند از طریق طرح «ریحانه نور» وام ۵۰ میلیونی دریافت کنند. این تسهیلات نیازمند ۴ تا ۹ ماه خواب سپرده است.افرادی امکان دریافت وام ۵۰ میلیونی موسسه نور را دارند که در یکی از شعب این مجموعه سپرده کوتاه مدت عادی داشته باشند. میزان سود این تسهیلات ۱۷ درصد اعلام شده است.حداکثر مدت زمان بازپرداخت این تسهیلات به ۳۶ ماه می‌رسد. البته به اصل سپرده تا زمانی که مسدود است، سود ۱۰ درصدی تعلق می‌گیرد. ضمانت اصلی برای این تسهیلات مسدودی سپرده است.

با توجه به میزان وام، نرخ سود و مدت زمان بازپرداخت آن، مبلغ هر قسط ۱ میلیون و ۷۸۲ هزار و ۶۳۶ تومان است. کل سود وام ۱۴ میلیون و ۱۷۴ هزار و ۹۰۹ تومان و مجموع رقم تسهیلات و سود آن ۶۳ میلیون و ۲۱۴ هزار و ۱۶۶ تومان خواهد بود.

لازم به ذکر است این تسهیلات تنها مختص بانوان است. در ضمن زنانی امکان درخواست این تسهیلات را دارند که بدهی معوق یا چک برگشتی نداشته باشند.

زنان سرپرست خانوار از چه راهی برای دریافت وام اقدام کنند؟

براساس گفته‌های نرجس خاتون اسعدی، سرپرست دفتر توانمندسازی خانواده و زنان سازمان بهزیستی، در مجموع ۲۴۷ هزار و ۵۰۰ خانوار تاکنون شناسایی شده و تحت پوشش این مجموعه قرار دارند که سرپرست آن‌ها زنان هستند. همسر این زنان فوت شده یا طلاق گرفته یا اینکه در دائم اعتیاد یا زندان گرفتار شده‌اند، البته گروهی هم مفقودالاثر هستند. براساس گفته‌های اسعدی، در بعضی از این خانوارهای شناسایی شده، دختران نقش سرپرست خانوار را ایفا می‌کنند.

زنان خانواری که واجد شرایط لازم برای دریافت وام باشند، بعد از ارائه مدارک معتبر فنی و حرفه‌ای می‌توانند پرونده اشتغال تشکیل داده و این تسهیلات را دریافت کنند. مجوزها و مدارک زنان سرپرست خانوار برای دریافت تسهیلات مذکور از طریق کمیته اشتغال بهزیستی شهرستان‌ها بررسی می‌شود.

سامانه ستاره یا همان سامانه توثیق الکترونیک روشمند و هوشمند، به منظور آنلاین کردن وثیقه گذاری راه اندازی شده است. اوایل مردادماه سال جاری با حضور دادستان کل کشور، وزیر اقتصاد و رئیس سازمان بورس از این سامانه رونمایی شد. در آیین رونمایی سیداحسان خاندوزی، وزیر اقتصاد کشور، اعلام کرد که براساس طرح وثیقه گذاری الکترونیکی سهام و با راه اندازی این سامانه، مردم برای گرفتن تسهیلات از بانک و استفاده از دیگر خدمات قوه قضاییه کمترین مشکلات را خواهند داشت.

هم اکنون افراد از طریق این سامانه با وثیقه گذاری سهام امکان دریافت وام را دارند. قبلا خاندوزی اعلام کرده بود که امکان وثیقه گذاشتن سیم کارت، طلا، خودرو و دیگر دارایی‌ها در آینده نزدیک به این سیستم اضافه خواهد شد. این شیوه وثیقه گذاری باعث خواهد شد تا روند اعتبارسنجی سرعت پیدا کند و به شکل بهتری مشکلات مالی مردم حل و فصل شود.

سهامدارانی که مایل به توثیق سهام و دریافت وام هستند باید سجامی باشند. نداشتن چک برگشتی و بدهی معوق برای وثیقه گذاری سهام بورسی و دریافت تسهیلات ضروری است. دارایی سهامداران باید قابلیت وثیقه گذاری را داشته باشد. افراد باید در تلفن همراه خود اپلیکیشن موردنظر بانک را داشته باشند و با شماره همراه خود احراز هویت کنند. هم اکنون اپلیکیشن ایوا بانک ملی، بخش نشان بانک/ خدمت توثیق اوراق بهادار، در دسترس متقاضیان است.

لازم به ذکر است که زمان بازپرداخت اقساط و موعد مقرر برای فروش سهم از سوی بانک عامل مشخص خواهد شد و این فرآیند به بازار بورس یا دیگر نهادها ارتباطی ندارند.

سامانه توثیق الکترونیک هوشمند برای الکترونیکی کردن وثیقه گذاری دریافت وام راه اندازی شده است.

سامانه ستاره یا همان «سامانه توثیق الکترونیک روشمند و هوشمند» برای هوشمند و الکترونیکی کردن وثیقه گذاری راه اندازی شده است؛ هدف از اجرایی شدن آن این است که افراد و متقاضیان دریافت وام بتوانند سهام خود را به عنوان وثیقه ارائه دهند و با احراز سایر شرایط، تسهیلات خود را دریافت کنند.

اوایل مرداد امسال،‌ با حضور دادستان کل کشور، وزیر اقتصاد و رییس سازمان بورس، از سامانه ستاره رونمایی شد

به گفته خاندوزی، بر اساس طرح توثیق الکترونیک سهام، مردم برای دریافت وام از شبکه بانکی و همچنین سایر خدمات در قوه قضائیه می‌توانند از توثیق سهام به صورت الکترونیک بدون کمترین مراجعه به شبکه بانکی استفاده کنند.

وزیر اقتصاد در این مراسم تاکید کرد که سیم کارت، طلا، خودرو و دیگر دارایی ها در آینده نزدیک می‌‌توانند با اضافه شدن به این سامانه اعتبار شخص را برای وثیقه گذاری و همچنین اعتبار سنجی بالا ببرند تا به شکل واقعی از کار مردم گره گشایی صورت بگیرد.

در ادامه و بر اساس اطلاعات شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه مهم‌ترین تعاریف و پرسش‌های متداول در زمینه توثیق سهام و سامانه ستاره را مورد بررسی قرار می دهیم.

* تعاریف مهم در سامانه ستاره

ابتدا به برخی از تعاریف مهم می پردازیم:

وثیقه گیر: شخصی است که وثیقه به نفع او انجام پذیرفته است (در این فرآیند بانک ها)

وثیقه گذار:منظور مالک اوراق بهادار یا نماینده وی است که اوراق بهادار را به نفع وثیقه گیر، توثیق می نماید (در این فرایند سهامداران حقیقی).

اوراق بهادار: منظور اوراق بهاداری است که در شرکت سپرده گذاری مرکزی، سپرده شده است.

توثیق هوشمند نوع ۲: در این نوع از توثیق که بصورت الکترونیکی انجام ‌می‌شود، کلیه عایدات شامل سود و افزایش سرمایه(جایزه و یا حق تقدم) به وثیقه گذار تعلق می‌گیرد.

اوراق بهادار وثیقه: اوراق بهاداری است که تحت مالکیت وثیقه گذار قرار دارد و به دلایل قانونی یا مقرراتی ممنوعیتی جهت معامله اوراق بهادار مذکور وجود ندارد و به نفع وثیقه گیر توثیق شده است.

اوراق بهادار قابل توثیق: دارایی که نزد بانک دیگری وثیقه نشده باشد، توقیف نباشد، ممنوع المعامله نوع B نباشد، فریز نباشد و دارایی غیرسپرده نباشد.

* نرخ کارمزدهای توثیق بر حسب تعداد دارایی

۵ ریال به ازای هرسهم تا سقف ۲۵ میلیون سهم

۴ ریال به ازای هر سهم تا سقف ۵۰ میلیون سهم

۳ ریال به ازای هر سهم تا سقف ۷۵ میلیون سهم

۲ ریال به ازای هر سهم تا سقف ۱۰۰ میلیون سهم

۱ ریال به ازای هر سهم مازاد بر ۱۰۰ میلیون سهم

(کارمزد توثیق مربوط به مصوبه مورخ  ۲۹خرداد۱۳۸۹ دستور‌العمل سازمان بورس اوراق بهادار)

* پرسش‌ های متداول درباره سامانه ستاره

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان