سورپرایز جدید دولت برای معلمان | ساعت کاری معلمان کاهش یافت؟

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی گفت: طبق طرحی که در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس مصوب و به‌زودی به صحن راه می‌یابد، ساعات کاری معلمان غیردولتی مانند ساعات کاری مدارس دولتی می‌شود.

سورپرایز جدید دولت برای معلمان | ساعت کاری معلمان کاهش یافت؟
کدخبر : 4427
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

مشکل تامین نیروی انسانی در مدارس سال‌هاست که مطرح شده و هر از چند گاهی هم مسکن‌هایی چون خرید خدمات آموزشی، سربازمعلم، حق‌التدریس و... برای جبران این مشکل در نظر گرفته می‌شود.

از سوی دیگر مدارس غیردولتی هم با هدف کمک به مدارس دولتی و کم کردن بار این مدارس تاسیس شدند و در زمینه آموزش عملکرد قابل قبولی داشتند اما معلمان این مدارس کمتر مورد توجه قرار گرفته‌اند.

مشکلاتی از قبیل دریافت نامنظم حقوق و بعضاً مبالغ بسیار پاین‌تر از عرف دریافتی معلمان مدارس دولتی، محاسبه نشدن بیمه و نبود امنیت شغلی برای معلمان مدارس غیردولتی همواره برقرار است.

احمد محمودزاده؛ رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی در این باره گفت: چنانچه دستگاهی قصد حمایت و استخدام معلمان غیردولتی را داشته باشد، کاملا حمایت می‌کنیم و نباید این تصور ایجاد شود که ما چنین هدفی نداریم.

وی ادامه داد: همانطور که در سند تحول بنیادین آمده است، معلم محور است و این دیدگاه برای معلمان مدارس دولتی و غیردولتی برقرار است بنابراین معلمان مدارس غیردولتی هم باید مورد توجه باشند.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی با اشاره به اینکه وضعیت فعلی معلمان مدارس غیردولتی وضعیت مناسبی نیست، گفت: در شرایط کنونی معلم باید ۴۴ ساعت در مدرسه حضور داشته باشد که برازنده معلمان نیست و باید حداقل مانند معلمان مدارس دولتی فعالیت کنند.

محمودزاده با اشاره به مصوبه‌ای که در کمیسیون آموزش مجلس برای ساعت کار و بیمه معلمان مدارس غیردولتی در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: طبق این مصوبه، ساعت کاری معلم دوره ابتدایی ۲۴ ساعت، معلمان دوره متوسطه اول و دوم ۳۰ ساعت و اوقات کاری مدیران، معاونان و کادر اداری ۳۶ ساعت در نظر گرفته می‌شود و متناسب با آن حق بیمه کامل دریافت می‌کنند.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی همچنین به استانداردسازی و توانمندسازی معلمان و مدارس غیردولتی از لحاظ کیفیت آموزش و پرورش تاکید کرد و گفت: این روند به بهبود وضعیت مدارس غیردولتی کمک شایانی می‌کند.

وی در پاسخ به این پرسش که این مصوبه برای مهر ۱۴۰۱ اجریی می‌شود، تصریح کرد: منتظریم تا این مصوبه در صحن علنی مجلس مطرح شود و امیدواریم که به مهر برسد و اگر مصوب شود حمایت‌های مالی از طریق صندوق حمایت از موسسان مدارس غیردولتی و دولت انجام خواهد شد.

منبع: تسنیم

 

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان