ازدواج جنجالی و خبرساز 2 نوزاد؛ ماجرا باورنکردنی است!!

همه چیز عجیب و غریب بود ولی حقیقت داشت. خانواده این دو نوزاد در کمال ناباوری لباس های مخصوص عروسی به تن کرده و مراسم را اجرا کردند.

ازدواج جنجالی و خبرساز 2 نوزاد؛ ماجرا باورنکردنی است!!
کدخبر : 4340
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

شاید عنوان عروسی مردگان شما را به یاد فیلم های ترسناک بیاندازد اما این رسمی است که توسط تعداد کمی از جوامع هندی در ایالت هایی مانند کرالا و کارناتاکا انجام می شود. این رسم عجیب در هند این بار دو نوزاد مرده را به عقد هم درآورد و خانواده هایشان برای آن ها جشن عروسی گرفتند.

 به تازگی در هندوستان مراسم ازدواج چاداپا و شوبا برگزار شد، در این مراسم عروس و داماد هیچ کدام در قید حیات نبودند و تقریباً 30 سال پیش در نوزادی فوت کرده بودند!

خانواده این دو نوزاد متوفی آنها را در یک مراسم به ازدواج یکدیگر درآوردند، گفته می شود به جای عروس و داماد این خانواده از لباس های آنها استفاده نمودند و حتی در این مراسم از آیین‌های معمول «ساپتاپادی» (مراسم ازدواج هفت مرحله‌ای هندوها) پیروی گردید.

سنت غیر معمول ازدواج مردگان که به عنوان بخشی از سنت «پرتا کالینام» معروف است، در هند و ایالت هایی مانند کرالا و کارناتاکا انجام می شود.

ازدواج مردگان

در این سنت افراد معتقدند دو فردی که در نوزادی یا نوجوانی زیر 18 سال از دنیا رفته اند، از محروم شدن از فرصت ازدواج ناراحتند و روحشان ناآرام و سرگردان است و ممکن است خانواده های داغدار آنها بدشانسی بیاورند و به عنوان مثال برای کسانی که قصد باردار شدن دارند مشکلاتی ایجاد شود.

اما بعد از ازدواج روحی، به هم پیوسته و چرخه زندگی را کامل می کنند. برخی از طرفداران این رسوم معتقدند ازدواج مردگان برای خانواده های عزادار نیز کاربرد دارد و این عمل به والدین کمک می کند تا با غم و اندوه کنار بیایند.

جالب است بدانید در گذشته کل محله به چنین ازدواج هایی دعوت می شدند. اما در حال حاضر، به خصوص در مورد نوزادان، بیشتر یک رویداد خانوادگی تلقی می شود. در این مراسم به جای مردگان از عروسک‌ یا مجسمه‌ یا لباسهایشان استفاده می شود.

این نوع ازدواج های پس از مرگ به طور قانونی ثبت نمی شوند، به همین خاطر آمار تعداد واقعی آن ناشناخته است. در چین، ژاپن، سودان جنوبی و فرانسه نیز انجام می شود و در فرهنگ های مختلف متفاوت است.

 

منبع: نمناک
آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان