قیمت طلا کاهش می یابد؟ | پیش‌بینی قیمت طلا امروز ۲ شهریور

اگرچه قیمت دلار در بازار آزاد نزولی بود، اما روند قیمتی طلا از بازار ارز تبعیت نکرد. امروز قیمت سکه طرح جدید و قدیم، ۵۰۰ هزار تومان بیشتر شد. در بازار طلا چه خبر است؟

کدخبر : 4285
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

۳۱ مرداد ماه، قیمت دلار یک روزه بیشتر از هزار تومان بیشتر شد. افزایش قیمت دلار، سبب شد سکه از کانال ۱۲ میلیونی خارج شود و به ۱۳ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان برسد.

اما از عصر روز گذشته، قیمت دلار نزولی شد. اما طلا و سکه به مسیر افزایشی خود ادامه دادند. به نحوی که قیمت سکه طرح جدید به ۱۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسید و قیمت سکه طرح قدیم هم ۱۳ میلیون تومان شد. هر دوی این سکه‌ها، یک روزه ۵۰۰ هزار تومان گران شدند.

نیم سکه ۷ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و ربع سکه ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان شد.

قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار هم روز گذشته حدود یک میلیون و ۲۲۵ هزار تومان بود که امروز با افزایش ۱۷ هزار تومانی، به یک میلیون و ۲۴۳ هزار تومان رسید.

آینده طلا چه می‌شود؟

نکته مهم بازارهای مالی در یک ماه گذشته پیش‌بینی ناپذیر بودن قیمت‌ها و روند بازار است. قیمت طلا وابسته به قیمت دلار است و قیمت دلار وابسته به آینده مذاکرات هسته‌ای است. مذاکراتی که هنوز مشخص نیست به چه سمتی می‌رود و آیا به نتیجه می‌رسد یا نه؟

بر این اساس اگر قیمت دلار بیشتر شود باید منتظر افزایش قیمت طلا هم بود. اما امروز مسیر بازار طلا و دلار از هم جدا شد و قیمت طلا در حالی افزایشی بود که قیمت دلار کاهش پیدا کرده بود. به نظر می‌رسد که معامله‌گران طلا هم همچنان محتاط هستند و به سادگی احیای برجام را نمی‌پذیرند.

امید موسوی، کارشناس بازارهای مالی در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: در حال حاضر تلاطم در بازار طلا افزایش یافته و حباب سکه به ۱۰ درصد رسیده است. افت قیمت‌ها به دلیل اخباری بود که از مذاکرات منتشر شد. اما برگشتن قیمت‌ها به کانال بالاتر، به دلیل کاهش عرضه به بازار است.

موسوی گفت: اگر توافق حاصل شود و اونس جهانی به هزار و ۸۰۰ تا ۸۵۰ دلار برسد، همچنین دلار به کانال ۲۵ هزار تومان وارد شود، امکان صفر شدن و حتی منفی شدن حباب وجود دارد. این شرایط البته کمی بعید است.

او توضیح داد: در این شرایط سکه به ۱۱ میلیون تومان نیز خواهد رسید. اما اگر برجام احیا نشود، باید منتظر افزایش قابل توجه سکه بود.

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان