نهضت ملی مسکن | ثبت نام طرح نهضت ملی مسکن

سورپرایز جدید برای متقاضیان نهضت ملی مسکن | متقاضیان نهضت ملی مسکن بخوانند

حمیدرضا سهرابی در خصوص عملکرد آن بنیاد در اجرای طرح نهضت ملی مسکن اعلام کرد: طبق آمار تاکنون معادل ۲۵۰ هزار واحد زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن که برخی کاربری مسکونی دارند و برخی نیز در مراحل الحاق به محدوده و تغییر کاربری هستند به بنیاد مسکن معرفی شده است.

سورپرایز جدید برای متقاضیان نهضت ملی مسکن | متقاضیان نهضت ملی مسکن بخوانند
کدخبر : 4282
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

طرح نهضت ملی مسکن از سوی دولت برای حمایت مستاجران و افراد ضعیف جامعه که توان خرید خانه را ندارند برنامه ریزی و اجرا شد. باثبت نام در طرح نهضت ملی مسکن شانس این را میتوان داشت که صاحب یکی از خانه های این طرح شد. ظرفیت سازی برای ثبت نام جدید نهضت ملی مسکن در کشور ایجاد شده است. ظرفیت سازی طرح نهضت ملی مسکن برای شهرهای جدید تهران هم ایجاد شده است. در ادامه می توانید آخرین خبر از در مورد نهضت ملی مسکن را بخوانید.  

نهضت ملی مسکن

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از اجرای ساخت و ساز ۷۹ هزار و ۲۸۳ واحد مسکن نهضت ملی در شهرهای تحت مسئولیت بنیاد خبر داد.

ساخت واحدی های شهری نهضت ملی مسکن

حمیدرضا سهرابی در خصوص عملکرد آن بنیاد در اجرای طرح نهضت ملی مسکن اعلام کرد: طبق آمار تاکنون معادل ۲۵۰ هزار واحد زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن که برخی کاربری مسکونی دارند و برخی نیز در مراحل الحاق به محدوده و تغییر کاربری هستند به بنیاد مسکن معرفی شده است.

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن ادامه داد: معادل ۹۹ هزار و ۶۹۳ واحد نیز پروژه توسط بنیاد مسکن تعریف شده و در مراحل مختلف کار قرار دارند و ۷۹ هزار و ۲۸۳ واحد مسکونی نیز در مراحل اجرای ساخت قرار دارند.

سهرابی توضیح داد: برخی از پروژه‌ها ۱۰۰ درصد و برخی نیز ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارند که به عنوان پروژه‌های افتتاحی به وزارت راه و شهرسازی برای افتتاح و بهره‌برداری اعلام شده است. اما با توجه به اینکه همواره پروژه‌هایی برای احداث به واحدهای در حال اجرا افزوده می‌شوند میانگین پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها حدود ۲۰ درصد است.

وی ادامه داد: هم‌اکنون ۲۷ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در مرحله اسکلت، حدود ۳۱ هزار واحد در مرحله اتمام فونداسیون، ۱۰ هزار واحد در مرحله سفت‌کاری قرار دارند که امیدواریم تا پایان سال به رقمی که بنیاد مسکن تعهد کرده است در صورت تامین زمین و مشارکت مردم برسیم.

سهرابی یادآور شد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تعهد کرده تا در اجرای طرح نهضت ملی مسکن سالانه ۲۰۰ هزار واحد را وارد فاز اجرا کند که این کار در صورت تامین زمین مناسب و مشارکت مردم میسر خواهد شد.

وی تصریح کرد: بنیاد مسکن آمادگی دارد تا در مناطقی زمین و متقاضی موثر داشته باشد کار ساخت را آغاز کند. در اراضی که متقاضی وجود ندارد بنیاد مسکن روی ساخت اصراری ندارد.

ثبت نام جدید نهضت ملی مسکن در هفته دولت

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: حدود ۵.۶ میلیون نفر برای طرح نهضت ملی مسکن در سامانه ثبت نام کردند که ۱.۵ میلیون نفر متقاضی فعال هستند؛ در هفته دولت امکان ثبت نام جدید در بعضی شهرها فراهم می‌شود.

 محمود محمودزاده در نشست خبری حوزه مسکن وزارت راه و شهرسازی به مناسبت هفته دولت ۱۴۰۱ اظهار کرد: تا امروز حدود ۵.۶ میلیون نفر برای واحدهای نهضت ملی مسکن در سامانه طرح های حمایتی وزارت راه و شهرسازی ثبت نام کرده اند از این تعداد ۱.۵ میلیون متقاضی حائز شرایط و فعال هستند که مدارک خود را بارگذاری کرده اند.

وی افزود: برای حدود ۱.۵ میلیون واحد مسکونی نهضت ملی مسکن تامین زمین شده است. در هفته دولت (یکم تا هفتم شهریور ماه) امکان ثبت نام متقاضیان در بعضی شهر ها برابر می‌شود.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی درباره آخرین وضعیت پروژه نهضت ملی مسکن گفت: ۵۷۶ هزار واحد در مسکن شهری، ۱۸۲ هزلر واحد روستایی و ۳۳۵ هزار واحد خود مالک در پروژه نهضت ملی مسکن در حال ساخت است. ۴۲۰ هزار واحد کلنگ زنی شده که در مراحل مختلف شروع ساخت، فونداسیون و مراحل بالاتر قرار دارد.

محمودزاده با اشاره به راهبردهای شش‌گانه دولت در طرح نهضت ملی مسکن خاطرنشان کرد: اولین سیاست افزایش ساخت ساز بخش خصوصی بود. تا پیش از این سالیانه برای ۳۰۰ تا ۳۵۰ هزار واحد پروانه صادر می‌شد. برای افزایش این تعداد مجوزی دریافت کردیم که تسهیلات ساخت در قالب نهضت ملی مسکن به سازندگان ارائه شود.

وی ادامه داد: این وام بدون خرید اوراق و بدون سپرده گذاری است. از این طریق از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون ۳۳۵ هزار متقاضی خود مالک در سامانه وزارت راه و شهرسازی ثبت‌نام کرده‌اند. امیدواریم به زودی رکورد جدیدی در صدور پروانه از سال ۱۳۹۳ به بعد ایجاد شود.

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان