خرید خودرو از بورس کالا | چرا باید از بورس کالا خودرو بخریم؟

جلب توجه متقاضیان خرید خودرو باعث شده تا این پرسش برای بسیاری از مخاطبان ایجاد که اصلا چرا باید از بورس کالا خودرو بخریم؟

کدخبر : 4251
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

باز شدن پای خودرو به بورس کالا باعث هجوم عده‌ای برای ثبت نام در بورس کالا با هدف خریداری محصول مورد نظرشان شده است.

چرا باید از بورس کالا خودرو بخریم؟

خرید خودرو از بورس کالا مزایایی دارد که باعث جلب نظر سرمایه‌گذاران و خریداران خودرو شد. از جمله این مزایا می‌توان به خرید مستقیم خودرو از مجموعه تولید کننده اشاره کرد. به عبارتی متقاضی می‌تواند بدون دخالت واسطه‌ها اقدام به خرید مستقیم محصولات از خودروسازان می‌کند.

قیمت همیشه حرف اول را می‌زند

دومین مزیت نیز بحث پایین‌تر بودن قیمت خودرو در بورس کالا، نسبت به بازار آزاد است. این موضوع نیز مربوط به همان حذف واسطه‌هاست که می‌تواند باعث منتفع شدن مصرف کنندگان شود.

تجربه عرضه دیگنیتی و فیدلیتی نیز نشان داد که این شکاف قیمتی بین نرخ کشف شده در بورس کالا با بازار بسیار عمیق است و قیمت محصولات در بورس کالا به مزاتب پایین‌تر از بازار است.

نجات خودروسازان از ورشکستی

سومین دلیلی که به پرسش چرا باید از بورس کالا خودرو بخریم؟ این است که طرح مورد اشاره باعث منتفع شدن مستقیم خودروسازان از عواید فروش می‌شود. چرا که در سیستم سنتی سود کلانی به دلالان و واسطه‌هایی می‌رسید که با رانت و زد و بند محصولات را در بازار عرضه می‌کردند.

این فرآیند مخرب باعث می‌شد خودروسازان مجبور به عرضه محصولات خود به زیر قیمت تمام شده باشند. در نتیجه اغلب خودروسازان داخلی در آستانه ورشکستگی قرار گرفته بودند.

بازهم قیمت، باز هم دلالان!

مزیت چهارم نیز مربوط به کاهش قیمت محصولات در بازار آزاد است. به نحوی‌که خریداران در بازار شدیدا تحت تاثیر قیمت‌های اعلامی در بورس قرار گرفته و بسیاری اقدام به ثبت نام در بورس کالا کرده‌اند.

همین موضوع باعث شده تا بازار برای رقابت با رقیب جدیدش (بورس کالا) مجبور به انعطاف و کاهش قیمت شود. این مسئله نیز به معنای افزایش قدرت خرید شهروندان حتی در بازار آزاد است.

کارشناسان چه می‌گویند؟

به باور متخصصان شفافسازی هر بازاری می‌تواند به تضمین احقاق حقوق مصرف‌کننده ختم شود. در اقتصاد مبتنی بر اصول بازار آزاد نیز چارچوبی شفاف‌تر از بورس وجود ندارد که بتواند میزبان چنین معاملاتی باشد.

از همین رو گفته می‌شود عرضه خودرو در بورس کالا نه تنها به نجات صنعت خودروسازی کشور بدون فشار آوردن به مصرف‌کنندگان می‌شود. بلکه خریداران هم به لحاظ قیمتی و هم کیفیت محصولات خدمات به مراتب بهتری دریافت می‌کنند.

از سوی دیگر زمینه برای سوداگری و سفته بازی در حوزه خرید و فروش خودرو به شدت محدود می‌شود. وقتی خریدار، محصول را مستقیما از کارخانه تهیه کند مسلما دست واسطه‌ها، دلالان خودرو، سفته‌بازان و همچنین افرادی که از رانت اطلاعاتی برخوردارند از جیب شهروندان قطع خواهد شد.

مجموعه این اقدامات می‌تواند منجر به تقویت تولید داخل و همچنین کاهش فساد در عرصه صنعت کشود شود. در نهایت به نظر می‌رسد موارد مورد اشاره پاسخ مناسبی برای پرسش چرا باید از بورس کالا خودرو بخریم را ارائه کرده باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان