واریزی جدید | واریزی جدید دولت | واریز یارانه جدید

واریزی جدید برای معلمان | این واریزی جدید به حساب کدام معلمان واریز خواهد شد؟

نوری، وزیر آموزش و پرورش: حدود ۸۱۰۰۰۰ نفر بطور میانگین شامل این طرح می‌شوند.آقای رئیس جمهور گفتند متنی برسر معلمان نیست، ما از معلمان بخاطر ۱۱ سال تاخیر در اجرای طرح رتبه بندی معذرت‌خواهی می‌کنیم.

واریزی جدید برای معلمان | این واریزی جدید به حساب کدام معلمان واریز خواهد شد؟
کدخبر : 4226
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

افزایش حقوق و واریزی جدید یکی از مسائل مهم کارکنان است. واریزی جدید برای کارکنان هر سازمان قابل اهمیت است . واریزی جدید می تواند شامل واریز حقوق واریز یارانه و ... به حساب خانوار ها باشد. واریزی جدید به حساب بازنشستگان فرهنگیان خبر مهمی است که امروز به آن می پردازیم . این واریزی جدید به حساب معلمان عضو صندوق ذخیره فرهنگیان واریز می شود. این واریزی جدید برای کسانی است که تا اول تیر 1401 بازنشسته شده اند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: نظارت می کنیم که تا حد ممکن از کاغذبازی اداری، تدوین مقررات زائد و تاخیر غیر ضرور در اجرای طرح ربته بندی معلمان جلوگیری شود و همچنین حقی از نیروهای مهرآفرین ضایع نشود.  به گزارش ایسنا، کیومرث سرمدی نماینده مردم اسدآباد در مطلبی در صفحه شخصی توئیترش نوشت: «رتبه بندی معلمان با تصویب مجلس و همراهی دولت بالاخره در مرحله اجرا قرار گرفت.  نظارت خواهیم کرد که تا حد ممکن از کاغذبازی اداری، تدوین مقررات زائد و تاخیر غیر ضرور جلوگیری شود و همچنین حقی از نیروهای مهرآفرین و فاقد کد استخدامی ضایع نشود.»  23 مردادماه، یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش از آغاز رتبه‌بندی معلمان از ۲۶ مرداد خبر داد.  وزیر آموزش و پرورش همچنین 30 مرداد با حضور در برنامه صف اول شبکه اول سیما ضمن تبیین عملکرد دولت سیزدهم در آموزش و پرورش گفت: تاریخ اجرای رتبه‌بندی از ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ است و تا پایان مرداد بخشی از حق معلمان در رتبه‌بندی به صورت علی‌الحساب پرداخت می‌شود. بابت تأخیر عذرخواهی می‌کنیم.

ابلاغ لایحه رتبه‌بندی معلمان از توفیقات دولت سیزدهم است، این ابلاغ درصورتی به سرانجام رسید که موضوع رتبه بندی در برنامه ششم توسعه تکلیفی برای دولت قبل بود که ۸ سال به تعویق انداخته شد و حتی در گذشته این لایحه با رقم پنج هزار میلیارد تومان به مجلس می‌رود که اگر این رقم به تعداد معلمان تقسیم شود، عددی بسیار ناچیز بدست می‌آید.

اما پس از گذشت این مدت زمان، رئیس جمهور در تبلیغات انتخاباتی قول به سرانجام رسیدن لایحه رتبه بندی را به معلمان داد و این حق را برای آنها به رسمیت شناخت و بر این اساس به وعده خود عمل کرد.

در راستای طرح رتبه بندی معلمان، نه تنها به وعده رئیس جمهور عمل شد، بلکه ۵ هزار میلیارد تومان درنظرگرفته شده برای اجرای این طرح با کمک مجلس به ۳۸ هزار میلیارد تومان برای یک سال و نیم تبدیل شد که این از توفیقات و نظر مساعد دولت آقای رئیسی و مجلس بود.

اکنون این طرح درحال اجراست و هیات‌های ممیزه درحال تدارک برای برنامه ریزی است تا زودتر نتیجه مطلوب حاصل شو؛ بی شک این ابلاغ و تدارکات موجب ارتقای کیفیت تدریس معلمان می‌شود، چرا که وقتی یک اقدامی رقابتی می شود و برای کیفیت کاری آنها امتیاز می‌گذاریم و در نهایت این امتیاز به یک سری منفعت‌های مادی تبدیل می‌شود، معلم در این راستا برای بدست آوردن امتیازات، تلاش می کند که رتبه خود را ارتقا و سطح معلومات و سطح کیفی را در ارزشیابی‌ها افزایش دهد.

این تلاش و افزایش صلاحیت‌های معلمان به شرطی به سود دانش‌آموزان خواهد بود که ارزشیابی‌ها دقیق و درست انجام شود، در واقع آموزش و پرورش باید طوری تمهید کار را ببیند که این اقدام در کمال صحت انجام شود و هیات ممیزه ها افرادی باشند که نسبت به این موضوع توجیه شده و تجربه کافی برای ارزیابی معلمان را دارا باشند.

رتبه‌بندی معلمان در صورت انجام ارزشیابی دقیق می‌تواند موجب ارتقاء سطح کیفی آموزش در مدارس ما شود.

همچنین به نظر می رسد با توجه به اینکه میان معلمان رقابت ایجاد می‌شود، این رقابت انگیزه ایجاد می کند و برای اینکه معلم این پله‌ها را طی کند و در این سطح رقابتی قرار گیرد، تلاش می کند و این تولید انگیزه است.

در این راستا هم باید به موارد مالی در نظر گرفته شده برای معلمان اشاره کرد که هر سال رقم رتبه بندی با توجه به سطح تورمی جامعه افزوده شود؛ درست است که امسال دولت ۳۸ هزار میلیارد تومان برای اجرایی رتبه بندی اختصاص داده اما ممکن است که پنج سال بعد این رقم دردی از معلم را دوا نکند.

بنابراین اگر این سطح پاداش مادی معلم در سطح تورم جامعه افزایش یابد، بی‌شک انگیزه معلم هم برای ارتقا در این رتبه‌ها بالا می‌رود.

سعید عسگری در حاشیه اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش کشور در گفت و گو با ایرنا از رسیدن رتبه بندی فرهنگیان به مرحله پرداخت خبر داد.

وی با بیان اینکه پس از کش و قوس‌های فراوان اکنون با هماهنگی‌های انجام شده میان وزارت آموزش و پرورش با سازمان برنامه و بودجه، رتبه بندی فرهنگیان به مرحله پرداخت رسیده است، اظهارداشت: آغاز اجرای قانون رتبه‌بندی معلمان یکی از فعالیت‌های مهم صورت گرفته در دولت سیزدهم است که به مرحله عمل رسیده و هدف از انجام آن، حفظ شأن و مقام شامخ معلم و ارتقای جایگاه و صلاحیت معلمان و افزایش رضایت شغلی آنان است.

خبر ابلاغ آیین نامه رتبه بندی معلمان ۱۲تیرماه امسال پس از چندین ساله مطالبه فرهنگیان در دولت سیزدهم ابلاغ شد.

پس از رفع ایرادات آیین‌نامه اجرایی رتبه‌بندی معلمان که توسط کمیسیون تلفیق مجلس اعلام‌شده بود، این ایرادات اصلاح شد و در پانزدهم مردادماه سال جاری آیین‌نامه اجرایی رتبه‌بندی معلمان نهایی شد.

وزیر آموزش‌ وپرورش ۲۲ مرداد ماه اعلام کرد که سامانه رتبه‌بندی معلمان از امروز بازشده است و به‌ صورت آزمایشی همکاران می‌توانند کارهای خود را انجام دهند، اما از ۲۶ مردادماه سامانه به‌صورت رسمی شروع به کار خواهد کرد.

همچنین یوسف نوری ۲۴ مرداد ماه اعلام کرد: دولت با تلاش بی‌وقفه نظام رتبه‌بندی را اجرایی کرد و در همین راستا به‌ زودی مبالغی به‌ صورت علی‌الحساب به‌ حساب معلمان مشمول طرح واریز خواهد شد.
براساس اعلام وزیر آموزش و پرورش، قریب ۸۱۰ هزارنفر از معلمان، مشمول رتبه‌بندی فرهنگیان خواهند شد.

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان