قیمت نان | قیمت نان افزایش

بلایی که افزایش قیمت بر سر نان فانتزی آورد

به گفته رئیس اتحادیه نان‌های حجیم و نیمه حجیم در بخش آرد یکسان‌سازی اتفاق نیفتاده است و دولت باید برای سر و سامان دادن به بخش نان تصمیم مشترکی بگیرد. این افزایش ناهماهنگی‌ها چه تاثیری بر قیمت نان فانتزی داشته است؟

بلایی که افزایش قیمت بر سر نان فانتزی آورد
کدخبر : 4135
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :
رئیس اتحادیه نان‌های حجیم و نیمه حجیم گفت:  فروش نان‌ فانتزی ۵۰درصد افت داشته است.
باشگاه خبرنگاران جوان گزارش داد، محمدجواد کرمی گفت: افت فروش نان‌های فانتزی به ۵۰درصد رسیده است. در برنامه پنجم و ششم توسعه باید ۴۰درصد نان‌های تولیدی حجیم و صنعتی تولید شود، اما در عمل با اجرای این طرح پخت نان سالم را از چرخه تولید خارج می‌کنیم.
کرمی افزود: از ابتدای سال نانوایان فانتزی با وجود افزایش نرخ هزینه‌های جانبی برنامه‌ای برای ارتقا قیمت نان نداشتند. چرا که همواره رقیب قدرتمندی به نام نانوایان سنتی را در کنار خود احساس می‌کردند. به همین دلیل هم نان را با همان نرخ عرضه کردیم.
در مقابل اما با افزایش ۱۰ برابری نرخ یک کیسه آرد در بازار را رو‌به‌رو هستیم. به‌ طوری که قیمت یک کیسه آرد از ۷۰هزار تومان به کیسه‌ای ۶۴۰هزار تومان رسید. پس طبیعی است که شاهد افزایش ۲ برابری نرخ نان فانتزی باشیم.
وی گفت: پیش از اجرای این طرح باید معایب آن را می‌دیدند و سپس آن را عملیاتی می‌کردند. اجرای یک شبه این طرح باعث شد که ستون صنف ما شکننده شود.

 

نوع نان قیمت
باگت فرانسوی بزرگ ۱۵هزار تومان
بروکن ۲هزار ۷۰۰ تومان
همبرگر ۷هزار و ۵۰۰ تومان
نان ساندویچی ۷هزار و ۵۰۰ تومان
بربری فانتزی ۱۳هزار تومان

 

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان