وام بانکی | وام بانکی جدید | شرایط دریافت وام بانکی

وام بانکی فوری برای بازنشستگان | این وام بانکی به کدام بازنشستگان تغلق می گیرد؟

تسهیلات قرض‌الحسنه به مبلغ ۱۲ میلیون تومان و به بازنشستگان تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی که قصد سفر عتبات عالیات را دارند، پرداخت می‌شود.

وام بانکی فوری برای بازنشستگان | این وام بانکی به کدام بازنشستگان تغلق می گیرد؟
کدخبر : 4134
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

   وام بانکی و دریافت آن شرایط متفاوتی دارد . وام بانکی مجموعه ای از وام های مختلف را شامل میشود . وام بانکی شامل وام ازدواج، وام تسهیلات مسکن، وام اجاره مسکن، وام تعمیرات، وام هایی برای راه اندازی کسب کارهای متفاوت است. وام بانکی بسته به نوع وام و نوع بانک می تواند سودهای متفاوتی داتشته باشد. در ادامه به بررسی این وام بانکی جدید می پردازیم.

 مراحل دریافت وام بانکی ۱۲ میلیون تومانی بازنشستگان تامین اجتماعی

 تسهیلات قرض‌الحسنه به مبلغ ۱۲ میلیون تومان و به بازنشستگان تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی که قصد سفر عتبات عالیات را دارند، پرداخت می‌شود.

 بانک رفاه کارگران از اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه به بازنشستگان و مستمری‌بگیران تحت پوشش سازمان تامین‌اجتماعی برای سفر‌های عتبات عالیات خبر داد.

بنابر اعلام بانک رفاه این تسهیلات در قالب همکاری مشترک بانک رفاه کارگران، سازمان تأمین‌اجتماعی، کانون عالی بازنشستگان تأمین‌اجتماعی و سازمان حج و زیارت، به بازنشستگان و مستمری‌بگیران واجد شرایط پرداخت می‌شود.

بر اساس این گزارش، این تسهیلات قرض‌الحسنه به مبلغ ۱۲ میلیون تومان و در مرحله اول به تعداد ۲۰ هزار فقره به بازنشستگان و مستمری‌بگیران تحت پوشش سازمان تأمین‌اجتماعی که قصد سفر عتبات عالیات را داشته باشند، پرداخت می‌شود.

لازم به ذکر است، بازنشستگان و مستمری‌بگیران واجد شرایط می‌توانند برای بهره‌مندی از این تسهیلات، پس از ثبت‌نام در سامانه‌های سازمان حج و زیارت، به کانون‌های بازنشستگی سراسر کشور مراجعه کنند.

 مراحل وام کربلای بازنشستگان به صورت زیر است:

۱. مراجعه بازنشسته متقاضی به کافی‌نت و ثبت‌نام در سامانه های حج و زیارت و دریافت رسید ثبت تام

۲. مراجعه به کانون بازنشستگی و دریافت معرفی نامه به بانک

۳. مراجعه به بانک

دریافت وام بانکی از بانک رفاه  افرادی که برای تعمیر خانه خود کمبود نقدینگی دارند و مشتری بانک رفاه هستند، می‌توانند برای وام 200 میلیون تومانی تعمیرات مسکن درخواست بدهند. این وام در قالب عقد قرارداد جعاله به متقاضیان اعطا می‌شود.  برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ وام‌های بانکی، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.  به گزارش کاماپرس، به نقل از رده، افرادی که خواهان تعمیر مسکن 200 میلیون تومانی بانک رفاه هستند باید در یکی از شعب بانک رفاه سپرده قرض الحسنه داشته باشند. اشخاصی که خواهان این وام هستند باید حداقل سه ماه میانگین حساب داشته باشند. ضمانت وام جعاله بانک رفاه برخلاف دیگر بانک‌ها به سند ملکی نیاز ندارد. متقاضیان این نوع تسهیلات باید سه ضامن رسمی معتبر به بانک ارائه دهند. حداکثر مدت زمان بازپرداخت این وام 48 ماه و سود آن 18 درصد اعلام شده است.  با توجه به میزان وام، سود و مدت زمان بازپرداخت، هر قسط این تسهیلات 5 میلیون و 875 هزار تومان است. کل سود وام 81 میلیون و 999 هزار و 996 تومان و مجموع رقم تسهیلات و سود آن 282 میلیون و 59 هزار و 996 تومان خواهد بود.  مختصری درباره بانک رفاه و برخی تسهیلات آن  آغاز به کار بانک رفاه کارگران به سال 1340 بازمی‌گردد. هم اکنون این بانک در زمینه انواع سپرده، تسهیلات ریالی، تعهدات ریالی و خدمات ارزی و همچنین انواع خدمات مجاز الکترونیکی به مشتریان خود خدمت رسانی می‌کند. شرکت‌های صرافی رفاه، کارگزاری رفاه، ساختمانی توسعه رفاه پردیس، کارگزاری بیمه رفاه فرازان و … زیرمجموعه این بانک هستند.  این بانک وام‌هایی برای ساخت، تعمیر، ازدواج و … به متقاضیان واجد شرایط پرداخت می‌کند. براساس آمار روابط عمومی بانک رفاه، این مجموعه تنها در تیرماه سال جاری بالغ بر 838 میلیارد و 600 میلیون تومان وام قرض الحسنه ازدواج به متقاضیان واجد شرایط پرداخت کرد. شرایط ضمانت وام بانکی           ضامن باید فرد معتبری باشد و گردش مالی مناسبی داشته باشد.        

با توجه به نوع بانک، بیشتر بانک‌ها بازنشستگان را به عنوان ضامن می‌پذیرند.        

ضامن می‌تواند کارمند دولت به‌صورت رسمی یا قراردادی باشد.   

فرد دارای پروانه کسب می‌تواند ضامن شود مشروط بر این‌که فعالیت اقتصادی داشته باشد.        

ضامن باید فیش حقوقی و گواهی کسر از حقوق خود را به بانک ارائه دهد.   

در صورتی‌که دریافت کننده بانک خودش کارمند رسمی یا قراردادی بوده می‌تواند با ارائه گواهی کسر از حقوق وام دریافت کند و دیگر نیاز به معرفی ضامن نیست.  

وام گیرنده و ضامن باید در بانکی که قرار است وام دهد، افتتاح حساب نمایند.     

متقاضی و ضامن نباید بدهی معوق، چک برگشتی یا تسهیلات سر رسید در سیستم بانکی داشته باشند. شروط بانک‌ها برای پرداخت وام بانکی بدون ضامن  وزارت اقتصاد در سال گذشته، بانک‌های دولتی را مکلف کرد که به متقاضیان وام‌های خرد تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان با اعتبارسنجی بدون دریافت ضامن، تسهیلات بدهند و در مرحله اول مشمولان آن، حقوق‌بگیران دولتی و خصوصی و بازنشسته‌ها اعلام شد که قرار بود در مراحل بعدی همه مردم مشمول این طرح شوند که تاکنون وضعیت این موضوع مشخص نشده و براساس اعلام مسئولان با متنوع‌سازی تضامین بانکی، دریافت وام‌های خرد تسهیل شده است.  ضوابط پرداخت تسهیلات به مشمولان طرح اینگونه است که برای کارکنان و بازنشستگان دستگاه‌های اجرایی دولتی، نهادهای عمومی غیر دولتی و سایر شرکت‌های معتبر بخش خصوصی، (صرفاً از همان شعبه بانکی که حقوق خود را دریافت می‌کنند)، تا سقف ۵۰ میلیون تومان، بدون ضامن با نامه کسر از حقوق و تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان نیز بدون نیاز به ارائه ضامن و فقط با نامه کسر از حقوق به همراه اخذ چک یا سفته خواهد بود.  کارکنان سایر شرکت‌های بخش خصوصی از کارگاه‌ها، شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی کوچک گرفته تا متوسط نیز چنانچه نزد بانک دریافت کننده حقوق خود، (به تشخیص بانک) دارای رتبه اعتباری A و B باشند، برای دریافت وام ۵۰ میلیون تومانی نیاز به ضامن ندارند و با ارائه نامه کسر از حقوق، همراه اخذ سفته یا چک می‌توانند اقدام کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان