آب در همدان سهمیه بندی می شود

استفاده از آب تصفیه شده فاضلاب در همدان تکذیب و به دلیل ذخیره آبی نامناسب سد اکباتان، آب این استان در ساعاتی از روز قطع و سهمیه‌بندی شد.

آب در همدان سهمیه بندی می شود
کدخبر : 4125
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

 محمد ضروری مدیر‌عامل آب منطقه‌ای استان همدان گفت: آب گیری از سد تالوار با سرعت بالایی در حال تکمیل است و پیش‌بینی می‌شود بر اساس مدت زمان تعیین شده از سوی رئیس‌جمهوری به طور کامل انجام شود. در مرحله نخست و دوم آزمایش ۲۰۰ و ۶۰۰ لیتر در ثانیه و در پایان بهره‌برداری ۱۰۰ درصدی ۱.۲ هزار لیتر بر ثانیه آب استان تامین خواهد شد.

وی افزود: ذخیره آبی سد اکباتان وضعیت خوبی ندارد و به دلیل مصرف بالا و گرمای هوا، ذخیره آبی از دست رفته است. به همین علت از تمام ظرفیت سد اکباتان نمی‌توان استفاده کرد و باید سهمیه‌بندی و قطع آب در ساعاتی از روز اعمال شود.

 وضعیت آبرسانی به روستاهای چهارمحال و بختیاری چه شد ؟

ضروری در پاسخ به این سئوال که باتوجه به شرایط بحرانی آب از تصفیه فاضلاب برای تامین آب شرب همدان استفاده می‌شود یا خیر، توضیح داد: این موضوع به هیچ عنوان سندیت ندارد و وزارت نیرو همواره در تلاش بوده تا بهترین و مرغوب‌ترین آب را وارد مدار شرب و مصرف خانگی کند. با استفاده از چاه‌های اجاره‌ای کشاورزان که شبانه روزی افزوده می‌شود، آب شرب همدان تامین می‌شود. سهمیه بندی و قطعی روزانه آب مدت زیادی ادامه ندارد و بزودی مشکلات بر طرف خواهد شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان