پیام سوزناک رئیس جمهور

رئیس جمهور در پیامی درگذشت استاد برجسته علوم قرآن و حدیث حجت‌الاسلام محمدرضا شهیدی‌پور را تسلیت گفت.

پیام سوزناک رئیس جمهور
کدخبر : 3988
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در پیامی با تسلیت درگذشت خادم قرآن کریم حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا شهیدی‌پور عنوان کرد: درگذشت حافظ و خادم وارسته قرآن کریم و استاد برجسته علوم قرآن و حدیث حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا شهیدی‌پور، موجب تأسف و تألم خاطر شد.

رئیسی افزود: این شخصیت قرآنی که عمر گرانمایه خود را به انس با کلام وحی و پژوهش و تألیف کتاب‌های آموزشی قرآن سپری نمود، علاوه بر پرورش شاگردان بسیار، آثار ماندگاری در آموزش و ترویج فرهنگ قرآنی به یادگار گذاشت.

وی در این پیام درگذشت قرآن پژوه پرتلاش را به خانواده و جامعه قرآنی تسلیت گفت‌ و برای این فقید سعید علو درجات و همجواری با صالحان و برای بازماندگان معزز صبر و سلامتی از خداوند بزرگ مسألت کرد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام شهیدی‌پور در سال ۱۳۳۷ در شهر قم به دنیا آمد و از سال ۱۳۵۲ کار حفظ قرآن را آغاز کرد و طی چهار سال موفق به حفظ کل قرآن شد. خانواده او از خانواده‌های روحانی اصیل و در اصل زنجانی بودند. پدرش از فضلای مورد اطمینان و مورد وثوق دفتر مرحوم آیت‌الله العظمی گلپایگانی بوده است. او در مرحله بعد در مدارس حوزه علمیه به تدریس فنون قرائت قرآن پرداخت و در کنار آن در جلسات قرائت قرآن به تدریس قرائت و مفاهیم قرآن به جوانان مشغول شد. 

شهیدی پور روز یکشنبه پس از مدتی بیماری به پیشگاه صاحب قرآن رهسپار شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان