وام بانکی | وام بانکی با سود کم

وام بانکی با سود 4 درصد | شرایط دریافت وام بانکی 100 میلیونی بانک سپه

اگر ایده راه‌اندازی کسب و کار خود را در سر دارید اما سرمایه اولیه را ندارید، می‌توانید وامی با سقف ۱۰۰ میلیون تومان از بانک سپه دریافت کنید.

وام بانکی با سود 4 درصد | شرایط دریافت وام بانکی 100 میلیونی بانک سپه
کدخبر : 3772
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

وام بانکی از طرف بانک های مختلف با شرایط و اقساط مختلف از بانک به مردم متقاضی داده می شود. هر بانک برای اعطای وام بانکی شرایط مخصوص به خود را در نظر می گیرد. وام بانکی راهکاری است که دولت و بانک ها برای تامین کمک هزینه مالی به مردم می دهد. وام بانکی می تواند سود و کارمزد متفاوتی را هم داشته باشد. متقاضیان وام بانکی می توانند آخرین و جدیدترین اخبار مربوط به وام بانکی از سمت بانک های مختلف را اینجا بخوانند.

یکی از بانک‌هایی که وام خوداشتغالی می‌دهند، بانک سپه است. این وام قرض‌الحسنه است و ۴٪ کارمزد دارد. سقف وام برای تسهیلات فردی ۲۰، ۵۰ و ۱۰۰ میلیون تومان است و برای بازپرداخت آن حداکثر ۸۴ ماه فرصت دارید.

توجه داشته باشید که برای دریافت این وام، نباید چک برگشتی یا بدهی به بانک داشته باشید. همچنین، در صورت معوق شدن تسهیلات با نرخ وجه التزام ۱۲ درصد است.

اگر میزان وامی که می‌خواهید بگیرید تا سقف ۵۰ میلیون تومان باشد، نیاز به دو ضامن رسمی با کسر از حقوق دارید، اما اگر به مبلغی بیشتر از ۵۰ میلیون تومان نیاز دارید، باید یک سند ملک به عنوان تضمین به بانک دهید.

برای دریافت این وام از بانک سپه، متقاضی باید معرفی‌نامه از سازمان بهزیستی، بنیاد شهید و امور ایثارگران و یا کمیته امداد امام‌خمینی دریافت و به بانک ارائه کند. سپس، با افتتاح یک حساب قرض‌الحسنه پس انداز با حداقل مانده یک میلیون ریال، می‌تواند برای دریافت وام اقدام کند.

این وام مسدودی سپرده ندارد و هزینه‌های جانبی دریافت آن، حدود ۴میلیون ۱۰۰ هزار تومان شامل ۴٪ کارمزد وام و تشکیل پرونده، برآورد می‌شود.

 اقساط تسهیلات نهضت ملی مسکن چقدر است؟

 مبالغ و شرایط پرداخت تسهیلات مسکن قانون جوانی جمعیت اعلام شد

 دسترسی مردم به وام خرد تسهیل شد

 شرایط پرداخت وام ۱۵۰ میلیون تومانی سربازان

 وام ۲۰۰ میلیون تومانی بانک رسالت با سود ۲ درصد

 راه آسان دریافت وام از بانک ها

 چگونه وام مسکن ۵۰۰ میلیون تومانی بانک سامان را بگیریم؟

 شرایط دریافت وام مضاربه

 هزینه وام مسکن باز هم کاهش یافت

 وام قرض الحسنه ۳۰۰ میلیون تومانی بانک ها جهت خود اشتغالی با سود ۴ درصد + شرایط

 

وام بانکی

 افرادی که خواهان وام ۲۰۰ میلیون تومانی بانک رسالت هستند باید سپرده قرض الحسنه داشته باشند و لااقل سه ماه از زمان خواب سپرده ایشان گذشته باشد. این وام قرض الحسنه است و تنها به آن سود ۲ درصدی تعلق می‌گیرد. حداکثر مدت زمان بازپرداخت این وام هم  ۶۰ ماه است. متقاضیان دریافت این تسهیلات باید ضامن رسمی داشته باشند. اگر فرد نتواند ضامن رسمی به بانک ارائه دهد، می‌تواند امتیاز دریافت وام را به یکی از وابستگان درجه یک خود منتقل کند.
 

 «سید سعید شمسی‌نژاد»  گفت: در حال حاضر سقف وام قرض‌الحسنه برای اشخاص حقیقی ۲۰۰ میلیون و برای اشخاص حقوقی ۵۰۰ میلیون تومان است.

او  افزود: وام قرض‌الحسنه حقوقی در جهت حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و کسب‌وکارهای خرد در حال پرداخت است.

شمسی‌نژاد اعلام کرد: در یک سال منتهی به پایان تیر ۱۴۰۱، بیش از ۳ میلیون فقره وام خرد به مبلغ ۷۵هزار میلیارد تومان از سوی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران پرداخت شده است.

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران ضمن تأکید بر حمایت این بانک از آسان شدن شرایط ازدواج جوانان، خبر داد: در ۴ ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۱ بیش از ۱۲هزار فقره وام ازدواج و ۱۱هزار فقره وام فرزندآوری پرداخت شده است.

وی با اشاره به آسان شدن شرایط دریافت وام از بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، گفت: مردم می‌توانند با سفته الکترونیکی از طریق اپلیکیشن، وام دریافت کنند. امکان توثیق سهام و سهام عدالت نیز اجرایی شده و در گام‌های بعدی گواهی‌های سپرده‌، صندوق‌های سرمایه‌گذاری و سایر دارایی‌های مردم وثیقه وام‌های قرض‌الحسنه آن‌ها خواهد شد که مردم بدون مراجعه به شعب بانک بتوانند وام دریافت کنند.

وام بانکی

بانک کشاورزی وام ۲۰۰ میلیون تومانی دامدار کارت را با نرخ ۱۰ تا ۱۲ درصد به متقاضیان واجد شرایط می‌پردازد. براساس اطلاعات موجود، نرخ سود این تسهیلات خرید نهاده‌های دامی برای واحدهای کوچک ۱۰ درصد است.

سال گذشته اعلام شد که این تسهیلات در قالب اقدامات کوتاه مدت است و مدت زمان بازپرداخت آن حداکثر یکسال خواهد بود. افراد واجد شرایط با مراجعه به بانک کشاورزی می‌توانند از ضمانت‌های این طرح آگاه شوند.

با توجه به مبلغ وام، نرخ سود ۱۰ درصد و مدت زمان بازپرداخت معین شده، هر قسط ۱۷ میلیون و ۵۸۳ هزار و ۱۷۷ تومان است. کل سود این وام ۱۰ میلیون و ۹۹۸ هزار و ۱۲۹ تومان خواهد بود.

 بانک رفاه کارگران با معرفی طرح وام دهی به نام طرح حرکت , به تمام افراد حقیقی و حقوقی از جمله کلیه کارگران , کارمندان , کسبه و شرکت ها وام و تسهیلات تا سقف ۳۰۰/۰۰۰/۰۰۰ تومان برای اشخاص حقیقی و مبلغ ۱/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰ تومان برای اشخاص حقوقی (شرکت ها ) با سود ۱ الی ۱۷ درصد پرداخت می کند.

چه کسانی می توانند از این وام بانکی بهره مند شوند؟

  تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی  کارکنان اشخاص اشخاص حقیقی و حقوقی  نرخ سود تسهیلات  بر اساس ضرایب ایجاد میانگین حساب به صورت نرخ ترجیحی حداقل ۱ و حداکثر ۱۷ درصد  نرخ سود تسهیلات بر اساس نوع حساب، مدت سپرده گذاری، مدت بازپرداخت و ضرایب میانگین حساب تعیین می شود.  سقف تسهیلات  تسهیلات قابل پرداخت به اشخاص حقیقی (مجموع تسهیلات تجاری و غیر تجاری) حداکثر تا سقف ۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال  تسهیلات قابل پرداخت به اشخاص حقوقی حداکثر تا سقف مبلغ ۱۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال  اولویت های پرداخت:  اعطای تسهیلات بر حسب میانگین ۶ و ۹ ماهه حساب جاری بدون دسته چک یا سپرده سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت  وثایق و تضامین  تمامی وثایق و تضامین قابل قبول بانک  جهت  دریافت وام طرح حرکت بانک رفاه کارگران نیاز به سپرده است و سپرده شما باید بین ۶ تا ۹ ماه گردش داشته باشد. همچنین بازپرداخت این تسهیلات ۳۶ ماه و سود آن برحسب مدت ماندگاری سپرده بین ۱ تا ۱۷ درصد است.  نکته : وام گیرنده و ضامنین باید فاقد تسهیلات سررسید گذشته و معوق  و نیز فاقد چک برگشتیدر شبکه بانکی کشور باشند.

تسهیلات بانکی، انواع مختلفی دارند و هریک از این وام های بانکی، ممکن است، مختص به موسسات اعتباری خاص بوده و یا در اکثر بانک ها، در سراسر ایران، ارائه شوند. همچنین، لازم به ذکر است با توجه به نوع وام مورد نظر افراد متقاضی دریافت تسهیلات، شرایط، مدارک، مبلغ وام، میزان اقساط تسهیلات و ضمانت آن ها، متفاوت، بوده اما نحوه اعتبارسنجی بانکی در تمام انواع وام، یکسان می باشد. از این رو، در ادامه، در رابطه با هر یک از انواع وام بانکی، توضیحات لازم آورده شده است.     وام قرض الحسنه :  یکی از انواع وام بانکی، تسهیلات قرض الحسنه می باشد که به موجب قرارداد این وام، بانک‌ های عامل، مبلغ مشخصی را به افراد متقاضی وام، به عنوان قرض و با سود پایین، واگذار نموده و دریافت کنندگان این تسهیلات بانکی، متعهد می شوند، معادل میزان مبلغی که وام دریافت کرده اند را به صورت اقساطی، به بانک، پرداخت کنند. 

وام 200 میلیونی بانک قرض الحسنه مهر ایران

 متقاضیان دریافت این وام ۲۰۰ میلیونی باید در یکی از شعب بانک مهر سپرده قرض الحسنه داشته باشند. افراد برای دریافت این تسهیلات باید حداقل خواب سپرده سه ماهه ایجاد کنند. این وام قرض الحسنه بوده و تنها کارمزد ۴ درصدی دارد. حداکثر مدت زمان بازپرداخت این تسهیلات ۶۰ ماه اعلام شده است. افراد برای دریافت این وام باید ضامن رسمی داشته باشند. لازم به ذکر است که پرداخت این وام به بودجه شعبه و ابلاغیه بانک مرکزی بستگی دارد.

با توجه به مبلغ وام، کارمزد و مدت زمان بازپرداخت، هر قسط ۳ میلیون و ۳۳۳ هزار و ۳۳۳ تومان است. مجموع رقم وام و سود آن نیز به ۲۰۰ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان می‌رسد.

 تاکنون سه بانک ملی، تجارت و پست بانک اعلام کرده‌اند که وام سهام عدالت می‌دهند.

مبلغ این وام ۵۰ درصد ارزش روز سهام عدالت است. ارزش سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی اکنون حدود ۱۴ میلیون تومان و ارزش سهام یک میلیونی حدود ۲۸ میلیون تومان است.

نصف این دو رقم به این معناست مبلغ وام، بین ۷ تا ۱۴ میلیون تومان است و متقاضیان می‌توانند با توثیق سهام عدالت خود این مبلغ وام را دریافت کنند.

مبلغ وام سهام عدالت بانک ملی

این رقم در حالی است که برخی بانک‌ها از جمله بانک ملی اعلام کرده‌اند که مبلغ وام سهام عدالت بین ۲ تا ۱۰ میلیون تومان است که به متقاضیان پرداخت می‌شود.

اما نکته مهم این است که همه دارندگان سهام عدالت نمی‌توانند این وام را دریافت کنند.

اولین شرط دریافت این وام، داشتن حساب در بانک ملی است. پس از آن متقاضیان می‌توانند از طریق اپلیکیشن‌های بانک درخواست وام خود را ثبت‌ کنند.

دومین شرط این است که متقاضی باید کارت ملی هوشمند داشته باشد.

ثبت‌نام در سامانه سجام و احراز هویت یکی دیگر از شروط مهم است.

همچنین تنها افرای می‌توانند وام سهام عدالت بانک ملی را دریافت کنند که هیچ سهمی از سبد سهام عدالت خود را نفروخته باشند. اگر مشمولان حتی یک سهم از پرتفوی خود را فروخته باشند، نمی‌توانند وام را دریاف کنند.

جز این، این وام تنها به دارندگان سهامی تعلق می‌گیرد که مشمول یارانه باشند.

شرایط بازپرداخت وام سهام عدالت

اگر متقاضی دریافت وام، بتواند آن را یک ماهه تسویه کند، هیچ سودی به این وام تعلق نمی‌گیرد. اما در حالت کلی اقساط این وام ۳۶ ماهه است و با کارمزد ۱۸ درصد محاسبه می‌شود.

نکته مهمی که درباره وام سهام عدالت بانک ملی وجود دارد این است که  این وام در قالب نقدی نیست و در قالب کارت اعتباری است. اما نه کارت اعتباری فیزیکی. بلکه در قالب نشان بانک است و فقط برای خرید از فروشگاه‌های افق کوروش، رفاه، وین مارکت و پذیرندگان دستگاه پوز سداد که QR code دارند خرید کنند.

پرداخت وام به زنان خانه‌دار ایده‌ای است که از چند سال گذشته بسیاری از بانک‌ها به استقبال آن رفتند و به زنان خانه‌دار وام خرد دادند.

اگرچه این طرح در بسیاری از بانک‌ها متوقف شده است اما پیگیری‌ها نشان می‌دهد هنوز برخی از بانک‌ها هستند که به زنان خانوار وام فوری می‌دهند.

یکی از این بانک‌ها، بانک دی است که به زنان خانه‌دار وام ۵۰ میلیون تومانی می‌دهد. آنگونه که در وب‌سایت رسمی این بانک آمده است این وام به همه زنان -چه شاغل و چه غیرشاغل- پرداخت می‌شود.

اگر افتتاح‌کننده حساب شاغل باشد خودش می‌تواند از وام استفاده کند اما اگر شاغل نباشد، می‌تواند امتیاز این وام را به فرزند و یا همسر خود واگذار کند.

شرایط دریافت وام فوری زنان خانه‌دار

حداقل مبلغ لازم برای افتتاح حساب و دریافت این وام، مبلغ دو میلیون تومان است. متقاضیان باید با سپرده‌گذاری دو میلیونی کار دریافت وام را آغاز کنند.

حداقل مدت سپرده‌گذاری ۳ ماه است و متقاضیان می‌توانند  معادل ۱۰۰ درصد مبلغی که سپرده‌گذاری کرده‌اند وام دریافت کنند.

سود این وام ۱۸ درصد است و ظرف ۳۶ ماه باید اقساط آن پرداخت شود. این وام فوری زنان، سقف پرداخت دارد و نهایت مبلغ پرداختی بانک ۵۰ میلیون تومان است که در قالب کارت اعتباری پرداخت می‌شود.

نوع دیگری از وام بانک دی برای زنان، پرداخت وام با توثیق سپرده است. در این شیوه فرد می‌تواند معادل کل سپرده‌ای که در بانک دارد، وام فوری دریافت کند. اما بانک کل مبلغ سپرده فرد را به‌عنوان وثیقه نزد خود نگه می‌دارد و فرد اجازه برداشت سپرده خود از بانک را ندارد. یعنی فرد می‌تواند ۱۰۰ میلیون در بانک سپرده کند و معادل ۱۰۰ میلیون تومان وام بگیرد اما تا زمان بازپرداخت کامل اقساط، اجازه برداشت پول خود را ندارد.

وام ۵۰ میلیونی زنان خانه‌دار به دو تا سه ضامن معتبر نیاز دارد، شرطی که دریافت این وام برای زنان را کمی دشوار می‌کند.

 رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه تجلیل از دست اندرکاران پروازهای حج امسال در پاسخ به پرسشی درباره وام ۷۰۰ میلیونی نهضت ملی مسکن گفت این وام هنوز در شورای پول و اعتبار تصویب نشده است.

وی در خصوص افتتاح واحدهای نهضت ملی مسکن افزود: شهریور ماه ۱۰۰ هزار واحد را تحویل می دهیم و بر اساس برنامه به صورت ماهانه تعدادی از واحدهای این طرح را تحویل خواهیم داد.

قاسمی همچنین با تاکید بر این که فروش بلیت پروازهای اربعین به صورت چارتری ممنوع است گفت: قیمت این پروازها مشخص است و کسی اجازه گرانفروشی در این پروازها را ندارد.

وزیر تاکید کرد با چند ایرلاین که اقدام به گران فروشی بلیت کرده بودند برخورد شده و به سازمان تعزیرات حکومتی معرفی شده اند

، پرداخت وام ۲۰۰ میلیون تومانی به یارانه بگیران یکبار دیگر سوژه تولید محتوای رسانه‌ها در روزهای تعطیل آخر هفته شد.

در شرایطی که بانک‌ها در برابر تقاضا برای دریافت تسهیلات رویه‌ای سختگیرانه در پیش گرفته‌اند، باور این خبر که قرار است به دریافت کنندگان یارانه تا سقف دویست میلیون تومان تسهیلات داده شود، بیش از هر زمان دیگری باور ناپذیر است.

واقعیت این است که در روزهای اخیر هیچ مقام مسئولی در خصوص برنامه پرداخت وام به یارانه بگیران صحبتی نداشته است و چه برسد به اینکه نظام بانکی کشور مکلف به انجام چنین کار شده باشد. برخی رسانه‌ها نیز تکذیب این مطلب را منتشر کرده‌اند.

البته اگر درنظر داشته باشیم که تا همین چند روز پیش افراد زیادی در صف‌های مختلف برای دریافت ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان یارانه یا معوقات آن در وضعیت بلاتکلیف به سر می‌برند، توقع از نظام بانکی برای پرداخت ۲۰۰ میلیون تومان وام آن هم به پشتوانه چنین مبالغی باورناپذیر به نظر می‌رسید.

ماجرای پرداخت وام ۲۰۰ میلیون تومانی به یارانه بگیران چیست؟

با این حال محض تنویر افکار عمومی و به ویژه یادآوری مجدد به متقاضیان وام‌ها باید گفت که هنوز قانونی مصوب نشده است که بانک‌ها را وادار به پرداخت چنین تسهیلاتی کند.

در اصل سال گذشته رئیس جمهور و وزیر اقتصادش از برنامه جدیدی  برای پرداخت تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی بدون ضامن رونمایی کردند و اجرای این برنامه تا به امروز با مقاومت بانک‌ها به صورت‌های دیگری اجرا می‌شود.

اگر طالب چنین تسهیلاتی بودید، حتما تاکنون در مراجعه به بانک‌ها مطلع شده‌اید که این تسهیلات تنها نصیب عده معدودی از کارمندان رسمی دولت و بازنشستگان و در نهایت افراد شاغل در بنگاه‌های اقتصادیِ غیر دولتی معروف تعلق می‌گیرد.

در اغلب مواقع شعب بانک‌ها پرداخت چنین تسهیلاتی را منوط به داشتن حساب فعال از سوی مشتری و سپرده‌گذاری رقمی سنگین کرده‌اند که با شرایط بیشتر متقاضیان جور نیست.

در نهایت اینکه در جریان به روز شدن مقررات مربوط به اخد وثیقه حساب یارانه افراد هم می‌تواند در کنار سهام عدالت، چک، سفته، اوراق قرضه، سند ملکی و… حکم وثیقه را داشته باشد اما در عین حال بانک‌ها این اختیار دارند تا بسته به مقدار ارزش وام، نوع وثیقه را خودشان تعیین کنند.

پس اگر این خبر را جایی خواندید که می‌توان با یارانه ۳۰۰ هزار تومانی تاسقف ۲۰۰ میلیون تومان وام بانکی گرفت و یا با کسی روبرو شدید که ادعای انجام چنین کاری را داشت، خیلی خیلی جانب احتیاط را رعایت کنید تا مبادا در دام سودجویان گرفتار نشوید.

 محمد باغستانی در جمع خبرنگاران با اشاره به رونمایی از فاز اول سامانه توثیق الکترونیک هوشمند ستاره، درمورد اینکه برای تاخذ وام چه میزان سهام لازم است، گفت: این موضوع در اختیار بانک بوده و بستگی به بانک دارد. ممکن است بانک برای ارائه وام ۱۰ میلیون تومانی، ۲۰ میلیون تومان وثیقه بخواهد.

او  در مورد مشمولان سهام عدالت نیز توضیح داد: همه مشمولان سهام عدالت می‌توانند از این سهام به عنوان وثیقه استفاده کنند. هم مشمولانی که روش مستقیم را انتخاب کرده و هیچ میزان از سهام خود را نفروخته بودند، هم مشمولانی که روش مستقیم را انتخاب کرده و بخشی از سهام خود را فروختند و هم مشمولانی که روش غیرمستقیم را انتخاب کرده بودند. در واقع هر فرد به میزان دارایی خود می تواند برای توثیق سهام اقدام کند.

مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) در ادامه در مورد انتقال سهام عدالت متوفیان نیز توضیح داد: سامانه انتقال سهام عدالت متوفیان تا پایان شریورماه راه اندازی شده و وراث این افراد می توانند برای انتقال سهام عدالت اقدام کنند.

ارسال نظر: