ماجرای مشاجره مسافر قطار محجبه با رئیس قطار

شرکت راه آهن درباره مشاجره ایجاد شده بین مسافران قطار مسافری تهران - یزد اطلاعیه ای صادر کرد.

ماجرای مشاجره مسافر قطار محجبه با رئیس قطار
کدخبر : 3594
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

پیرو انتشار خبری مبنی بر مشاجره بین مسافران قطار مسافری تهران - یزد متعلق به شرکت ریل ترابر سبا به دلیل عدم رعایت حجاب توسط یکی از مسافران، روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران  در اطلاعیه ای اعلام کرد:

 

یکی از بانوان محترم حاضر در قطار (فرزند شهید بزرگوار جعفری) با مشاهده عدم رعایت حجاب در داخل سالن مسافری، به درستی و از باب وظیفه همگانی امر به معروف و نهی از منکر، از مهماندار و همچنین رئیس قطار که خود از خانواده محترم شهدا و ایثارگران بوده، درخواست ارائه تذکر می‌نماید که ایشان نیز اقدام به تذکر نموده‌اند.

متاسفانه با ادامه‌دار شدن موضوع و گرفتن عکس از مسافر، مشاجره و در پی آن درگیری ایجاد شد که با دخالت پلیس، ماجرا مدیریت و در ایستگاه مسافری یزد نیز با حضور مدیر کل منطقه، نیرو‌های پلیس، حراست و دیگر نیرو‌های نظارتی، جلسه‌ای با مسافران یاد شده برگزار و تذکرات لازم نیز به خاطیان داده شد.

در این راستا ذکر چند نکته ضروری است:

۱- راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، بر خود لازم می‌داند تا در تمامی بخش‌ها حجاب اسلامی و عفت عمومی به طور کامل رعایت و پیاده‌سازی شود و در این باب همواره آمر به معروف و ناهی منکر است.

۲- تاکید می‌شود رعایت حجاب بعنوان یک واجب شرعی و الزام قانونی مورد اهتمام جدی راه آهن است و عوامل اجرایی قطار‌های مسافری اعم از مهمانداران و روسای قطار‌ها در صورت مشاهده مظاهر بی‌حجابی، موظف به ارائه تذکر بوده و در صورت لزوم، برخورد قانونی و قضایی صورت می‌پذیرد.

۳- مواردی از این دست، مورد بررسی قرار گرفته و عواقب قانونی، گریبانگیر افراد قانون‌شکن خواهد بود. در این راستا ملاحظاتی در خصوص نحوه رفتار مسافرین محترم، مامورین قطار و پلیس وجود داشته است که در حال بررسی است. همچنین با توجه به اهمیت این اتفاق، موضوع به مراجع قضایی منعکس شده و در حال رسیدگی است و در حال حاضر رئیس قطار از خدمت تعلیق شده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان