ذخیره خون در کشور در وضعیت قرمز قرار دارد

به دلیل شرایط بحرانی ذخایر خونی فارس، هم استانی‌ها، با اهدای خون در نجات جان بیماران سهیم شوند.

کدخبر : 3455
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

دکتر مهرداد شریفی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با اشاره به اینکه بر اساس اعلام سازمان انتقال خون ایران، میزان ذخایر خون در استان فارس در وضعیت قرمز قرار دارد، از هم استانی‌ها دعوت کرد در امر خداپسندانه اهدای خون مشارکت فعالانه داشته باشند.

او با اشاره به نقش اثربخش مردم در زندگی بخشیدن به بیماران نیازمند به خون و فرآورده‌های خونی گفت: حضور مستمر مردم در این روز‌های سخت می‌تواند زیباترین‌ترین تصاویر را در نظام سلامت رقم بزند، چرا که بیماران نیازمند، چشم انتظار این مایع حیات بخش هستند.

دکتر شریفی با تاکید بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مراکز اهدای خون، افزود: تمامی تجهیزات و وسایل مورد استفاده در فرآیند اهدای خون در مراکز انتقال خون از نوع یک بار مصرف و استریل استفاده می‌شود.

این مقام مسئول در دانشگاه با اشاره به اینکه ویروس کرونا از طریق خون و فرآورده‌های خونی منتقل نمی‌شود، گفت: شهروندان با رعایت مسائل بهداشتی و استفاده مداوم از ماسک، می‌توانند برای اهدای خون به مراکز سازمان انتقال خون در سراسر استان مراجعه کنند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز شرایط شرایط پذیرش خون اهداکنندگان را شامل گروه‌های سنی ۱۸ تا ۶۰ سال با وزن بالای ۵۰ کیلوگرم، عدم ابتلا به بیماری‌های مزمن جدی، نداشتن سابقه تب، علایم تنفسی و اعمال دندانپزشکی در یک هفته اخیر عنوان کرد.

به گفته دکتر شریفی مصدومان حوادث ترافیکی، بیماران تالاسمی، هموفیلی، افراد مبتلا به سرطان و مادران باردار نسبت به سایر بیماران، نیاز بیشتری به خون و فرآورده‌های خونی سالم دارند.

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان