2 کشته و 7 مجروح در سیل تهران + فیلم

قم مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم از آماده باش صد در صدی کارکنان و نیروهای عملیاتی جمعیت هلال احمر قم جهت سیل احتمالی استان در چند روز آینده خبر داد.

2 کشته و 7 مجروح در سیل تهران  + فیلم
کدخبر : 3408
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

۹:۱۷ سیلاب جاده هراز را بست

محور هراز حدفاصل بایجان تا وانا به دلیل جاری شدن سیلاب تا اطلاع بعدی مسدود شد. راهداران اکنون در محل حادثه مستقر و در حال پاکسازی و بازگشایی موقت راه هستند.

محور هراز حدفاصل بایجان تا وانا به دلیل جاری شدن سیلاب تا اطلاع بعدی مسدود شد.

بارش شدید باران که از دیشب آغاز شد و صبح امروز ادامه داشت در منطقه بایجان محدوده پلیس راه موجب وقوع سیلاب و بسته شدن محور هراز شد.

راهداران اکنون در محل حادثه مستقر و در حال پاکسازی و بازگشایی موقت راه هستند و بر اساس پیش بینی ها این محور تا ظهر امروز بازگشایی می شود.

۹:۱۵ حضور مسئولان کشوری در امامزاده داود و تشکیل ستاد بحران

امداد امروز سیل و رانش زمین منطقه امامزاده داوود تهران را در بر گرفت. گل‌ولای به داخل امامزاده نفوذ کرده و خودروها در زمین گیر افتاده‌اند.

این حادثه حوالی ساعت ۱:۳۰ بامداد رخ داد که بلافاصله تیم‌های عملیاتی لازم به منطقه اعزام شدند.

هم‌اکنون نیز وزیر کشور و استاندار تهران در منطقه حضور دارند و پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال‌احمر نیز در حال بازدید هوایی از منطقه و ارزیابی حادثه است.

در حال حاضر ۲۳ تیم عملیاتی، ۲ تیم آنست (جست‌وجو و نجات با سگ‌های زنده یاب) با استفاده از ۱۳ خودروی کمک‌دار، ۴ آمبولانس و ۳ خودروی نجات مشغول خدمت‌رسانی به متاثرین و جست‌وجو مفقودین هستند.

بر اساس اعلام مجتبی خالدی رئیس اورژانس کشور تا کنون در این حادثه ۸ نفر مصدوم و ۲ نفر کشته‌شده‌اند.

احمد وحیدی وزیر کشور به سرعت عازم این منطقه شد تا از نزدیک بر روند مدیریت بحران نظارت کند و دستگاه‌ها و نهادهای مسئول را برای امدادرسانی بهتر و سریع‌تر بسیج سازد.

محسن منصوری استاندار تهران هم وزیر کشور را همراهی می‌کند.

همچنین هم‌اکنون جلسه ستاد بحران با حضور شهردار تهران، وزیرکشور، استاندار تهران و رئیس هلال احمر تشکل شد.

۷:۵۶: امداد رسانی به به ۱۸۴۶ آسیب دیده از سیل و آبگرفتگی در سیستان و بلوچستان

علیرضا میربهاء الدین افزود:  با اشاره به بارندگی‌های چند روز گذشته از تاریخ ۲۸ تیرماه با ورود سامانه بارشی به استان تا امروز مورخ ۵ مرداد ماه، ۸۶ روستا درشهرستانهای سرباز،نیکشهر، ایرانشهر، سیب و سوران، دلگان، فنوج، سراوان، خاش، زاهدان، مهرستان، چابهار و میرجاوه درگیر سیلاب و آبگرفتگی شدند.

وی ادامه داد: در مناطق گرفتار در سیلاب ۱۸۴۶ نفر دچار آسیب شده که در این راستا،  ۷۶۰   نفر در چادرهای امدادی این جمعیت اسکان اضطراری داده شدند  .

وی افزود: همچنین ۱۶۷ دستگاه چادر امدادی، ۱۱ چادر مسافرتی،  ۳۲۴  تخته موکت، ۸۱۹   تخته پتو و ۱۰۸۴ کیلو گرم نایلون سنگری و اقلام معیشتی مورد نیاز از قبیل ۴۷۵ کیلو گرم برنج، ۳۴۵ بسته غذایی ۷۲ساعته   ، ۳۶  کیلو گرم قند وشکر ، ۳۴ کیلو گرم چای ، ۵۹۰ قوطی کنسروجات ، نان ، والر و فانوس  بین خانواده‌های آسیب دیده توزیع شده است.

میربهاء الدین گفت: ۱۸۶ تیم عملیاتی با بکارگیری۱۴۰ دستگاه خودرو به آسیب دیدگان سطح استان امدادرسانی کرده اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اضافه کرد: در این مدت ۲ مورد رهاسازی و  ۱۳۲ مورد تخلیه آب منازل   توسط نجاتگران جمعیت هلال احمر استان انجام گرفت.

وی همچنین گفت: نجاتگران جمعیت هلال احمر در تمامی شهرستان‌ های استان تا خروج سامانه بارشی از استان در آماده باش کامل قرار دارند تا در صورت نیاز به مردم آسیب دیده ارائه خدمات نمایند.

۸:۱۵: ۲ کودک بر اثر ریزش آوار ناشی از بارندگی در زاهدان جان‌ باختند

سیستان و بلوچستان سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زاهدان، گفت: بارش شدید باران و در پی آن ریزش سقف یک خانه، جان ۲ کودک را در شهر زاهدان، گرفت.

ابراهیم شهریاری، اظهار داشت: این حادثه روز گذشته به سامانه ۱۲۵ سازمان آتش نشانی زاهدان گزارش و در کمترین زمان ممکن دو تیم امداد و نجات به محل حادثه اعزام شدند.

وی ادامه داد: آتش نشانان، بلافاصله پس از رسیدن عملیات آواربرداری را آغاز که متاسفانه پس از آواربرداری پیکر بی جان دو کودک را خارج کردند.

شهریاری، تصریح کرد: در این حادثه پدر خانواده مصدوم و توسط اورژانس به بیمارستان منتقل شد.

۸:۰۰ حضور شهردار تهران در منطقه سیل زده امام‌زاده داوود

صبح امروز اولین رویداد مردمی سازی در مدیریت شهری برگزار شد و قرار بود که علیرضا زاکانی شهردار تهران به عنوان سخنران حاضر شود اما سجاد محمدعلی نژاد مسئول دفتر شهردار با حضور در جایگاه اعلام کرد: قرار بود شهردار تهران سخنران اصلی اولین رویداد مردمی سازی در مدیریت شهری باشد اما شب گذشته شاهد وقوع سیلاب در امام زاده داوود بودیم.

وی با تاکید بر اینکه در سحرگاه امروز پنجشنبه زاکانی راهی منطقه سیل زده امام زاده داوود شد، گفت: پیگیر زمان حضور زاکانی در این جلسه بودیم که شنیده شده، قرار است وزیر کشور نیز به محل حادثه بروند و نمی‌دانیم شهردار آیا به این برنامه می رسد یا خیر؟

در ادامه برگزاری این نشست توکلی زاده معاون فرهنگی شهرداری تهران  بعد از قرار گرفتن در پشت تربیون اعلام کرد: مدیران حاضر در جلسه اگر حوزه ماموریت شان به سیل مرتبط است، می‌توانند جلسه را ترک کنند.

۵:۴ : وقوع سیلاب در غرب تهران/ خارج کردن ۵ خودرو از گل و لای

سیدجلال ملکی دراین باره گفت: حوالی ساعت ۱:۳۰ بامداد امروز و پس از بارش باران در مناطقی از شهر تهران و به خصوص مناطق شمالی و شمال غربی، یک مورد حادثه جاری شدن سیل و گل و لای در غرب تهران به سامانه ۱۲۵ اطلاع داده شد که درپی آن ستاد فرماندهی آتش‌نشانان و عوامل گروه نجات نزدیک‌ترین ایستگاه را به محل حادثه واقع در بزرگراه شهید خرازی، جاده سایت اعزام کرد.

وی با اشاره به حضور عوامل آتش‌نشانی در محل، اظهار کرد: با حضور آتش‌نشانان در محل مشاهده شد که پنج دستگاه خودروی سواری داخل گل و لای به جا مانده از جاری شدن سیلاب، گیر افتاده‌اند که بلافاصله عوامل آتش‌نشانی نسبت به خارج کردن این خودروها از داخل گل و لای اقدام کردند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران با بیان اینکه در مجموع پنج دستگاه خودروی سواری از داخل گل و لای خارج شد، اظهار کرد: همچنین علاوه بر خودروهای شاسی بلند سازمان آتش‌نشانی، با کمک چند تن از شهروندان که دارای خودروهای شاسی بلند و آفرود بودند، افرادی که در این مسیر در میان گل و لای و آبگرفتگی مانده بودند، جابه جا و به نقاط امن انتقال داده شدند.

ملکی با بیان اینکه خوشبختانه این حادثه مورد مصدوم یا فوتی نداشت، گفت: ماموریت آتش‌نشانان در این محل به اتمام رسیده است. اما لازم است شهروندان از مراجعه به ارتفاعات تهران و جاده‌های کوهستانی و همچنین حضور در حاشیه مسیل‌ها خودداری کنند.

۰۰:۲ هلال احمر قم به حالت آماده باش درآمد

قم مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم  از آماده باش صد در صدی کارکنان و نیروهای عملیاتی جمعیت هلال احمر قم جهت سیل احتمالی استان در چند روز آینده خبر داد.

 محمد رضا بهرامی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم امروز پنجم مردادماه طی سخنانی، گفت: در پی هشدارهایی که از سوی اداره کل هواشناسی استان قم مطرح شده  در خصوص بارش باران های شدید در آخر هفته جاری که باعث سیلاب احتمالی در شهرستان کهک و روستاهای حومه خواهد شد، کلیه کارکنان و نیروهای عملیانی جمعیت هلال احمر استان قم به حالت آماده باش در آمدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان با اشاره به فراخوان نیروهای عملیاتی هلال احمر و اسقرار ۵۰ درصد این نیروها در شهرستان کهک افزود: تیم واکنش سریع جمعیت هلال احمر استان قم و تجهیزات خودرویی امدادی نیز از روز پنجشنبه در شهرستان کهک به صورت شبانه روز مستقر خواهد شد.

بهرامی اظهار کرد: با توجه به لزوم اطلاع رسانی و اعلام هشدارهای لازم به مردم و همشهریان گرامی ۴ تیم خوردرویی بصورت گردشی در مناطقی که احتمال بروز سیلاب داده می شود اقدام به اطلاع رسانی صوتی خواهند کرد.

در پایان مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم یادآور شد: مرکز فرماندهی عملیات امداد و نجات جمعیت هلال احمر  بصورت شبانه روزی آماده پاسخگویی می باشد و همشهریان می توانند با شماره گیری تلفن ندای امداد ۱۱۲ از خدمات امدادی جمعیت هلال احمر برخوردار شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان