یارانه نقدی جدید | اعلام یارانه نقدی جدید

زمان واریز یارانه نقدی مرداد اعلام شد | مبلغ یارانه نقدی مرداد تغییر کرد

در سه ماه گذشته یارانه نقدی جدید دولت ۲۰ یا ۲۱ هر ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز شده است. تکلیف یارانه مرداد ماه چیست و یارانه مرداد چه زمان واریز می‌شود؟

زمان واریز یارانه نقدی مرداد اعلام شد | مبلغ یارانه نقدی مرداد تغییر کرد
کدخبر : 3266
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

یارانه نقدی هر ماه به حساب مشمولین دریافت واریز می‌گردد. یارانه نقدی به منظور کمک هزینه مالی به خانوارها پرداخت می شود. بنابر دهک بندی های انجام شده، برخی از افراد از دریافت یارانه نقدی منع شدند. یارانه نقدی امروزه تحت عنوان یارانه 300 هزار تومانی در 20 م هر ماه به حساب خانوارها واریز می شود. جدیدترین و به روزترین اخبار مربوط به یارانه نقدی را از سایت گشتنی نیوز بخوانید.

 به نظر می‌رسد که زمان واریز یارانه نقدی جدید متغیر است اما چندی پیش رئیس جمهور در یک برنامه زنده تلویزیونی اعلام کرد که زمان واریز ماهانه یارانه‌ها بیستم هر ماه است. اگرچه یارانه ماه گذشته ۲۱ تیر ماه واریز شد.

هنوز نه دولت و نه سازمان هدفمندی یارانه‌ها زمان دقیق واریز یارانه مرداد را اعلام نکرده‌اند اما انتظار می‌رود که این یارانه مانند سه ماه گذشته روز بیستم یا بیست و یکم مرداد ماه واریز شود.

احتمالا تفاوتی که یارانه مرداد ماه با دفعات قبل دارد، واریز همزمان یارانه دهک‌های یک تا ۹ و یارانه جاماندگان است. چون این ماه تکلیف جاماندگان مشخص شد و انتظار می‌رود که یارانه این گروه بعد از این در تاریخ معین واریز شود.

 یارانه مرداد نقد است یا کالابرگ؟

این در حالی است که با گذشته بیش از ۱۰ روز از واریز یارانه تیر ماه، هنوز یارانه برخی از جاماندگان واریز نشده و یا هنوز قابل برداشت نیست. عدم واریز این یارانه در حالی است که رئیسی دستور داده بود یارانه جاماندگان قبل از ۲۰ تیر ماه واریز و قابل برداشت شود. او گفته بود خوشایند نیست که عده‌ای سومین مرحله یارانه را دریافت کنند، اما عده‌ای هنوز در انتظار بررسی اطلاعات خانوار خود باشند.

سازمان هدفمندی یارانه‌ها دو زمان مختلف برای واریز و قابل برداشت شدن یارانه جاماندگان اعلام کرد اما هیچ کدام از این دو وعده محقق نشد و هنوز تکلیف این کمک معیشتی دولت معین نشده است.

اما انتظار می‌رود که در چهارمین مرحله واریزی‌ها، این گروه هم مانند دیگر افراد کمک معیشتی خود را در تاریخ معین شده دریافت کنند.

۲۰ مرداد ماه روز پنج شنبه است و برای همین ممکن است یارانه‌ها ساعت ۲۴ روز ۲۱ مرداد واریز و قابل برداشت شود.

سیده طیبه حسینی  در مورد اینکه برخی از شهروندان گلایه کرده‌اند که با وجود ثبت اعتراض، هنوز یارانه ماه گذشته آنها قابل برداشت نیست، گفت: از کسانی که اعتراض خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ نسبت به دهک‌بندی ثبت کرده بودند، تعدادی جزو دهک پر درآمد ۱۰ قرار گرفتند که یارانه به آنها تعلق نمی‌گیرد، اما بقیه که جزو ۹ دهک کم‌درآمد قرار گرفته‌اند، یارانه تیرماه به حساب آنها واریز و قابل برداشت شد.

او  این را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ هم گفت: عده‌ای از کسانی که قبلا اعتراض خود به دهک‌بندی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ثبت کرده بودند و یارانه در حساب آنها واریز و مسدود شده است، چون از این تعداد بخشی از معترضان جزو سه دهک کم‌درآمد جامعه هستند و به جای ۳۰۰ تومان باید ۴۰۰ تومان به حساب‌شان واریز شود، بنابراین هنوز مبالغ واریز شده یارانه مربوط به خرداد و اردیبهشت‌ماه قابل برداشت نشده است.

سخنگوی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها اظهار داشت: بعد از هماهنگی با وزارت کار و مشخص شدن تعداد کسانی که مشمول یارانه ۴۰۰ هزار تومانی می‌شوند، یارانه‌های واریزی برای این افراد قابل برداشت خواهد شد.

حسینی اضافه کرد: کسانی که تاکنون یارانه نگرفته‌اند یا در سال‌های قبل از دریافت یارانه انصراف داده‌اند یا اینکه از ابتدا یارانه نگرفته‌اند، می‌توانند به سایت MY.GOV.IR مراجعه و تقاضای خود برای دریافت یارانه را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ثبت کنند.

وی همچنین در مورد سامانه حمایت نیز گفت: این سامانه زیر مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است که بر اساس وعده‌ای که وزیر تعاون داده است، به زودی این سامانه با به روز رسانی جدید باز خواهد شد. اما فعلا سامانه MY.GOV.IR فعال بوده و قابلیت ثبت تقاضا برای متقاضیان یارانه را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ دارد.

سخنگوی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها در مورد کسانی که خانوار خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ جدا کرده‌اند، اظهار داشت: عده‌ای از افرادی بودند که در خانوار قبلی مشمول یارانه می‌شدند و بعد از ازدواج خانوار فرزندان جدا می‌شود، ممکن است فرزندی که خانوار جدید یارانه‌ای تشکیل داده است، جزو دهک دهم و پردرآمد جامعه باشد و مشمول دریافت یارانه نباشد، اما همچنان پدر و مادر وی مشمول دریافتی یابانه باشند.

 طیبه حسینی در مورد اینکه برخی از شهروندان گفته‌اند در برخی از خانوارها یارانه برای یک نفر واریز شده و برای دیگران واریز نشده، گفت: ملاک ما سرپرست خانوار است، اگر سرپرست خانوار مشمول دریافت یارانه قرار گیرد، به سایر اعضا نیز تعلق می‌گیرد و اگر سرپرست خانوار مشمول دریافت یارانه نشود، سایر اعضا نیز مشمول نخواهند شد.

پیگیری‌ها از سازمان هدفمندی یارانه‌ها نشان می‌دهد، قبل از واریز دور چهارم یارانه جدید (در بیستم مردادماه) معوقات مربوط به حساب جاماندگان از دریافت یارانه نقدی واریز خواهد شد.

افرادی که از ابتدای اردیبهشت ۱۴۰۱ یارانه‌شان قطع شده است با مراجعه به سامانه hemayatmcls.gov.ir می‌توانند درخواست بازبینی خودشان را ثبت و منتظر بررسی وزارت رفاه باشند.

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان