یارانه معیشتی| یارانه معیشتی جدید

یارانه معیشتی از این تاریخ قابل برداشت است | خبر خوش برای جاماندگان یارانه معیشتی

سخنگوی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها گفت: یارانه تیرماه برای کسانی که اعتراض آنها قبول شده، واریز شده، اما معوقات خرداد و اردیبهشت هنوز قابل برداشت نیست.

 یارانه معیشتی از این تاریخ قابل برداشت است | خبر خوش برای جاماندگان یارانه معیشتی
کدخبر : 3215
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

 

یارانه معیشتی 20 م هرماه به حساب خانوارهای مشمول واریز می‌شود. پرداخت یارانه معیشتی تجمیعی تصویب شده و ترکیبی از چند یارانه است که توسط مجلس تصویب شده است. هدف از پرداخت یارانه معیشتی تامین کالای اساسی خانوار ها بود. فی الحال مبلغ یارانه معیشتی بر حسب دهک بندی تعیین شده، برای برخی خانوار ها 300 و برای برخی خانوار ها 400 می باشد. احتمالا واریز یارانه معیشتی تا چند ماه دیگر ادامه پیدا نکند و کوپن الکترونیکی جایگزین آن شود. برای مطلع شدن از آخرین اخبار مربوط به یارانه معیشتی سایت گشتنی نیوز را دنبال کنید.

 سیده طیبه حسینی در مورد اینکه برخی از شهروندان گلایه کرده‌اند که با وجود ثبت اعتراض، هنوز یارانه ماه گذشته آنها قابل برداشت نیست، افزود: از کسانی که اعتراض خود را نسبت به دهک‌بندی ثبت کرده بودند، تعدادی جزو دهک پر درآمد ۱۰ قرار گرفتند که یارانه به آنها تعلق نمی‌گیرد، اما بقیه که جزو ۹ دهک کم‌درآمد قرار گرفته‌اند، یارانه تیرماه به حساب آنها واریز و قابل برداشت شد.

وی اضافه کرد: عده‌ای از کسانی که قبلا اعتراض خود به دهک‌بندی را ثبت کرده بودند و یارانه در حساب آنها واریز و مسدود شده است، چون از این تعداد بخشی از معترضان جزو سه دهک کم‌درآمد جامعه هستند و به جای ۳۰۰ تومان باید ۴۰۰ تومان به حساب‌شان واریز شود، بنابراین هنوز مبالغ واریز شده یارانه مربوط به خرداد و اردیبهشت‌ماه قابل برداشت نشده است.

سخنگوی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها اظهار کرد: بعد از هماهنگی با وزارت کار و مشخص شدن تعداد کسانی که مشمول یارانه ۴۰۰ هزار تومانی می‌شوند، یارانه‌های واریزی برای این افراد قابل برداشت خواهد شد.

حسینی اضافه کرد: کسانی که تاکنون یارانه نگرفته‌اند یا در سال‌های قبل از دریافت یارانه انصراف داده‌اند یا اینکه از ابتدا یارانه نگرفته‌اند، می‌توانند به سایت MY.GOV.IR مراجعه و تقاضای خود برای دریافت یارانه را ثبت کنند.

وی همچنین در مورد سامانه حمایت نیز گفت: این سامانه زیر مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است که بر اساس وعده‌ای که وزیر تعاون داده است، به زودی این سامانه با به روز رسانی جدید باز خواهد شد. اما فعلا سامانه MY.GOV.IR فعال بوده و قابلیت ثبت تقاضا برای متقاضیان یارانه را دارد.

سخنگوی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها در مورد کسانی که خانوار خود را جدا کرده‌اند، اظهار کرد: عده‌ای از افرادی بودند که در خانوار قبلی مشمول یارانه می‌شدند و بعد از ازدواج خانوار فرزندان جدا می‌شود، ممکن است فرزندی که خانوار جدید یارانه‌ای تشکیل داده است، جزو دهک دهم و پردرآمد جامعه باشد و مشمول دریافت یارانه نباشد، اما همچنان پدر و مادر وی مشمول دریافتی یارانه باشند.

حسینی در مورد اینکه برخی از شهروندان گفته‌اند در برخی از خانوارها یارانه برای یک نفر واریز شده و برای دیگران واریز نشده، گفت: ملاک ما سرپرست خانوار است، اگر سرپرست خانوار مشمول دریافت یارانه قرار گیرد، به سایر اعضا نیز تعلق می‌گیرد و اگر سرپرست خانوار مشمول دریافت یارانه نشود، سایر اعضا نیز مشمول نخواهند شد.

یارانه معیشتی

این سامانه در چهارچوب «پنجره ملی خدمات دولت هوشمند» به آدرس https://my.gov.ir امکان ثبت نام را برای جاماندگان فراهم کرده است. همچنین به دلیل آزمایشی بودن این سامانه در صورت قطع شدن دسترسی به مراحل ثبت نام، متقاضیان در صورت بروز مشکل می‌توانند با شروع دوباره مراحل و بروزرسانی صفحه مرورگر خود به مراحل ثبت نام ادامه دهند.

ورود به این سامانه با یک شماره تماس و ارائه کد ملی ممکن خواهد بود.

در صورت مشمول پرداخت یارانه بودن افراد، این سامانه به‌صورت اتوماتیک فرد یارانه بگیر را شناسایی و پنجره ثبت نام برای این افراد باز نخواهد شد.

همچنین سامانه در صورت شناسایی فرد به‌عنوان مشمول دریافت یارانه که نیاز به ثبت نام جدید ندارد، پیامی به این محتوا را نشان می‌دهد: "چنانچه شما به دهک اعلام شده خانوار خود توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اردیبهشت ماه معترض هستید به آدرس اینترنتی hemayat.mcls.gov.ir وزارتخانه مذکور مراجعه فرمایید." به این ترتیب معترضان به دهک بندی و مبلغ پرداختی می‌توانند به سامانه «حمایت» وزارت کار به آدرس فوق مراجعه و درخواست بازنگری خود درباره دهک‌بندی را ثبت کنند.

 سومین مرحله یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی در تاریخ ۲۱ تیر ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز شد. در اطلاعیه سازمان هدفمندی یارانه‌ها اعلام شده است که تنها کمک معیشتی دهک اول تا نهم واریز شده و قابل برداشت است و یارانه جاماندگان در تاریخ دیگری واریز می‌شود.

اما بررسی‌ها نشان می‌دهد برخی از جاماندگان همزمان با واریز یارانه مرحله سوم، این پول را دریافت کرده‌اند. اما هچمنان قابل برداشت نیست.

برخی دیگر اما همچنان منتظر واریز یارانه جدیدند و نمی‌دانند آیا جزو ۹ دهک درآمدی دسته‌بندی شده‌اند یا جزو دهک دهم. به نظر می‌رسد دولت در واریز این یارانه خطا کرده و یارانه برای برخی از جاماندگان واریز شده و برای برخی دیگر نه.

در ادامه پیام‌ برخی از مخاطبان تجارت‌نیوز را می‌خوانید. افرادی که در لیست جاماندگان بوده‌اند و علاوه بر دریافت یارانه اردیبهشت، یارانه خرداد و یا خرداد و تیر برای آنها واریز شده است.

«من باز نشسته بیمه اجتماعی هستم یارانه منو قطع کردن اعتراض کردم یک میلیون و ۱۰۰  برام ریختن که تا الان نتونستم بر داشت کنم.»

« تا الان دو تا یارانه برای ما ریختن. یکی اردیبهشت و یکی هم این ماه داده شده. دومی را برداشت کردیم. اما  اولی هنوز قابل برداشت نیست.»

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان