افزایش 20 درصدی کالاهای سلولزی

ساعاتی پیش انجمن صنایع سلولزی بهداشتی ایران از افزایش ۲۰ درصدی قیمت محصولات این بخش در خرداد خبر داد.

افزایش 20 درصدی کالاهای سلولزی
کدخبر : 3178
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

ساعاتی پیش انجمن صنایع سلولزی بهداشتی ایران از افزایش ۲۰ درصدی قیمت محصولات این بخش در خرداد خبر داد و وزارت صمت تاکید کرد که بعد از این تاریخ هیچ افزایش قیمتی در این محصولات مجوز ندارد؛ در این راستا سقف قیمت سه کالای پر مصرف در این بخش بررسی شده است.

به نقل از ایسنا، از اواخر سال گذشته زمزمه های اعلام سقف قیمت کالاها برای مصرف کننده در سامانه ۱۲۴ مطرح شد و این طرح در حال حاضر اجرا شده است. بر این اساس شهروندان می‌توانند با مراجعه به سامانه ۱۲۴، استعلام حداکثر قیمت مصرف کننده برای کالاهای مختلف را با توجه در حجم‌ها و برندهای مختلف بگیرند.

ساعاتی پیش، انجمن عضو هیئت مدیره انجمن صنایع سلولزی بهداشتی ایران از افزایش ۲۰ درصدی قیمت محصولات سلولزی در سال جاری به دلیل افزایش بیش از ۵۰ درصدی قیمت مواد اولیه خبر داد.

در همین راستا با استفاده از قیمت‌های اعلام شده در سامانه ۱۲۴، سقف قیمت این مهم ترین محصولات سلولزی برای مصرف کننده در ادامه تشریح می‌شود تا مصرف کنندگان این گروه کالایی را گران‌تر از قیمت مصوب تهیه نکنند.

بر اساس مرجع قیمت کالا و خدمات در سامانه ۱۲۴، بسته به نوع و برند، سقف قیمت مصرف کننده هر بسته ۲۰۰ گرمی دستمال کاغذی ۷۰۰۰ تا نزدیک به ۲۴ هزار تومان و هر بسته دستمال توالت دو رولی ۱۴ تا ۳۸ هزار تومان اعلام شده است.

هر بسته ۲۰ تایی پوشک بچه نیز بسته به نوع و برند آن، باید بین ۴۱ تا ۵۹ هزار تومان فروخته شود.

بر اساس قیمت‌های اعلام شده در سامانه ۱۲۴، حداکثر قیمت مصرف کننده هر بسته ۱۰ عددی نوار بهداشتی نیز بین ۱۰ تا نزدیک ۲۹ هزار تومان تعیین شده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان