هشدار رهبر انقلاب درباره حمله نظامی به روسیه

مقام معظم رهبری در دیدار با اردوغان فرمودند: حفظ تمامیت ارضی سوریه بسیار مهم است و هر گونه حمله نظامی در شمال سوریه قطعاً‌ به ضرر ترکیه، سوریه و همه منطقه و به نفع تروریستها خواهد بود.

هشدار  رهبر انقلاب درباره حمله نظامی به روسیه
کدخبر : 3122
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

۱۵:۲۰ - وزرای خارجه دو کشور ایران و ترکیه یادداشت تفاهم در زمینه های دیپلماتیک را امضا کردند.

رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهوری ترکیه، ظهر امروز (سه‌شنبه) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

بناست روسای جمهور ایران و ترکیه عصر امروز به منظور ارزیابی و اقدامات دوجانبه برای ارتقای بیشتر روابط دو کشور با یکدیگر دیدار کنند.

از دیگر برنامه‌های سفر امروز اردوغان به تهران، شرکت در هفتمین اجلاس سران روند صلح آستانه، با حضور روسای جمهور ایران، روسیه و ترکیه است.

این خبر به روز خواهد شد.

۱۴۰۱/۱۲/۲۸

۱۳:۰۰ - دیدار رجب طیب اردوغان با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای

رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهوری ترکیه، ظهر امروز (سه‌شنبه) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

مقام معظم رهبری در دیدار با اردوغان فرمودند: حفظ تمامیت ارضی سوریه بسیار مهم است و هر گونه حمله نظامی در شمال سوریه قطعاً‌ به ضرر ترکیه، سوریه و همه منطقه و به نفع تروریستها خواهد بود.

ایشان اضافه کردند: حجم و کیفیت تبادلات و همکاری های اقتصادی دو کشور بسیار کمتر از ظرفیت‌های موجود است، این مسئله در مذاکرات بین رؤسای جمهور حل و فصل شود. یکی از عوامل ایجاد اختلاف و دشمنی در منطقه، رژیم غاصب صهیونیستی است که آمریکا نیز از آن پشتیبانی می‌کند.

رجب طیب اردوغان نیز در دیدار با رهبر فرزانه انقلاب گفت: رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در دیدار با مقام معظم رهبری: ترکیه هیچگاه در مقابل اجحاف علیه ایران ساکت ننشسته و برادری ایران و ترکیه در همه زمینه‌ها باید گسترش پیدا کند. از انتظارات مشروع ایران در برجام، حمایت، و شرکت‌های ترکیه‌ای را به سرمایه‌گذاری در ایران تشویق می‌کنیم.

وی افزود: در سوریه گروههای تروریستی، مورد حمایت تسلیحاتیِ سنگین از طرف کشورهای غربی همچون آلمان، انگلیس، فرانسه و به‌ویژه آمریکا هستند. از دولت سوریه انتظار داریم روندهای سیاسی را آغاز و به صورت فعال در نشست‌های کمیته قانون اساسی شرکت کند.

رییس جمهور ترکیه خاطرنشان کرد: در اجلاس آستانه مسئله سوریه به صورت ویژه در دستور کار است و امیدواریم به نتایج خوبی دست پیدا کنیم.

۱۲:۱۵ - مذاکرات فشرده اردوغان و رئیسی پشت درهای بسته

اردوغان عصر امروز در هفتمین نشست شورای عالی همکاری ایران و ترکیه با حضور رئیس جمهور کشورمان حضور می‌یابد.

در این نشست، روابط ایران-ترکیه به طور گسترده ارزیابی و اقدامات دوجانبه برای ارتقای بیشتر روابط دو کشور هم بررسی می‌شود.

همچنین حضور روسای جمهور ایران و ترکیه و روسیه در هفتمین اجلاس روند صلح آستانه از دیگر برنامه‌های اردوغان به تهران است.

۱۱:۰۰ - استقبال رسمی رئیسی از اردوغان

سید ابراهیم رئیسی از رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه در مجموعه سعدآباد استقبال کرد.

اردوغان عصر امروز در هفتمین نشست شورای عالی همکاری ایران و ترکیه با حضور آیت الله رییسی رئیس جمهور کشورمان حضور می‌یابد. در این نشست، روابط ایران-ترکیه به طور گسترده ارزیابی و اقدامات دوجانبه برای ارتقای بیشتر روابط دو کشور هم بررسی می‌شود.

همچنین حضور رییسان جمهوری ایران و ترکیه و روسیه در هفتمین اجلاس روند صلح آستانه از دیگر برنامه‌های اردوغان به تهران است. 

در این نشست سه جانبه آیت الله رئیسی، اردوغان و ولادیمیر پوتین درباره تحولات اخیر در سوریه و مبارزه با تروریسم گفت‌وگو می‌کنند. اردوغان قرار است در حاشیه این نشست، دیداری دوجانبه با همتای روسی خود داشته باشد. رییس جمهور روسیه هم امروز به تهران سفر می‌کند.


 

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان