رتبه‌بندی معلمان | طرح رتبه‌بندی معلمان

50 هزار میلیارد تومان اعتبار برای رتبه بندی معلمان | تاثیر رتبه بندی معلمان بر ارتقا کیفیت آموزش

منادی گفت: خروجی آموزش و پرورش ما نمایانگر این است که معلمان خوب کار نکرده‌اند!

50 هزار میلیارد تومان اعتبار برای رتبه بندی معلمان | تاثیر رتبه بندی معلمان بر ارتقا کیفیت آموزش
کدخبر : 2551
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

طرح رتبه بندی معلمان مراحل نهایی را طی می کند طبق گفته سخنگوی وزارت آموزش و پرورش متن آیین‌نامه رتبه‌بندی معلمان نهایی شده است. مقدمات رتبه‌بندی معلمان نیز آماده شده است. یکی از اولویت‌های دولت‌ها باید توجه به فرهنگیان باشد و در همین راستا رتبه‌بندی معلمان اجرا می‌شود.طبق گفته رئیس سازمان برنامه و بودجه رتبه‌بندی معلمان باید منجر به ارتقای کیفیت آموزش شود.

علیرضا منادی سفیدان رئیس کمیسیون آموزش مجلس گفت: ما ۱۰۰ سال پیش در کشور خود آموزش پرورش نوین را آغاز کردیم و در این مدت معلمانی که در آموزش و پرورش بودند هیچ‌گونه رتبه و درجه و جایگاهی نداشتند و عنصر بسیار اثرگذار رقابت که خروجی آن رشد و تعالی است در این ۱۰۰ سال وجود نداشت اما کمیسیون آموزش و پرورش قانون رتبه‌بندی فرهنگیان را به تصویب رساند و معلمان را در پنج رتبه قرار دادیم.

حدوداً ۵۰ هزار میلیارد تومان بودجه برای رتبه‌بندی معلمان در نظر گرفتیم! و از این به بعد هیچ معلمی بدون جایگاه نیست و معلمان باید برای ارتقاء تلاش کنند و علت اخذ جایگاه و رتبه نیز فعالیت‌ها در طول پنج سال برای ارتقاء کیفیت آموزش کشور خواهد بود.

متاسفانه امروزه خروجی آموزش و پرورش ما معدل‌های ۱۰ تا ۱۱ است ما ۱۵ میلیون دانش آموز داریم که معدل متوسط دانش آموزان ما ۱۰.۵ تا ۱۱ است و این معدل در رشته‌های کارودانش بین ۷.۵ تا ۸.۵ است که این نمایانگر این است که آموزش و پرورش رها بوده و معلمان خوب کار نکرده‌اند.

رتبه‌بندی معلمان علاوه بر این‌که انگیزه مالی ایجاد می‌کند بلکه تحولی در آموزش و پرورش نیز رخ خواهد داد که خروجی آن در دانشگاه‌های آینده کشور منجر به تولید چهره‌های ماندگار بیشتری خواهد شد.

لایحه رتبه‌بندی معلمان در انتظار مصوبه هیات دولت

رتبه-بندی-معلمان-در-مدارس-غیرانتفاعی-در-سال-۱۴۰۰-۱۴۰۱_main_2898_571_465

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با بیان این مطلب در جلسه شورای در انتظار مصوبه هیات دولت اداری آموزش و پرورش شهرستان بردسکن، افزود: قرار بود در اول تیرماه رتبه بندی معلمان اجرا شود؛ ولی با این وضعیت معلوم نیست که رتبه بندی فرهنگیان چه زمانی اجرایی می‌شود.

سیدامیر شوشتری به کمبود ۱۷ هزار و ۵۰۰ معلم و ۴ هزار نیروی خدمات در استان اشاره کرد و گفت: تلاش ما این است که حداقل کمبود بیش از ۵ هزار معلم را مرتفع کنیم.

وی ادامه داد: با اعلام نتایج آزمون دانشگاه فرهنگیان، حداقل ۳ هزار نفر جذب آموزش و پرورش می‌شوند و ما برنامه ریزی کرده ایم در سال تحصیلی جدید هیچ کلاس بدون معلمی در استان نداشته باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با اعلام اینکه ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای خرید وسایل آموزشی در هنرستان‌های استان اختصاص داده شده است، گفت: مرحله اول آن در حال خرید است و مابقی آن تا اول سال تحصیلی جدید به تمامی هنرستان‌های استان تزریق می‌شود.

مدیر آموزش و پرورش بردسکن هم در این جلسه گفت: اکثر فضا‌های آموزشی و هنرستان‌های بردسکن به لحاظ تجهیزات و وسایل کمک آموزشی ضعیف هستند و یا تجهیزات آن به ۳۵ سال قبل برمی گردد که نیازمند به روزرسانی است.

علی اکبر چراغیان با اشاره به کمبود فضای آموزشی، افزود: ما برای سال تحصیلی جدید دست کم با کمبود ۱۳۵ معلم در مقاطع مختلف مواجه هستیم.

حمیدرضا حاجی بابایی گفت: امسال ۳۸ هزار میلیارد برای اجرای طرح رتبه بندی معلمان تخصیص یافته است.

او گفت: دولت برای اجرای نظام رتبه‌بندی معلمان ۲۵ هزار میلیارد تومان مشخص کرده بود که مجلس ۱۳ هزار میلیارد تومان دیگر به این مقدار اضافه کرد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: جامعه فرهنگیان و معلمان در دوران کرونا میدان داری کردند و مجلس از این ایثار و مجاهدت فرهنگیان صمیمانه تشکر می‌کند.

حاجی بابایی گفت: یکی از اولویت‌های دولت‌ها در نظام جمهوری اسلامی باید توجه به آموزش و پرورش باشد و تا این نهاد تمام عیار دیده نشود همچنان باید برای رفع مشکلات و آسیب‌های اجتماعی هزینه زیادی کرد.

او گفت: مجلس این ارز را نه برای مردم بلکه تنها برای برای دولت حذف کرده و دولت مکلف است دارو و نان را با این ارز در اختیار مردم قرار دهد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: بودجه امسال به گونه‌ای نوشته شد که تورم زا نباشد.

حاجی بابایی گفت: بودجه ۱۴۰۱ در لایحه، ١٣٧ هزار میلیارد تومان کسری منابع داشت به نوعی که هزینه‌ها از درآمد‌ها بیشتر بود، اما در کمیسیون برنامه و بودجه مجلس روی این موضوع کار شد چنانکه بودجه امسال دولت حتی یک ریال کسری ندارد.

او گفت: پوشش بیمه‌ای هفت میلیون نفر از افراد فاقد بیمه که زیر پوشش نهاد‌های کمیته امداد و بهزیستی نیستد از این موارد است و در این راستا طی سه ماه نخست امسال تاکنون سه میلیون نفر از افراد فاقد پوشش زیر پوشش بیمه درمانی قرار گرفته اند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: همچنین به منظور حمایت از بیماران صعب العلاج در خانواده‌های محروم و ضعیف برای نخستین بار صندوق بیماری‌های صعب العلاج با پنج هزار میلیارد تومان کمک بلاعوض و ۲۰ هزار میلیارد تومان وام با سود چهار درصد تشکیل و اساسنامه آن نوشته می‌شود که امسال بیماران صعب العلاج زیر پوشش قرار این صندوق قرار می‌گیرند.

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان