مدیر سامانه جامع تجارت خبر داد:

علت اصلی لغو قرعه کشی خودرو مشخص شد

مدیر سامانه جامع تجارت گفت: ما اصلا نگفتیم قرعه کشی متوقف شود، طبق سیاست‌های وزارت صمت بنایی بر تعطیلی سامانه وجود ندارد. این نامه پاسخ نامه آقای منطقی برای بررسی امنیت سامانه است.

علت اصلی لغو قرعه کشی خودرو مشخص شد
کدخبر : 2528
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

طی نامه‌نگاری بین مهدی نیازی معاون وزیر صمت و منوچهر منطقی معاون صنایع حمل و نقل وزیر صمت مشخص شد که سامانه یکپارچه تخصیص خودرو که ۹ خرداد اولین قرعه‌کشی بر اساس آن انجام شد، تأیید فنی و امنیتی نداشت و دفتر فناوری داده وزارت صمت هم مسئولیت تأیید و نظارت بر حسن اجرای این سامانه را نپذیرفته بود.

با توجه به حساسیت و اهمیت سامانه یکپارچه تخصیص خودرو، زیرساخت‌های ارتباطی، سخت افزاری، و نرم افزاری و امنیتی مناسبی می‌بایست تدارک شود که تامین آن‌ها اعتبار متناسب خود را نیاز دارد که می‌بایستی در چارچوب ردیف‌های مرتبط طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای سال جاری پیش‌بینی شده و تخصیص یابد.

پیشنهاد می‌شود برای قرعه کشی آتی از طریق سامانه یکپارچه تخصیص خودرو، تا اطلاع ثانوی موارد و نقطه نظرات مرکز افتا ریاست جمهوری به طور ویژه از آن مرجع درخواست و پس از دریافت و آماده سازی سامانه مطابق آن موارد نسخه نهایی به منظور تست و ارزیابی فنی در اختیار یکی از آزمایشگاه‌های حائز صلاحیت تحت نظارت مرکز افتا (سازمان فناوری اطلاعات) قرار داده شود و قرعه‌کشی به بعد از آن زمان موکول شود.  

مدیر سامانه جامع تجارت گفت: ما اصلا نگفتیم قرعه کشی متوقف شود بلکه فقط پیشنهاد ارتقای امنیت را دادیم و طبق سیاست‌های وزارت صمت بنا به تعطیلی سامانه وجود ندارد. این نامه پاسخ نامه آقای منطقی برای بررسی امنیت سامانه است.

محمد شیرازیان اضافه کرد: با توجه به این که سامانه توسط خودروسازها و تحت نظارت سازمان حمایت فعالیت می‌کنند این امکان فراهم نبود. پیشنهاد دادیم با توجه به تشدید حملات سایبری در آزمایشگاه‌های مورد تایید افتا امنیت سامانه را ارتقا بدهید. ما نمیتوانیم خودمان امنیت سایت را بررسی کنیم. این موضوع ربطی به امنیت سازوکار قرعه کشی و صحت آن ندارد.

امید قالیباف سخنگوی وزارت صمت اظهارکرد: این نامه بدین معنا نیست که قرعه کشی حذف شده؛ بلکه باید زیرساخت‌های لازم برای انجام آن اصلاح شود بنابر این قرعه کشی همچنان ادامه دارد.

با گذشت بیش از یک ماه از اولین قرعه کشی خودرو در سامانه یکپارچه، وزارت صمت اکنون تصمیم به اصلاح این سامانه گرفته است؛ این در حالی است که این وزارتخانه، عرضه خودرو از طریق بورس را هم که به گفته قائم مقام بورس کالا زیرساخت های لازم برای آن فراهم شده بود، لغو کرد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفته، علت لغو عرضه در بورس ناهماهنگی بین بورس و وزارت صمت بوده و عرضه ها فعلا متوقف شده تا یک بستر مشترک با وزارت صمت برای عرضه خودرو آماده شود.

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان