قیمت طلا سر به فلک کشید

تحلیلگران عقیده دارند با وجود افزایش شاخص دلار و سود اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا، قیمت طلای جهانی هم رو به افزایش است که می‌تواند حاکی از بالا رفتن تقاضا برای این فلز گرانبها به عنوان یک سرمایه‌گذاری ایمن باشد.

قیمت طلا سر به فلک کشید
کدخبر : 18574
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

به گزارش بانک اول طلای جهانی در بیشتر ایام هفته افزایش یافت و تا چهارشنبه بین 2300 تا 2360 دلار معامله شد سپس، اواخر پنجشنبه، ترن هوایی شروع به بازگشت کرد و طلای نقطه‌ای به بالاترین سطح تاریخ به بالای 2400 دلار در هر اونس رسید، زیرا چندین رسانه گزارش دادند که حملات ایران به اهداف اسرائیل قریب‌الوقوع است.

آخرین نظرسنجی هفتگی کیتکو نیوز نشان داد که ریسک‌های ژئوپلیتیکی همچنان قیمت‌ها را به سمت مناطق ناشناخته سوق دهد.

قیمت طلا در روز جمعه به اوج 2400 دلار رسید و در آستانه چهارمین افزایش پیاپی هفتگی قرار دارد. تشدید تنش‌ها در خاورمیانه تمایل سرمایه‌گذاران به طلا به عنوان یک پشتوانه ایمن را افزایش داده است.

پس از اعلام گزارش تورم آمریکا ارزش اونس جهانی طلا از بالای نیمه کانال دو هزار و ۳۰۰ دلاری ریخت و در ادامه افزایش گزارش‌های بین‌المللی از احتمال پاسخ قریب‌الوقوع ایران به اسرائیل اونس جهانی را صعودی کرد.

قیمت هر اونس طلا امروز در لحظه تنظیم این گزارش با 50 دلار کاهش نسبت به روز گذشته به 2343 دلار رسید.

قیمت پلاتین هم در روز جمعه به 1000 دلار در هر اونس رسید که بالاترین رقم طی 4 ماه گذشته بود.

تحلیلگران عقیده دارند با وجود افزایش شاخص دلار و سود اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا، قیمت طلا هم رو به افزایش است که می‌تواند حاکی از بالا رفتن تقاضا برای این فلز گرانبها به عنوان یک سرمایه‌گذاری ایمن باشد.

واشنگتن اعلام کرد حمله احتمالی و قریب‌الوقوع ایران به رژیم صهیونیستی می‌تواند یک تهدید واقعی و جدی باشد و کاخ سفید به تمام تعهدات خود برای دفاع از این رژیم پایبند است.

تمایل برای خرید طلا معمولاً در زمان بی‌ثباتی‌های اقتصادی و ژئوپلیتیکی افزایش می‌یابد.

افزایش اخیر قیمت طلا علیرغم کاهش احتمال پایین آمدن زودهنگام نرخ بهره فدرال رزرو اتفاق افتاده است.

در این بین، بانک سرمایه‌گذاری گلدمن ساچز پیش ‌نی خود از قیمت طلا در پایان سال جاری میلادی را از 2300 دلار تا 2700 دلار افزایش داده است.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با 0.28 درصد افزایش به 28 دلار و 33 سنت رسید و پلاتین با یک کاهش 0.66 درصدی 976 دلار و 74 سنت معامله می‌شود.

به گزارش سایت طلا،یک روز پس از آن که بانک مرکزی اروپا تصمیم گرفت برای پنجمین بار متوالی نرخ بهره را بدون تغییر در ۴.۵۰ درصد نگه دارد، ارزش پول اروپا تضعیف شد.

ارزش پول اروپا همچنان به کاهش خود ادامه می‌دهد و به پایین‌ترین سطح خود در برابر دلار آمریکا از ۱۳ نوامبر رسیده است.

این هفته، 12 تحلیلگر وال استریت در نظرسنجی Kitco شرکت کردند 9 کارشناس یا 83 درصد انتظار داشتند که قیمت طلا در هفته آینده حتی بالاتر رود، در حالی که دو تحلیلگر باقی مانده که 17 درصد هستند، کاهش قیمت را پیش بینی کردند.

هیچ‌کدام انتظار نداشتند که قیمت‌ها در جایی که در حال حاضر هستند باقی بمانند.

در همین حال، 168 رای در نظرسنجی آنلاین کیتکو به دست آمد که 82 درصد از سرمایه گذاران خیابان اصلی پیش بینی سود بیشتر یا معاملات جانبی را داشتند.

111 تاجر خرده‌فروشی که 66 درصد را نمایندگی می‌کنند به دنبال افزایش قیمت طلا در هفته آینده بودند. 30 یا 18 درصد دیگر پیش‌بینی کردند که این میزان کمتر خواهد بود، در حالی که 27 پاسخ‌دهنده یا 16 درصد فکر می‌کردند که فلز گرانبها روندی جانبی خواهد داشت.

جیمز استنلی، استراتژیست ارشد بازار در Forex.com،گفت انتظار دارد که فلز زرد در هفته آینده به رشد خود ادامه دهد.

استنلی گفت: "تقاضای زیادی برای طلا وجود دارد و من در حال حاضر هیچ نشانه ای از تغییر آن نمی بینم.

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان