یارانه نقدی | کالابرگ الکترونیک

فوری | تاریخ دقیق واریز اولین یارانه نقدی ۱۴۰۳ | شارژ سومین کالابرگ ۲۲۰ هزار تومانی تا کی ادامه دارد ؟ + جزییات

یارانه دهک‌های یک تا سه ۲۵ هر ماه و یارانه نقدی و معیشتی سایر خانوارهای مشمول سی ام واریز می‌شود.

 فوری | تاریخ دقیق واریز اولین یارانه نقدی ۱۴۰۳ | شارژ سومین کالابرگ ۲۲۰ هزار تومانی تا کی ادامه دارد ؟ + جزییات
کدخبر : 18511
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

خبرنگار: عرفان پارسا

یارانه نقدی | یارانه نقدی فروردین ۱۴۰۳ طبق ماه قبل در سال گذشته در همان تاریخ پرداخت می‌شود و واریز سومین شارژ ۲۲۰ هزار تومانی کالابرگ در تاریخ ۱۷ الی ۱۸ فروردین همچون ماه‌های قبل شارژ می‌شود. در فروردین ماه ۱۴۰۳ و بعد از نوروز ۱۴۰۳ اقشار مختلف جامعه به ویژه دهک‌های کم درآمد باید منتظر واریزی‌های یارانه نقدی مختلف از سوی دولت باشند.بر همین اساس، در صورتی که سرپرستان خانوار جز دهک‌های اول تا سوم هستند، مبلغ ۴۰۰ هزار تومان به‌ازای هر نفر و ۳۰۰ هزار تومان برای سایر دهک‌ها یارانه نقدیبه حساب آنان واریز خواهد شد..در ادامه به آخرین خبر از یارانه نقدی در سایت اندیشه قرن همراه باشید

چندی پیش سازمان هدفمندی یارانه‌ها اطلاعیه ای صادر کرد که بر اساس آن زمان واریز یارانه نقدی دهک‌های یک تا سه را ۲۵ هر ماه و و سایر خانوارهای مشمول را سی ام اعلام کرده بود.  براساس اعلام این سازمان ،واریز یارانه نقدی فروردین ۱۴۰۳ طبق روال گذشته پرداخت می شود ، و شارژ سومین کالابرگ ۲۲۰ هزار تومانی نیز ۱۸ فروردین همچون ماه‌های قبل انجام می‌شود.

لازم به ذکر است برنامه کالا برگ الکترونیکی از طریق سایت https://shoma.sfara.ir و یا اجرای کد دستوری #۱۴۶۳*۵۰۰* قابل دریافت است. شماره تلفن «۶۳۶۹» برای اعلام شکایت و انتقاد از محل‌های اجرای طرح کالابرگ تعیین شده است./اقتصادنیوز

یارانه نقدی | اعلام جزئیاتی از مرحله سوم طرح فجرانه کالابرگ

در این مرحله از فجرانه، مشمولان می‌توانند ۱۱قلم اساسی، مجموعا به همراه ۲۲۰ هزار تومان تخفیف خریداری کنند. دهک‌های اول تا هفتم مشمول استفاده از این طرح هستند.

یارانه نقدی | استعلام کالابرگ فجرانه با کد دستوری موبایلی و برنامه شما

تنها راه اطلاع افراد از تحت شمول طرح بودن، واریز مرحله دوم و یا استعلام میزان باقی مانده کالابرگ الکترونیکی فجرانه استفاده از برنامه شما یا کد دستوری موبایلی است.

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای تسهیل دسترسی مردم به اطلاعات طرح کالابرگ الکترونیکی فجرانه، نرم‌افزار شما و کد دستوری موبایلی #۱۴۶۳*۵۰۰* را در نظر گرفته است که باید با استفاده از تلفن همراه سرپرستان خانوار مورد استفاده قرار بگیرد.

اطلاع از تحت شمول طرح قرار گرفتن و یا استعلام میزان کالابرگ باقی مانده در حساب سرپرستان خانوار تنها از همین ۲ روش مورد اشاره امکان‌پذیر است و مردم باید مراقب کلاهبرداری‌های احتمالی باشند.

یارانه نقدی | آغاز مرحله سوم طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک از ۱۸ فروردین

البرز مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز از اجرای مرحله سوم طرح کالابرگ الکترونیکی از هجدهم فروردین ماه خبر داد.

عبدالله دارایی با اشاره به اجرای مرحله سوم طرح کالابرگ الکترونیک اظهار کرد: در این طرح «شرط ۲۰۰ هزار تومان حداقل خرید از یارانه» حذف شده و اعتبار تشویقی مشمولان به ازای هر نفر از ۱۲۰ به ۲۲۰ هزار تومان افزایش یافته است.

وی ادامه داد: برنامه کالا برگ الکترونیکی از طریق سایت https://shoma.sfara.ir قابل دریافت است. شماره تلفن «۶۳۶۹» برای اعلام شکایت و انتقاد از محل‌های اجرای طرح کالابرگ تعیین شده است.

این مسئول تصریح کرد: برای استفاده از این طرح، دولت شبکه ملی اعتبار (شما) را بر اساس هر کدملی راه‌اندازی کرده تا با استفاده از آن، سرپرستان خانواده بتوانند مانده اعتبار یارانه خود را مشاهده کنند و همچنین از موقعیت مکانی ۲۱۱ هزار فروشگاه‌ متصل به طرح و لیست اقلام مطلع شوند.

وی گفت: مرحله دوم طرح فجرانه الکترونیک  تا ۱۷ فروردین ماه ادامه دارد.

طرح فجرانه در بستر شبکه ملّی اعتبار (شما) با عاملیت شرکت مجری طرح (فارا) و همکاری سایر دستگاه‌ها اجرایی خواهد شد، در این راستا موارد زیر باید مدنظر قرار گیرد:

۱- میزان حمایت دولت از ۱۲۰ هزار تومان (اعتبار تشویقی کالابرگی) به ۲۲۰ هزار تومان افزایش می‌یابد.

۲- یارانه‌بگیران متقاضی باید توجه داشته باشند قیمت روز اقلام فوق براساس کالا‌های مرجع بوده و در خصوص کالا‌هایی با قیمت بالاتر مابه‌التفاوت را از محل حساب خود پرداخت خواهند کرد.

۳- شرط خرید ۲۰۰ هزار تومان جهت دریافت ۲۲۰ هزار تومان اعتبار تشویقی در این طرح حذف شده است.

۴- دهک‌های یک تا هفت درآمدی، مشمول اعتبار جدید بوده و یارانه‌بگیران این دهک‌ها می‌توانند با مراجعه به فروشگاه‌های عضو طرح ملّی کالابرگ الکترونیک نسبت به خرید اقلام اساسی و بهره‌مندی از این حمایت تشویقی اقدام کنند.

۵- متقاضیان استفاده از کالابرگ الکترونیکی می‌توانند با مراجعه به فروشگاه‌های طرف قرارداد شبکه ملّی اعتبار (۲۱۰ هزار فروشگاه خُرد و فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق‌کوروش، جانبو، هفت، دیلی‌مارکت، گندم، هایپرفامیلی، وال‌مارکت، محسن، مینومارت، ترقی و فروشگاه‌های اینترنتی اسنپ مارکت و دیجی کالا) نسبت به خرید اقلام اساسی اقدام کنند.

 

یارانه نقدی | کالابرگ فروردین ماه کی واریز میشود ؟

امروزه اهمیت تغذیه مادران باردار و شیرده بر کسی پوشیده نیست و به گفته بسیاری از پزشکان نقش تغذیه دوران شیردهی در روند رشد نوزاد در آینده بسیار موثر است. موضوعی که زمینه‌ساز شکل‌گیری طرحی حمایتی در این حوزه توسط دولت به نام «یسنا» شد.

طرح «یسنا» به حمایت غذایی از مادران باردار و شیرده اختصاص دارد و قرار است از این هفته پروسه اجرایی خود را آغاز کند. علت اصلی راه‌اندازی این طرح براساس آنچه معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرده است، کاهش میزان کالری مصرفی مردم در طی سال‌های ۱۳۹۱ تا ۱۳۹۹ بود. معضلی که عاملی شد تا دولت بسته کلانی در حوزه امنیت غذایی تدوین کند که یکی از بخش‌های مهم آن به حمایت از مادران شیرده و دارای کودکان زیر دو سال اختصاص داشته باشد.

در این طرح مادران شیرده دهک اول درآمدی هشت استان تحت پوشش طرح امنیت غذایی قرار گرفتند و ماهانه ۴۰۰ هزار تومان یارانه آنها توسط دولت شارژ می‌شود. اعتباری که صرفا برای خرید ۱۶ قلم کالای خوراکی است و امکان برداشت نقدی آن وجود ندارد.

با این حساب اگر یک خانواده ۳ نفره که دارای فرزندی با شرایط بالا باشند و در دهک درامدی بالا قرار داشته باشد این ماه مبلغ ۲ میلیون و ۲۶۰ هزارتومان یارانه در کل دریافت خواهند کرد.

طبق آنچه علیرضا عسگریان، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به تازگی در ویژه برنامه خبری سیما اعلام کرده است، هشت استان کشور شامل خراسان شمالی، خراسان جنوبی، هرمزگان، ایلام، فارس، لرستان و کهگیلویه و بویراحمد در طرح یسنا تحت پوشش قرار گرفته‌اند.

به گفته عسگریان قرار است تعداد استان‌های تحت پوشش طرح امنیت غذایی مادران باردار و شیرده در طول این ماه افزایش یافته و در صورت تامین منابع، میزان کمک هزینه پرداختی هم رشد داشته باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان