قیمت طلا | قیمت طلا در بازار

قیمت طلا زمین گیر شد | قیمت روز طلا 22 اسفندماه

قیمت طلا در روز سه‌شنبه تقریباً ثابت بوده‌ است. تاجران به دنبال رکورد زدن قیمت این فلز گرانبها در آستانه انتشار اطلاعات مربوط به قیمت مصرف‌کننده در آمریکا محتاطانه عمل می‌کنند و منتظر سرنخ‌های بیشتری از سوی فدرال رزرو در مورد سیاست نرخ بهره هستند.

قیمت طلا زمین گیر شد | قیمت روز طلا 22 اسفندماه
کدخبر : 18379
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

خبرنگار: عرفان پارسا

قیمت طلا امروز با 0.22 درصد کاهش به 2177 دلار و 95 سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک کاهش 0.21 درصدی به 2184 دلار رسیده است.

ارزش دلار در روز سه‌شنبه تقریباً ثابت مانده اما ین به بالاترین رقم طی یک ماه گذشته رسیده است که می‌تواند نتیجه احتمال خروج بانک مرکزی ژاپن از نرخ منفی بهره در اوایل هفته آینده باشد.

گزارش شاخص قیمت مصرف کننده در آمریکا قرار است امروز منتشر شود. پیش‌بینی می‌شود این شاخص 0.4 درصد افزایش ماهانه و 3.1 درصد افزایش سالانه داشته باشد. تخمین زده می‌شود تورم هسته در آمریکا یک افزایش 0.3 درصدی را تجربه کند.

سایر اطلاعات اقتصادی آمریکا از جمله خرده‌فروشی، شاخص قیمت تولیدکننده و تقاضا برای بیمه بیکاری در این کشور هم در روز پنجشنبه منتشر خواهد شد.

اطلاعاتی که هفته گذشته منتشر شد حاکی از آرام شدن بازار اشتغال در آمریکا بود. جروم پاور رئیس فدرال رزرو این کشور هم اعلام کرده فاصله چندانی با آغاز روند کاهش نرخ بهره ندارند.

تاجران حالا 70 درصد احتمال می‌دهند نرخ بهره اولین بار در ماه ژوئن و به میزان 25 واحد کاهش یابد.

پایین آمدن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را کاهش داده و تقاضا برای آن را بالا می‌برد.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با 0.14 درصد کاهش به 24 دلار و 68 سنت رسید و پلاتین با یک کاهش 0.33 درصدی 934 دلار و 86 سنت معامله می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان