فوری/ مهلت استفاده از یارانه کالابرگ 22 بهمن تمدید شد

طرح کالابرگ الکترونیک از اوایل سال جاری در قالب یارانه کالابرگ اجرا شده است.استقبال مردم از طرح یارانه کالابرگ نشان می‌­دهد که طرح فوق توانسته است بر معیشت مردم اثرگذار باشد. به طوری که شاهد ازدحام جمعیت در فروشگاه های اجرا کننده طرح یارانه کالابرگ هستیم.

فوری/ مهلت استفاده از یارانه کالابرگ 22 بهمن تمدید شد
کدخبر : 17939
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

خبرنگار: علی پارسا

براساس جدول تهیه شده در راستای اجرای طرح یارانه کالابرگ 22 بهمن، ماهانه برای هر نفر ۳ لیتر شیر، یک بسته ۴۰۰ گرمی پنیر uf، یک دبه ۲.۵ کیلویی ماست کم‌چرب، یک کیلو تخم مرغ، یک کیلو گوشت مرغ، یک بسته ۸۱۰ گرمی روغن مایع، یک بسته ۷۰۰ گرمی ماکارونی، ۲ کیلو برنج، نیم کیلو قند و شکر، یک کیلو و ۲۰۰ گرم حبوبات و نیم کیلو گوشت منجمد گوساله در نظر گرفته شده است.

اما سوالی که ذهن همه خانوارهای یارانه بگیر را مشغول کرده این است که مبلغ خرید از یارانه کالابرگ از مبلغ یارانه نقدی کم می شود یا خیر؟ در این رابطه هنوز اطلاع رسانی دقیقی انجام نشده است اما طبق اظهارات ارائه شده است، استفاده از یارانه برای خرید کالا‌های اساسی سلیقه‌ای است و اجباری وجود ندارد.

مهلت استفاده از یارانه کالابرگ 22 بهمن

همزمان با فرارسیدن چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی دولت از اجرای طرح فجرانه یارانه‌ها خبر داد.

مجید ظفری پور با اشاره به عیدی ۲۲ بهمن گفت: طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی باهدف حمایت مضاعف از سبد غذایی خانوار یارانه بگیر اجرا شد و افرادی که تمایل دارند از مزایای این طرح استفاده کنند، تا اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ فرصت دارند.

وی با بیان اینکه استفاده از یارانه کالابرگ الکترونیکی تا پایان هرماه امکانپذیر است، افزود: استفاده از یارانه برای خرید کالا‌های اساسی سلیقه‌ای است و اجباری وجود ندارد.

به نقل از صداوسیما ظفری پور با اشاره به اینکه فقط ۷ دهک اول جامعه می‌توانند از طرح کالابرگ الکترونیکی استفاده کنند، ادامه داد: اگر فرد یارانه بگیر تمایل داشته باشد یک ماه از این طرح استفاده کنند و ماه‌های دیگر یارانه خود را به صورت نقدی استفاده کند، خللی در دریافت یارانه به وجود نمی‌آید و سبب قطع یارانه نقدی نمی‌شود.

به گفته مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان؛ در این طرح خانوار‌های یارانه بگیر تا دهک ۷ می‌توانند کالا‌هایی شامل؛ شیر کم چرب بطری، پنیر یو اف، ماست کم چرب، تخم مرغ، گوشت مرغ، روغن مایع، ماکارونی، برنج، قند و شکر، حبوبات و گوشت منجمد گوساله را در طرح فجرانه خریداری کنند.

گفتنی است؛ در طرح فجرانه، همه خانوار یارانه بگیر دهک‌های اول تا هفتم به ازای هر نفر ۲۲۰ هزار تومان اعتبار خرید ۱۱ قلم کالابرگی دریافت می‌کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان