قیمت طلا | قیمت روز طلا

قیمت طلا افزایش پیدا کرد | قیمت روز طلا 30 بهمن ماه

قیمت طلا و سکه در هفته آخر دی روند متوازنی نداشت. طلا با بازدهی مثبت و سکه با بازدهی منفی بسته شدند. این در حالی بود که قیمت دلار در هفته پایانی دی بیشترین رشد بازدهی را از ابتدای سال داشت و قیمت انس جهانی نیز افزایشی بود.

قیمت طلا افزایش پیدا کرد | قیمت روز طلا 30 بهمن ماه
کدخبر : 17383
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

خبرنگار علی طاهری:

قیمت طلا و سکه در هفته پایانی دی به واسطه عرضه حضوری شمش طلا در مرکز مبادله طلا و ارز ایران ریتم یک‌دستی نداشت. این بازار با روند افزایشی دلار و انس جهانی طلا همراهی نکرد. در مدت یادشده سکه بازدهی منفی داشت و ترجیح معامله‌گران به خرید شمش طلای دولتی بود.

معامله‌گران ریتم ناکوک بازار طلا را به واسطه آغاز فروش حضوری شمش طلا در مرکز مبادله طلا و ارز ایران از روز چهارشنبه و سرازیر شدن پول‌ها برای وجه‌الضمان، جهت شرکت در این حراج عنوان کردند.

تحلیلگران بازارهای مالی معتقدند اگر در روزهای آینده قیمت سکه روند کاهشی داشته باشد، منطقه ۲۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تومانی  محدوده مناسبی برای ورود پلکانی به بازار است؛ که سودهای بزرگی برای سرمایه‌گذاران به همراه دارد. آنها در خصوص انس جهانی طلا به عدم شکستن سقف ۲۰۷۰ دلاری اشاره می‌کنند و می‌گویند، اگر قیمت به زیر محدوده ۲۰۱۱ دلاری برگردد، انس جهانی قابلیت برگشت تا منطقه ۱۹۸۰ دلاری را نیز دارد. گفتنی است در لحظه نگارش این گزارش طلای جهانی افزایش ۱۳ دلاری دارد و با قیمت ۲۰۳۴ دلاری معامله می‌شود.

قیمت در خانواده سکه‌ها در آخرین روز از هفته پایانی دی روند متوازنی نداشت. قیمت سکه امامی با ۱۳۵ هزار تومان کاهش به قیمت ۳۱ میلیون و ۷۵۱ هزار تومان رسید. قیمت سکه بهار آزادی با کاهش ۱۵۰ هزار تومانی در سطح ۲۸  میلیون و ۶۹۰ هزار تومانی قرار گرفت.

قیمت نیم‌سکه و ربع‌ سکه در آخرین معامله روز پنجشنبه، هر یک افزایش ۵۰ هزار تومانی داشتند و به ترتیب با قیمت ۱۷ میلیون و ۹۹۰ و ۱۰ میلیون و ۹۹۵ هزار تومان معامله شدند. سکه گرمی با رقم ۶ میلیون و پنج هزار تومانی معامله شد و افزایش پنج هزار تومانی داشت.

قیمت طلا بیست و هشتم دی کاهش داشت. هر مثقال طلای ۱۸ عیار با افت ۵۰ هزار تومانی با رقم ۱۱ میلیون ۷۲۶ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار ۱۰ هزار و ۴۰۰ تومان ارزان شد و به رقم دو میلیون و ۶۹۴ هزار تومان رسید. قیمت طلای دست دوم نیز به دو میلیون و ۶۵۸ هزار تومان رسید.

به نظر می‌رسد تنش‌های ژئوپلیتیکی طلا را بالاتر از محدوده 2000 دلار نگه داشته است. البته بی‌ثباتی‌های بسیاری وجود دارد.

قیمت طلا پس از سقوط به ۲۰۰۱ دلار که پایین‌ترین میزان از ۱۳ دسامبر است از روزهای گذشته  روند صعودی به خود گرفته است.

قیمت طلا در بازار امروز 

تقاضا برای طلا به عنوان یک پشتوانه ایمن به دنبال درگیری‌های خاورمیانه افزایش یافته و قیمت این فلز گرانبها را بالا برده است. سرمایه‌گذاران منتظر تصمیم فدرال رزرو آمریکا در مورد سیاست نرخ بهره در سال جاری میلادی هستند.

قیمت هر اونس طلا امروز در لحظه تنظیم این گزارش با 11 دلار افزایش به 2023 دلار رسید.

کارلو آلبرتو دکاسا، تحلیلگر بازار در این رابطه گفت: «بازارها احتمال می‌دهند که فدرال رزرو کاهش نرخ بهره را در پایان سه ماهه نخست امسال آغاز کند و اکنون آنها پس از اظهارنظرهای تند برخی از اعضای فدرال رزرو کمی تردید کرده‌اند.»

تاجران اکنون 63 درصد احتمال می‌دهند که نرخ بهره آمریکا در ماه مارس کاهش یابد، در حالی‌که قبل از سخنان والر این رقم 73 درصد بود.

به نظر می‌رسد تنش‌های ژئوپلیتیکی طلا را بالاتر از محدوده 2000 دلار نگه داشته است. البته بی‌ثباتی‌های بسیاری وجود دارد.

آمریکا در روز چهارشنبه حوثی‌های یمن را یک گروه تروریستی اعلام کرد. این اقدام به دنبال دومین حمله یمن به یک کشتی آمریکایی در دریای سرخ صورت گرفت.

رافائل باستیک، رئیس فدرال رزرو آتلانتا در روز پنجشنبه گفت نسبت به کاهش زود هنگام نرخ بهره امیدوار است چون نشانه‌ها حاکی از کاهش تورم در ماه‌های آینده است.

تاجران 57 درصد احتمال می‌دهند روند کاهش نرخ بهره از ماه مارس آغاز شود.

پایین آمدن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را کاهش داده و تمایل برای خرید آن را بالا می‌برد.

قیمت نقره با 0.23 درصد افزایش به 22 دلار 86 سنت رسید و پلاتین با 0.24 درصد افزایش 912 دلار و 95 سنت معامله می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان