قیمت طلا | قیمت روز طلا

قیمت طلا افزایش یافت | قیمت روز طلا 12 دیماه 1402

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۵۶ درصد افزایش به ۲۰۷۴ دلار و ۴۸ سنت رسید.

قیمت طلا افزایش یافت | قیمت روز طلا 12 دیماه 1402
کدخبر : 16909
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

خبرنگار: عرفان پارسا

قیمت طلا طی معاملات صبح امروز در بازار مشخص شد و تحت تاثیر عوامل اقتصادی داخلی و بین المللی شاهد افزایش قیمت در بازار بودیم. در ادامه جدول نرخ طلا را می‌بینید.

دورنمای کاهش نرخ بهره فدرال آمریکا در 2024 قیمت طلا را در روز سه‌شنبه افزایش داده است. سرمایه‌گذاران منتظر اطلاعات اقتصادی آمریکا هستند که قرار است این هفته منتشر شود و دورنمای سیاست‌های پولی این کشور را مشخص‌تر کند.

قیمت هر اونس طلا امروز با 0.56 درصد افزایش به 2074 دلار و 48 سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک افزایش 0.41 درصدی به 2080 دلار و 30 سنت رسیده است.

همچنان پیش‌بینی می‌شود طلا در کوتاه مدت بالاتر از سطح 2017 دلار باقی بماند.

امید به کاهش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا در ماه مارس تقاضا برای طلا به عنوان یک پشتوانه ایمن را افزایش داده و باعث 13 درصد افزایش قیمت این فلز گرانبها در 2023 شده است. طلا اولین افزایش قیمت سالانه خود را از 2020 تجربه کرد.

تمرکز سرمایه‌گذاران در حال حاضر به جزئیات آخرین اجلاس فدرال رزرو آمریکا معطوف شده که قرار است در روز پنجشنبه منتشر شود و جزئیات بیشتری در مورد کاهش نرخ بهره در سال جاری میلادی ارائه دهد.

بازارها در حال حاضر 83 درصد احتمال می‌دهند نرخ بهره فدرال رزرو در ماه مارس کاهش یابد. پایین آمدن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیرسودده را پایین آورده و تمایل برای خرید آن را افزایش می‌دهد.

تحلیلگران فنی رویترز عقیده دارند قیمت طلا به سطح 2062 دلار در هر اونس می‌رسد.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با 0.56 درصد افزایش به 24 دلار و 22 سنت رسید. پلاتین هم با یک کاهش 0.16 درصدی، 990 دلار و 28 سنت معامله می‌شود.

منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان