وام مسکن | وام مسکن روستایی | ضمانت وام مسکن روستایی

سورپرایز برای مستاجران؛ وام مسکن دو برابر شد | واریز وام مسکن 200 میلیونی با اقساط 20 ساله فقط با یک ضامن

بانک مسکن به مشتریانی که در طرح تابش این بانک سپرده‌گذاری کنند تا سقف ۲ میلیارد ریال وام مسکن پرداخت می‌کند. همچنین شرایط و اقساط وام 550 میلیون تومانی جدید به مستاجران هم منتشر شد که جزئیات آن را در ادامه با هم می خوانیم.

سورپرایز برای مستاجران؛ وام مسکن دو برابر شد | واریز وام مسکن 200 میلیونی با اقساط 20 ساله فقط با یک ضامن
کدخبر : 16736
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

خبرنگار شکیبا بقال زاده: وام مسکن یکی از تسهیلات پرطرفدار بانک ها به شمار می آید، زیرا وام مسکن به منظور کمک هزینه برای خرید خانه به جوانان اعطا میشود. وام مسکن امسال تا  سقف 550 میلیون تومان هم از سمت بانک ها ارائه شده است.وام مسکن در سال 1402 با سود 4 درصد تصویب و به متقاضیان داده میشود. در ادامه به جزئیات وام مسکن می پردازیم.

شرایط دریافت وام مسکن دو برابری اعلام شد

به نقل از وزارت راه و شهرسازی، طرح تابش از جمله طرح های خاص تسهیلاتی بانک مسکن است که برای نخستین بار در سال گذشته با هدف رفع نیازهای اساسی مشتریان ارائه شد تا آنان بتوانند با سپرده گذاری در این طرح و بعد از گذشت دست‌کم ۶ ماه، از تسهیلات این طرح تا سقف مشخص استفاده کنند.

در طرح تابش که با حداقل مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال افتتاح می شود، مشتریان پس از گذشت ۶ ماه از زمان سپرده گذاری به میزان مبلغ سپرده خود یا در صورت تمایل و پس از گذشت سه ماه از زمان سپرده گذاری، به میزان نیمی از مبلغ سپرده خود تسهیلات این طرح را تا سقف مشخص دریافت می کنند.

مدت بازپرداخت این تسهیلات در صورت استفاده در بخش مسکن حداکثر پنج سال و با نرخ سود ۱۹ درصد و در صورت استفاده در بخش‌های دیگر، حداکثر سه سال و با نرخ سود ۱۸ درصد در نظر گرفته شده است.

مشتریان در صورت عدم تمایل به استفاده از این تسهیلات، می‌توانند امتیاز آن را به بستگان درجه یک خود منتقل کنند تا آنها از تسهیلات طرح تابش بهره‌مند شوند.

پیش از این سقف تسهیلات پرداخت شده به مشتریان در قالب طرح تابش یک میلیارد ریال بود که در حال حاضر به ۲ میلیارد ریال افزایش یافت.

وام مسکن

خبر خوش دولت برای متقاضیان وام مسکن

سقف وام مسکن تحت تاثیر تورم طی سال‌های گذشته چندین بار افزایش پیدا کرد و این مساله رقم اقساط را افزایش داد تا جایی که بازپرداخت اقساط نجومی به یکی از چالش وام‌گیرندگان مسکن تبدیل شده است. در راستای حل این مشکل امروز یک مقام مسئول از تغییر نحوه بازپرداخت وام مسکن ملی خبر داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، محمدرضا اسماعیلی درباره پرداخت تسهیلات به متقاضیان نهضت ملی مسکن اظهار کرد: این پرداختی است که از ابتدای سال رخ داده، صرف پروژه‌ها شده و ماحصل آن تحویل خانه به متقاضیان است. برخی از این خانه‌ها در قالب نهضت ملی مسکن آغاز شده و بخشی دیگر در قالب مسکن مهر بودند.

وی افزود: دولت در تلاش است تا در اسرع وقت پروژه های حمایتی را به سر انجام برساند بر این اساس پروژه های با پیشرفت فیزیکی به سر انجام برسد. تلاش داریم تا پروژه ملی نهضت مسکن را به نتیجه برسانیم؛ زیرا این موضوع قانون است.از زمانی که صندوقت ملی مسکن به عملیات تامین ملی نهضت ملی اضافه شده دو اتفاق بزرگ رخ داده می توان به تسریع در تحویل واحد آمده شده و تاثیر مثبت بر بازار مسکن اشاره کرد.

وی ادامه داد: اتفاق خوشحال کننده دیگر تغییر روند پرداخت اقساط از حالت یکسان به پلکانی است. با توجه به شناخت از متقاضیان و مشکلات آنها در پرداخت اقساط با اجرایی شدن آن فشار کمتری به مردم وارد خواهد شد

وام مسکن / اقساط وام نهضت ملی مسکن

دوره بازپرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن بدون احتساب دوره مشارکت ۲ تا ۳ ساله است. در روش بازپرداخت پلکانی اقساط متقاضیان پروژه‌های طرح مذکور در دوره اول (سال اول) ماهانه حدود ۷ میلیون و ۳۵۷ هزار تومان باید پرداخت کنند.

این اقساط در سال پنجم به ۸ میلیون و ۲۸۱ هزار تومان و در سال دهم به ۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان افزایش می‌یابد. در سال پانزدهم بازپرداخت وام، اقساط ماهانه ۱۱ میلیون و ۱۲۹ هزار تومان خواهد بود. در نهایت در سال بیستم اقساط ماهانه وام نهضت ملی مسکن ۱۲ میلیون و ۹۰۱ هزار تومان است.

وام مسکن / سود وام نهضت ملی مسکن چقدر است؟

درحال‌حاضر متقاضیان در یک دوره ۲۰ ساله برای وام ۵۵۰ میلیون تومانی ۲ میلیارد و ۳۷۲ میلیون و ۴۵۵ هزار تومان پرداخت خواهند کرد. از این رقم حدود یک میلیارد و ۸۲۲ میلیون تومان سود تسهیلات است. قبلا که سود تسهیلات ۲۳ درصد بود اقساط ماهانه این طرح در سال اول حدود ۹.۵ میلیون تومان آغاز می‌شد و در سال بیستم به بیش از ۱۶.۶ میلیون تومان می‌رسید.

قیمت واحدها نیز طبق هزینه ساخت محاسبه می‌شود. بر اساس اعلام معاون وزیر راه و شهرسازی هزینه ساخت هر متر مربع از واحدهای نهضت ملی مسکن بین ۷.۵ تا ۸ میلیون تومان است. به این رقم هزینه آماده‌سازی و محوطه‌سازی هم اضافه می‌شود که بر عهده متقاضی است. متراژ واحدها نیز بین ۵۰ تا ۹۰ متر مربع خواهد بود.

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان