وام ودیعه مسکن| وام ودیعه مسکن 1402 | وام ودیعه مسکن چقدر است

واریز 200 میلیون وام ودیعه مسکن بحساب مستاجران | مستاجرها از وام کم سود رئیس جمهور جا نمانند + شرایط

هفته گذشته خبر خوشی درباره افزایش دو برابری وام ودیعه مسکن منتشر شد. امروز خبر جدیدی درخصوص زمان واریز وام ودیعه مسکن اعلام شد که در ادامه با هم می خوانیم.

واریز 200 میلیون وام ودیعه مسکن بحساب مستاجران | مستاجرها از وام کم سود رئیس جمهور جا نمانند + شرایط
کدخبر : 16590
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

خبرنگار شکیبا بقال زاده:به دلیل افزایش قیمت اجاره خانه، وام ودیعه مسکن می‌تواند کمک بزرگی برای کاهش برخی از مشکلات اقتصادی مستاجران باشد. وام ودیعه مسکن نوعی تسهیلات دولتی است که برای کمک به مستاجران در نظر گرفته شده است. وام ودیعه مسکن داشتن اجاره نامه است. افراد بدون مراجعه حضوری به بانک می توانند برای وام ودیعه مسکن ثبت‌نام کنند.

وام ودیعه مسکن کی پرداخت می‌شود؟

اگر به دنبال اخذ وام مستاجران هستید این گزارش را بخوانید.

سقف تسهیلات ودیعه مسکن در شهر تهران از ۱۰۰ میلیون تومان به ۲۰۰ میلیون تومان، در مراکز استان‌ها از ۷۰ میلیون تومان به ۱۵۰ میلیون تومان و در سایر شهرها از ۴۰ میلیون تومان به ۱۰۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرد و تسهیلات ودیعه مسکن که پیش‌ازاین در روستاها تعریف نشده بود نیز معادل ۴۰ میلیون تومان تعیین شده است.

نکته قابل‌توجه این است که از سال ۱۳۹۹ تاکنون که مصوبه وام کمک ودیعه مسکن اجرا می‌شود، آن دسته از مستأجران که قادر به دریافت این تسهیلات بوده‌اند، نسبت به دریافت وام با ارقام کمتر از ۵۰ میلیون تومان در سال ۱۳۹۹ و کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان در دو سال گذشته اقدام کرده‌اند و عملاً با شرایط فعلی، مستأجران زیادی مشمول این تسهیلات نمی‌شوند. پیش‌ازاین وعده داده شود تمهیداتی برای پرداخت مابه‌التفاوت وام ودیعه جدید به دریافت‌کنندگان قبلی تسهیلات اندیشیده شود که محقق نشد.

زمان پرداخت وام ودیعه مسکن

زمان پرداخت وام مستاجران هنوز به صورت رسمی اعلام نشده است. درواقع بانک‌ها منتظر ابلاغ مصوبه افزایش وام ودیعه مسکن برای پرداخت با مبالغ جدید هستند.

مدارک ثبت نام وام ودیعه مسکن

مستاجران، پس از ثبت درخواست خود جهت دریافت وام ودیعه مسکن مستاجران، از طریق سایت saman.mrud.ir و بارگذاری مدارک خود در سامانه جامع اقدام ملی مسکن نیز می بایست به غیر از مدارکی که در هنگام ثبت نام ارائه نموده اند مدارکی را نیز برای دریافت وام مستاجران، به بانک ارائه دهند. در ادامه، در رابطه با مدارک لازم دریافت وام مستاجران ۱۴۰۲ برای تحویل به بانک، برای متقاضیان این وام، توضیحات لازم آورده شده است.

وام ودیعه مسکن

اصل شناسنامه مستاجر

اصل کارت ملی مستاجر

اجاره نامه رسمی که دارای کد رهگیری باشد.

ازکی

گواهی کسر از حقوق مستاجر، سهام عدالت آن و یا مستمری بگیری متقاضی، به همراه شماره حسابی که یارانه نقدی، برای مستاجر، واریز می گردد. (در صورتی که مستاجر هیچکدام از این مدارک را نداشته باشد می بایست سفته ارائه دهد.)

مدارکی که نام برده شد را می بایست مستاجران، برای دریافت این تسهیلات، به شعب بانک تحویل دهند.

وام ودیعه مسکن دوبله شد

بر اساس مصوبات یکهزار و سیصد و هفتاد و سومین جلسه شورای پول و اعتبار سقف پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن توسط شبکه بانکی از ۴۰۰ هزار میلیارد ریال به ۸۰۰ هزار میلیارد ریال افزایش یافت. همچنین سقف فردی تسهیلات بهسازی و نوسازی مسکن روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت به ۳ و نیم میلیارد ریال افزایش یافت.

رئیس کل بانک مرکزی در خصوص مصوبات یکهزار و سیصد و هفتاد و سومین جلسه شورای پول و اعتبار  گفت: دو مصوبه در خصوص تسهیلات مسکن با توجه به اینکه طرح جهش مسکن ملی در حال انجام است و یکی از اهداف ما در نظام بانکی تامین مالی طرح جهش مسکن می باشد، در این جلسه شورا به تصویب رسید.

دکتر محمدرضا فرزین تصریح کرد: سقف تسهیلات ودیعه مسکن از محل منابع موضوع ماده ۴ قانون جهش مسکن است با افزایش دو برابری از سقف ۴۰۰ هزار میلیارد ریال به ۸۰۰ هزار میلیارد ریال رسید و به تبع ان سقف افزایش تسهیلات فردی نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

مبلغ جدید وام ودیعه مسکن اعلام شد

رئیس شورای پول و اعتبار افزود: سقف تسهیلات ودیعه مسکن در شهر تهران از یک میلیارد ریال به دومیلیارد ریال، در مراکز  استان هااز ۷۰۰ میلیون ریال به یک میلیارد و پانصد میلیون ریال و در سایر شهرها از ۴۰۰ میلیون ریال به یک میلیارد ریال افزایش پیدا کرد. همچنین تسهیلات ودیعه مسکن که پیش از این در روستاها تعریف نشده بود، مبلغ ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات ودیعه مسکن در نظر گرفته شد.

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان