فوری/ کولاک در راه کشور | هشدار هواشناسی به این استانها

به‌دنبال فعالیت سامانه بارشی برف و باران در چهارمحال و بختیاری، رعد و برق، وزش باد به‌نسبت شدید، تندباد لحظه‌ای، کولاک برف در گردنه‌ها و مناطق برف‌گیر، کاهش دما (با خروج سامانه)، پدیده مه‌گرفتگی و کاهش دید پیش‌بینی می‌شود.

فوری/ کولاک در راه کشور | هشدار هواشناسی به این استانها
کدخبر : 16577
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: بارش برف و باران آسمان مناطق مختلف این استان را فرا می‌گیرد.

مهران چراغ‌پور با اشاره به هشدار نارنجی اداره کل هواشناسی چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: بر اساس نقشه های هواشناسی از اوایل روز شنبه تا اوایل روز یکشنبه استان چهار محال و بختیاری شاهد بارش برف و باران خواهد بود.

وی افزود: به‌دنبال فعالیت این سامانه بارشی برف و باران، رعد و برق، وزش باد به‌نسبت شدید، تندباد لحظه‌ای، کولاک برف در گردنه‌ها و مناطق برف‌گیر، کاهش دما (با خروج سامانه)، پدیده مه‌گرفتگی و کاهش دید پیش‌بینی می‌شود.

چراغ‌پور با بیان اینکه این سامانه بارشی در شهرستان‌های شهرکرد، بروجن، کوهرنگ، فارسان، اردل، بن، لردگان، فلارد، خانمیرزا و کیار فعال خواهد بود، تصریح کرد: لغزندگی سطح معابر و جاده‌ها، اختلال در تردد جاده‌ای محورهای کوهستانی، جاری شدن روان‌آب و آب‌گرفتگی معابر در مناطق جنوبی، سیلابی شدن مسیل‌ها، صاعقه و خسارت ناشی از وزش باد از مخاطره‌های فعالیت این سامانه بارشی به‌شمار می‌رود.

وی به شهروندان توصیه کرد در مدت فعالیت این سامانه بارشی، ضمن به‌همراه داشتن تجهیزات زمستانی مناسب مانند زنجیر چرخ برای تردد در محورهای کوهستانی، حتما را احتیاط رانندگی کنند.

لزوم آمادگی دستگاه‌های اجرایی مرتبط به‌منظور برف‌روبی در گردنه‌ها و نقاط سردسیر، توقف نکردن در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌ها، نرفتن به ارتفاعات، خودداری از چرای دام در مناطق مرتفع، توقف فعالیت‌های عمرانی، تنظیم آب ورودی استخرهای پرورش ماهی، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت از دیگر توصیه های مدیرکل هواشناسی چهار محال و بختیاری به اهالی استان است.

هشدار سطح زرد هواشناسی به‌معنای آگاهی و اقدام در صورت نیاز است در این سطح از هشدار احتمال وجود خسارت وجود دارد.

در هشدار سطح نارنجی به‌مفهوم اقدام ضروری، احتمال خسارت گسترده، زیاد است و در هشدار سطح قرمز باید اقدام فوری و همه‌جانبه در خصوص مهار و کنترل خسارت‌های گسترده انجام گیرد.

چهارمحال و بختیاری سرچشمه رودخانه‌های زاینده‌رود، کارون و بخشی از دز است و افزایش یا کاهش بارش‌ها در این استان، استان‌های خوزستان، اصفهان و فلات مرکزی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان