قیمت دلار | قیمت روز دلار

قیمت دلار خنثی ماند | قیمت روز دلار 18 آذرماه 1402

قیمت دلار هفته گذشته در روند خنثی معامله شد و بازدهی منفی ناچیزی داشت. با اینکه اخبار داخلی و خارجی قابلیت اثرگذاری بر بازار ارز را داشت اما اهرم فشار سیاست‌گذار مجال هر گونه تحرکی را از دلار گرفته است. آیا رشد تقاضا در سه ماه پایانی سال، این بازار را تکان می‌دهد؟

قیمت دلار خنثی ماند | قیمت روز دلار 18 آذرماه 1402
کدخبر : 16144
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

خبرنگار: عرفان پارسا

قیمت دلار در روز های اخیر روند صعودی بدی را در پیش گرفته است. پیش بینی های عجیبی از قیمت دلار انجام گرفته و نشان از این دارد که قیمت دلار مرز 29 هزار تومان را طی کند.. خبرهای بروز از قیمت دلار را در سایت ما بخوانید.

قیمت دلار در آخرین معامله هفته گذشته با رقم ۵۰ هزار و ۴۰۰ تومان بسته شد. با وجود اینکه به روزهای پایانی سال میلادی نزدیک می‌شویم و به شکل سنتی رشد تقاضا به بازار ارز آرایش صعودی می‌دهد، اما اهرم فشار سیاست‌گذار مانعی برای رشد قیمت این اسکناس است.

هفته گذشته اخبار مربوط به اختلاس ۳.۴ میلیارد دلاری گروه دبش، اظهارات رئیس کل بانک مرکزی در خصوص کنترل نرخ ارز و رشد شارپی و لحظه‌ای انس جهانی متعاقب اظهارات رئیس فدرال رزرو از مهمترین رویدادهایی بود که مورد توجه معامله‌گران بازار ارز قرار گرفت.

کارشناسان اقتصادی معتقدند با وجود اینکه روند اخبار سیاسی و اقتصادی و میزان تقاضا می‌تواند بر قیمت دلار اثر صعودی داشته باشد، اما  دلار همچون فنری، فشرده‌ شده و فعلا سیاست‌گذار یکه‌تازی بازار ارز است. آنها معتقدند ریتم بعدی قیمت دلار از سوی نهاد تصمیم‌گیر مشخص خواهد شد. با وجود این، نمی‌توان سایه رکود تورمی که مهمترین عامل تحلیلی بازار است را نادیده گرفت.

در آخرین معامله هفته گذشته قیمت دلار در بازارهای همسایه رشد داشت. قیمت دلار هرات رشد ۱۰۰ تومانی داشت و به کریدور ۵۰ هزار تومانی برگشت. این اسکناس در بازار هرات با قیمت ۵۰ هزار و ۵۰ تومان معامله شد. دلار سلیمانیه افزایش ۱۵۰ تومانی داشت و با قیمت ۵۰ هزار و ۴۵۰تومانی معامله شد.

قیمت نرخ‌های مختلف

روز پنجشنبه ۱۶ آذر در مرکز مبادله ارز و طلای ایران، اسکناس دلار با قیمت ۴۲ هزار و ۳۴۹ تومان عرضه شد و ۹۲ تومان رشد داشت. دلار حواله نیز ۸۳ تومان افزایش داشت و با رقم ۳۸ هزار و ۴۹۹ تومان عرضه شد. همچنین قیمت دلار نیمایی مانند هفته‌های گذشته روی رقم ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان ثابت بود.

قیمت ارزهای موثر

در آخرین معامله هفته گذشته، اسکناس یورو کاهش ۱۰۰ تومانی داشت و با قیمت ۵۴ هزار و ۴۰۰ تومان معامله شد. قیمت اسکناس یورو در مرکز مبادله ارز و طلا با کاهش ۴۲ تومانی با رقم ۴۵ هزار و ۶۹۱ تومان عرضه شد. یوروی حواله نیز ۳۸ تومان کاهش داشت و با رقم ۴۱ هزار و ۵۳۷ تومان قیمت‌گذاری شد.

روز پنجشنبه درهم امارات نیز نوسان افزایشی ۲۰ تومانی داشت و با قیمت ۱۳ هزار و ۸۲۰ تومان معامله شد. در سایت معاملات الکترونیکی ارز (ETS) حواله درهم با رشد ۲۳ تومانی با رقم ۱۰ هزار و ۴۸۳ تومان عرضه شد؛ اسکناس درهم نیز با رقم ۱۱ هزار و ۵۰۶ تومان عرضه شد و رشد ۲۵ تومانی داشت.

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان