سایت هواداری باشگاه استقلال

تست شخصیت | آزمون شخصیت | روانشناسی شخصیت

روانشناسی شخصیت | زن یا شوهر خسیس‌داری، اینجوری انتقام بگیر !

روانشناسی شخصیت | زن یا شوهر خسیس‌داری، اینجوری انتقام بگیر !

روانشناسی شخصیت ترفندهایی برای درمان خسیسی همسرت دارد.

خبرنگار صغری اصغری: در برخورد با همسر خسیس، باید به یاد داشته باشید که شما نمی‌توانید به تنهایی و بدون خواست همسرتان، خساستش را درمان کنید و این ویژگی را کامل از بین ببرید. شما فقط می‌توانید تلاش کنید با انجام راهکارهای درست، این ویژگی همسرتان را کم و تعدیل کنید تا بیشتر بتوانید با او مدارا و سازش کنید.

1) بپذیرید که همسرتان این ویژگی منفی را دارد و نمیداند جز این چگونه باید رفتار کند. درواقع رفتار درست را بلد نیست و به نظر خودش، این رفتار و برخوردها درست هستند.

2) اگر همسرتان هم می‌پذیرد که خسیس است و رفتارهای آزاردهنده‌ای دارد، از او حمایت کنید، پشتیبانش باشید و کمکش کنید تا به روانشناس مراجعه کند و خساست خود را درمان کند. برای درمان، می‌توانید از مشاوران ما کمک بگیرید.

3) زمانی که از همسرتان عصبانی یا ناراحت می‌شوید، به جای دعوا راه انداختن و بحث کردن که هیچ فایده‌ای ندارند، سعی کنید به صورت منطقی برایش توضیح دهید که چرا از رفتارش ناراحت شدید. شاید توضیح منطقی شما برایش تلنگری باشد تا بخواهد رفتارش را اصلاح کند.

4) اگر برای شما چیزهای کوچک و جزئی مثل یک شاخه گل، یک لیوان آب میوه و… می‌خرد حتی اگر فقط در مناسبت‌های خاص برایتان هزینه می‌کند، از او تشکر و قدردانی کنید تا تشویق شود دوباره برایتان هزینه کند. حتی ممکن از قدردانی شما، خساستش را کم کند و باعث شود که از این به بعد برای اینکه لبخند روی لبان شما بیاورد، برایتان بیشتر خرج کند!

5) این نکته را بدانید که همسرتان قصد ندارد با کم خرج کردن و خساست، شما را ناراحت و آزرده‌خاطر کند. بلکه خساست به ناامنی درونی او برمی‌گردد یعنی باعث می‌شود زمانی که خرج می‌کند و مقداری از پولش کم می‌شود، ناخودآگاه بدخلق و مضطرب شود. درواقع پول، نقطه امن و آسایش اوست و به او هوست، شخصیت و قدرت می‌بخشد.

6) قبل از اینکه چیزی برای خانه بخرید، بهتر است با همسرتان مشورت کنید حتی اگر می‌دانید مخالفت می‌کند چون اگر به او اطلاع ندهید که می‌خواهید فلان وسیله را بخرید که ضروری است، لجبازی او را تحریک میکنید یعنی او بعد از دیدن خرید شما، به دلیل لجبازی و به این دلیل که او را آدم حساب نکرده‌اید و با او مشورت نکرده‌اید، بیشتر از قبل بدخلقی خواهد کرد.

7) انتظار نداشته باشید به این دلیل که مثلا از رنگ دیوارهایتان خسته شده‌اید، همسرتان خرج کند و کاغذ دیواری جدید بخرد. برای چنین شخصی، باید هر دفعه دلیل منطقی بیاورید تا قانع شود. آنها به زیبایی و احساسات، چندان اهمیت نمی‌دهند.

پیامدهای خساست

اگر یکی از زوجین خسیس باشند، شکاف عاطفی عمیقی بین آنها ایجاد می‌شود چون شخصی که خسیس است حتی با به زبان آوردن کلمات محبت آمیز هم مشکل دارد و حتی اگر به زبان بیاورد هم با لحن ناراحت و خشک می‌گوید، در نتیجه او نمی‌تواند نیازهای عاطفی و روانی طرف مقابل را به خوبی برآورده کند و همسرش را از رابطه سرد می‌کند.

بحث و دعوا در خانواده زیاد می‌شود چون افراد خسیس با کوچک‌ترین هزینه‌ها مشکل دارند و به سختی قانع می‌شوند.

احساس می‌کنید توسط همسر خسیس‌تان محدود شده‌اید و آزادی عمل ندارید چون باید برای هر خرید جزئی از او اجازه بگیرید و اجازه گرفتن از شخص خسیس، هفت خان رستم است!

بیماری شخص خسیس هرگز قابل درمان نیست، مگر اینکه خودش پذیرفته باشد که نیاز به درمان دارد.

منبع: آویژه

دیدگاه خود را ارسال کنید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار روز سایر رسانه ها