قیمت گوشت | قیمت گوشت در بازار

قیمت جدید گوشت قرمز امروز 28 آبان اعلام شد | قیمت گوشت گوسفندی به کیلویی چند تومان رسید؟

وزن گوشت قرمز عرضه‌شده انواع دام‌های ذبح‌شده در کشتارگاه‌های رسمی کشور در مهر ۱۴۰۲ جمعاً ۳۸ هزار و ۷۶۰ تن گزارش شده که سهم گوشت گاو و گوساله بیش از سایر انواع دام بوده است.

قیمت جدید گوشت قرمز امروز 28 آبان اعلام شد | قیمت گوشت گوسفندی به کیلویی چند تومان رسید؟
کدخبر : 15509
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

خبرنگار: عرفان پارسا

نوسانات زیادی برای قیمت گوشت وجود دارد. در اوایل سال بود که با افزایش قیمت گوشت، دولت اقدام به راه اندازی مراکز عرضه گوشت دولتی کرد. قیمت گوشت روزانه از طریق سایت گشتنی نیوز اعلام می شود که در ادامه خبر می توانید از انواع آن مطلع شوید.

بر اساس گزارش‌های مرکز آمار ایران گوشت گاو و گوساله با ۱۹ هزار و ۶ ۵۶ تن ٥0.٧ درصد از وزن کل گوشت قرمز عرضه‌شده را به خود اختصاص داده است. گوشت گوسفند و بره با ۱۴ هزار و ۷۳۱ تن، بز و بزغاله با  ٣٣٢١ تن و سایر انواع دام با ١٠٥٢ تن، به‌ترتیب ٣٨ درصد، ٨.٦ درصد و ٢.٧ درصد از وزن کل گوشت قرمز عرضه‌ شده را به خود اختصاص داده‌اند.

مقایسه عملکرد کشتارگاه‌های رسمی کشور در مهر ۱۴۰۲، با ماه مشابه سال ۱۴۰۱ نشان‌دهنده کاهش ٢٩ درصدی مقدار عرضه گوشت قرمز در کشتارگاه‌های رسمی کشور است. مقدار تولید گوشت در مهر ۱۴۰۲ نسبت به ماه مشابه سال ۱۴۰۱ برای گوسفند و بره ٤٠ درصد، برای بز و بزغاله ١٤ درصد، برای گاو و گوساله ٢٢ درصد و برای گاومیش و بچه‌گاومیش ٢٧ درصد کاهش و برای شتر و بچه‌شتر ٥٤ درصد افزایش داشته است.

همچنین نتایج حاصل از این طرح آمارگیری نشان می‌دهد که مقدار عرضه گوشت قرمز در کشتارگاه‌های رسمی کشور در مهر ۱۴۰۲ نسبت به ماه قبل (شهریور) در حدود ٢ درصد کاهش داشته است.(ایسنا)

۸۵ درصد گوشت‌های توزیعی در بازار داخلی است

منصور پوریان، رئیس شورای تامین کنندگان دام از ثبات بازار گوشت خبر داد و گفت: هم‌اکنون به طور مستمر گوشت مورد نیاز بازار اعم از منجمد و گرم گوسفندی و گوساله در حال تامین است.

به گفته او، هم‌اکنون ۸۵ درصد گوشت مورد نیاز بازار از تولید داخل و ۱۵ درصد وارداتی قابل تامین است.

پوریان ادامه داد: علی رغم ازدیاد مصرف در دومین ماه پاییز، شاهد ثبات قیمت گوشت در بازار هستیم و پیش‌بینی می‌شود که با استمرار این روند به قیمت واقعی برسیم.

رئیس شورای تامین کنندگان دام نرخ کنونی هر کیلو دام را ۱۷۰ تا ۱۹۰ هزار تومان اعلام کرد و افزود: نرخ کنونی هر کیلو گوشت بسته‌بندی در فروشگاه های زنجیره ای ۳۵۰ هزار تومان و گوشت تولید داخل ۴۰۰ هزار تومان بوده که نسبت به ماه‌های اخیر ۳۰ تا ۴۰ درصد کاهش داشته است.

او در ادامه افزود: هم‌اکنون سبد پروتئین گوشت مورد نیاز به طور کامل قابل تامین است که پیش‌بینی می‌شود روند ثبات و کاهش قیمت ادامه یابد.

پوریان از افزایش ۲۰ درصدی عرضه دام نسبت به هفته اخیر خبر داد و گفت: با توجه به زایش‌های مناسب پاییز پیش‌بینی می‌شود که ۵ تا ۶ میلیون راس به جمعیت دام کشور افزوده شود. بنا بر آمار جمعیت دام سبک کشور ۶۰ میلیون راس و دام سنگین ۴.۵ تا ۵ میلیون راس است.

منبع : تسنیم

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان