حقوق بازنشستگان | افزایش حقوق بازنشستگان

آخرین خبر درباره افزایش حقوق بازنشستگان | تکلیف مجلس برای حقوق بازنشستگان چیست؟

بحث همسان سازی حقوق بازنشستگان یک تکلیف قانونی بود که حداقل از چندین و چندسال واز دولت قبل باید انجام می شد. اما با توجه به اینکه سازمان برنامه چه در این دولت و دولت گذشته زیر بار اختصاص رقم مورد نیاز همسان سازی نرفت تا آنرا در لایحه بودجه بیاورد این چالش بین مجلس و دولت وجود داشت.

 آخرین خبر درباره افزایش حقوق بازنشستگان | تکلیف مجلس برای حقوق بازنشستگان چیست؟
کدخبر : 15321
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

حقوق بازنشستگان ممکن است بسته به قوانین و مقررات هر کشور و نظام بازنشستگی متفاوت باشد اما در ایران حقوق بازنشستگان یکی از مسائل پر حاشیه و پر بحث هر دولت است .در ادامه به آخرین اخبار از حقوق بازنشستگان می پردازیم.

عضوکمیسیون برنامه وبودجه مجلس گفت:در سند برنامه هفتم توسعه که ،‌ سند بالا دستی برای لوایح بودجه پنج سال آینده است دولت مکلف شد اعتبار مورد نیاز درخصوص همسان سازی حقوق بازنشستگان را بگنجاند.

 وی افزود: همسان سازی حقوق بازنشستگان تکلیفی هست که باید انجام شود ،یک بازنشسته با حقوق دریافتی 8 میلیون تومان با سن بالا و هزینه های درمان وسایر هزینه ها نمی تواند با این حقوق زندگی کند،از طرف دیگر شاهدیم که افراد شاغل با شرایط کاری بازنشستگان ‌حداقل دو برابر آنان حقوق می گیرند.

 عضو کمیسیون برنامه وبودجه تصریح کرد:مجلس بیش از دوسال است که به دولت بابت اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان فشار می آورد و دولت و سازمان برنامه و بودجه با روش های مختلف از زیربار اجرای این قانون شانه خالی کردند اما در قانون برنامه هفتم توسعه که ،‌ سند بالا دستی تمامی لوایح بودجه پنج سال آینده کل کشور است، دولت مکلف شد که اعتبار مورد نیاز همسان سازی را در لایحه بودجه بگنجاند.

وی با بیان اینکه قانون برنامه هفتم توسعه، سند راهبردی برای بودجه نویسی کل کشور است گفت:اگردولت درلایحه بودجه تقدیمی سال آینده به مجلس،به تکلیف همسان سازی حقوق بازنشستگان عمل نکند خانه ملت راسا می تواند این تکلیف را در لایحه بودجه وارد نماید.

نماینده سبزوار در پاسخ به اینکه آیا منابع مالی همسان سازی حقوق بازنشستگان مشخص شده خاطر نشان کرد:بله، بودجه یعنی معادل منابع درآمدی ، اولویت بندی هزینه های دولت ، دستگاهها و طرح های مختلف دیده شود که یکی از این موارد بحث همسان سازی است.

وی با اشاره به رتبه بندی معلمان گفت: رتبه بندی تکلیفی بود که سال ها روی زمین مانده بود اما مجلس قسمتی از منابع درآمدی ، شامل درآمدهای نفتی ، مالیاتی و طرح مولدسازی را برای اجرای طرح رتبه بندی اختصاص داد.لذا همین اتفاق  برای طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان اجرا خواهد شد ومجلس این تکلیف را به صورت الزام آور و قانونی آورده تا دولت دیگر نتواند به آن عمل نکند.

عضو کمیسیون برنامه وبودجه مجلس یازدهم تاکید کرد:اگر دولت به این تکلیف در لایحه بودجه سال آینده عمل نکند ، مجلس می تواند راسا در کمیسیون تلفیق بودجه، اعتبار مورد نظر همسان سازی را بیارود.

وی با اشاره به اینکه دولت در بررسی برنامه هفتم توسعه بسیاری از احکام را درلایحه خود نگنجانده بود تصریح کرد: خیلی ازاحکام مورد نیاز، توسط دولت نادیده گرفته شده بود اما مجلس این احکام از جمله همسان سازی حقوق بازنشستگان را مجبور شد در لایحه بیاورد.

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان