حقوق بازنشستگان | حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی | حقوق بازنشستگان کشوری

خبر فوری دولت برای حقوق بازنشستگان فرهنگی | واریز معوقات حقوق بازنشستگان فرهنگی از این تاریخ

وزیر آموزش و پرورش از آغاز پرداخت پاداش بازنشستگان این وزارتخانه طی نیمه دوم امسال خبر داد.

خبر فوری دولت برای حقوق بازنشستگان فرهنگی | واریز معوقات حقوق بازنشستگان فرهنگی از این تاریخ
کدخبر : 15198
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

حقوق بازنشستگان ممکن است بسته به قوانین و مقررات هر کشور و نظام بازنشستگی متفاوت باشد اما در ایران حقوق بازنشستگان یکی از مسائل پر حاشیه و پر بحث هر دولت است.بنا به گفته افراد حقوق بازنشستگان در ایران ناچیز است و همیشه بازنشستگان شاکی هستند.تعیین حقوق بازنشستگان در ایران به عوامل بسیاری وابسته است.در ادامه به آخرین اخبار از حقوق بازنشستگان می پردازیم.

وزیر آموزش و پرورش از آغاز پرداخت پاداش بازنشستگان این وزارتخانه طی نیمه دوم امسال خبر داد.

رضا مرادصحرایی امروز، ۱۹ آبان ماه در جریان سفر به خراسان شمالی و در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان تاکید کرد: برای تامین منابع مالی پرداخت پاداش بازنشستگان تلاش بسیاری انجام شده است و به رغم اینکه تنگناهای مالی وجود دارد، دولت نگاه مثبتی به این موضوع داشت و در تلاش هستیم تا پرداخت پاداش بازنشستگان سال گذشته طی نیمه دوم امسال انجام شود.

وی همچنین گفت: قرار است یک میلیون نفر از دانش‌آموزان کشور طی سال تحصیلی جاری به اردوی راهیان نور اعزام شوند.

مراد صحرایی همچنین با اشاره به پیگیری‌ها برای معیشت فرهنگیان افزود: به رغم وجود تنگناهای مالی در آموزش و پرورش و موضوعات معیشتی، همیشه شأن معلمان حفظ شده است و دولت نیز به آن توجه دارد.

وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: دولت سیزدهم به رتبه‌بندی معلمان توجه بسیار دارد و به رغم محدودیت‌های مالی، ۴۳ هزار میلیارد تومان برای آن در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: ۴۷۲ هزار نفر از فرهنگیان به رتبه‌بندی اعتراض داشتند که این موضوع نیز در حال رسیدگی بوده و روند آن از تلاطم ابتدایی خارج شده است.

حقوق بازنشستگان

حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

مراد صحرایی گفت: تعصب خاصی بر مسیر تربیت معلمان داریم که باید اصلاح شود و نقش دانشگاه فرهنگیان در آن پررنگ‌تر شود که امسال ورودی آن افزایش یافت.

وی ادامه داد: پروژه‌های مختلفی در خراسان شمالی نیز در حال انجام است که شامل ۱۲۶ پروژه مدرسه سازی و حدود ۴۰۰ کلاس درس می‌شود که در دولت سیزدهم به اتمام خواهد رسید. تا امروز نیز ۶۹۸ کلاس درس تحویل شده است.

وی تصریح کرد: آموزش و پرورش، محل تعلیم و تربیت فرزندان و آینده سازان کشور است و اگر توسعه و پیشرفت کشور را می‌خواهیم باید توجه ویژه‌ای به فرهنگیان داشته باشیم.

حقوق بازنشستگان

جبار کوچکی‌نژاد، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، اعلام کرده دولت و مجلس بر سر عملیاتی کردن همسان‌سازی حقوق بازنشستگان با شاغلین به تفاهم رسیدند.

به دنبال اعتراض و انتقاد شدید کارگران نسبت به بی‌توجهی برنامه هفتم به همسان‌سازی حقوق گزارش‌ها حاکی از آن است که مجلس و دولت در حال رایزنی برای تغییر موضع در این خصوص هستند.

جبار کوچکی‌نژاد، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اعلام کرده است: دولت و مجلس بر سر عملیاتی سازی همسان سازی حقوق بازنشستگان با شاغلین به تفاهم رسیدند.

فیش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

بنا به گفته او، طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، محل تامین اعتبار همسان‌سازی حقوق بازنشستگان با شاغلین نیز مشخص شده و بنا شد تا از محل اعتبارات مربوط به بخش‌های حمایتی، منابع مالی همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تصریح کرده؛ همچنین بنا شد تا در بخش دیگری از منابع مالی همسان‌سازی حقوق بازنشستگان از محل اعتبارات تخصیص‌یافته برای خرید دارو به صورت ریالی استفاده شود.

کوچکی‌نژاد متذکر شده؛ در این حوزه که داروها از خارج و از محل منابع ارزی تامین می‌شود، منابع تخصیص یافته ریالی آن برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان استفاده خواهد شد.

به گفته او، طبق تفاهم مجلس و دولت تا پایان ۵ سال اجرای برنامه هفتم توسعه حقوق بازنشستگان به ۹۰ درصد حقوق شاغلان خواهد رسید.

بنا است تا موضوع همسان‌سازی حقوق بازنشستگان که در کارگروه تشکیل شده برای این موضوع تعیین تکلیف شده، در جلسه کمیسیون تلفیق به رای گذاشته شود و برای تصویب به صحن مجلس بیاید.

منبع: ایسنا

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان