سایت هواداری باشگاه استقلال

داریوش مهرجویی | قتل داریوش مهرجویی و همسرش

نوشته سوزناک روی سنگ قبر داریوش مهرجویی و همسرش | رونمایی از سنگ قبر داریوش مهرجویی با نوشته کنایه‌آمیز

نوشته سوزناک روی سنگ قبر داریوش مهرجویی و همسرش | رونمایی از سنگ قبر داریوش مهرجویی با نوشته کنایه‌آمیز

عکسی از سنگ قبر داریوش مهرجویی و همسرش در فضای مجازی با واکنش های غمناکی مواجه شد.

مونا مهرجویی، فرزند داریوش مهرجویی در فضای مجازی درباره قتل پدر و مادرش نوشت: تاکنون هیچ یک از شواهد و مدارک اقاریر و آثار جنایت توسط ما بررسی نشده است. تا بررسی همه ابعاد و حضور در پرونده و روند دادرسی، قاتل از نظر ما مشخص نیست.

داریوش مهرجویی

ماجرای قتل داریوش مهرجویی و همسرش در ویلای شخصی

به گفته حسین فاضلی هریکندی رئیس کل دادگستری استان البرز: طبق اظهارات مونا مهرجویی، پدرش حدود ساعت ۲۰:۵۰ روز شنبه مورخ ۲۲مهرماه به وی که در جهانشهر کرج بوده پیام می‌دهد که برای شام به منزل بیاید.

رئیس کل دادگستری استان البرز بیان کرد: دختر مرحوم مهرجویی حدود ۲۲:۲۵ به منزل پدرش می‌رسد و ابتدا زنگ منزل را می‌زند و با توجه به اینکه کسی جواب نمی‌دهد با کلید در را باز و وارد منزل می‌شود و مشاهده می‌کند که پدر و مادرش با ضربات چاقو یا جسم برنده دیگر به نواحی گردن به قتل رسیده‌اند.

​بعد از انتشار خبر قتل داریوش مهرجویی و همسرش، مطالبی در رابطه با سرقت از ویلای آنها در فضای مجازی منتشر شد.

پست اینستاگرامی همسر مهرجویی در مورد سرقت از منزل آنها، نیز حواشی ایجاد کرد که رئیس کل دادگستری استان البرز اعلام کرد شکایتی از طرف مهرجویی و همسرش در رابطه سرقت ثبت نشده است.

داریوش مهرجویی

دستگیری قاتلان داریوش مهرجویی

به گفته رئیس کل دادگستری استان البرز ۴ نفر در صحنه قتل داریوش مهرجویی و همسرش حضور داشتند که همگی دستگیر شده‌اند.

صبح روز شنبه هفته گذشته اهالی شهرک زیبادشت فردیس بار دیگر شاهد حضور ماموران پلیس و تیم جنایی مقابل ویلای مرحوم مهرجویی بودند. نگاه کنجکاو آن‌ها به دنبال دلیل حضور ماموران می‌گشت که دقایقی بعد خودروی حامل چهار متهم پرونده مقابل ویلا توقف کرد.

بار دیگر متهمان به محل جنایت آورده شدند تا به دور از هیاهو و حضور خبرنگاران، این‌بار مقابل بازپرس پرونده، صحنه جنایت را بازسازی کنند.

کریم متهم اصلی و طراح قتل مرحوم مهرجویی و خانم محمدی‌فر ابتدا وارد حیاط شد و در شروع بازسازی گفت: از لوله گاز بالا رفته و با عبور از سیم خاردار‌ها به داخل حیاط وارد شدیم. می‌خواستیم از پشت در برویم، اما همدستم که در آن شهرک سرایدار باغ بود گفت آن سمت دوربین دارد و اگر برویم زود شناسایی می‌شویم.

متهم ادامه داد: وقتی رسیدیم هنوز هوا کامل تاریک نشده بود برای همین پشت برگ‌های سبز چسبیده به دیوار مخفی شدیم و ساعتی بعد دو همدست دیگرمان که یکی از آن‌ها برادرم بود به ما ملحق شد.

کریم در مورد نحوه ورود به داخل خانه گفت: فکر کنم ساعت نزدیک ۹شب بود که تصمیم گرفتیم نقشه را عملی کنیم. در ورودی ساختمان ویلای مهرجویی باز بود، خیلی راحت وارد شدیم. داریوش مهرجویی در سالن روی مبل نشسته بود و تلویزیون تماشا می‌کرد و همسرش داخل اتاق خواب بود. تا وارد شدیم او به سمت ما آمد و شروع به سروصدا کرد. برادرم با چوب چهار ضربه به سرش زد که بعد من با چاقو دو ضربه به گلویش زدم و او روی زانو نشست. ضربه سوم را به گلویش زدم و بعد چاقو را به سمت قفسه سینه و شکمش کشیدم که دیگر بی‌جان روی زمین افتاد.

داریوش مهرجویی

بازسازی صحنه قتل داریوش مهرجویی و همسرش

در ادامه بازسازی صحنه جنایت این‌بار نوبت به بازسازی صحنه قتل وحیده محمدی‌فر رسید. پسر جوانی که با زور وارد اتاق خواب‌شده بود، گفت: همسر مهرجویی پشت در اتاق مخفی شده بود و دستگیره در را گرفته بود که وارد نشویم. من به زور وارد اتاق شدم و داود همدستم پشت‌سر من آمد. او جلوی دهان او را گرفت تا سر و صدا نکند. منم با پارچه مشکی که در کشو بود ابتدا دستانش را بستم و بعد هم دهانش را با دستمال بستیم. از او خواستم طلا‌ها را بدهد که طلا‌ها را از دستش درآورد و به من داد. او ادامه داد: سگ کوچولو در حال پارس‌کردن بود که از اتاق خارج شدم. وقتی سگ از اتاق بیرون آمد دوباره به داخل اتاق رفتم و این‌بار کریم خودش هم بعد از قتل داریوش به داخل اتاق آمد.

پسر‌جوان با اشاره به این‌که چاقو در اتاق خواب دست من بود، مدعی شد: همسر مهرجویی با دست و دهان بسته کنار تخت بود. کریم به من گفت بکشش که من ترسیدم و قبول نکردم. او گفت اگر نکشی تو را هم کنار او می‌کشم و می‌روم. ترسیده بودم که با تهدید او، داوود سرش را نگه‌داشت و من چاقو را روی گلویش کشیدم. خون بیرون ریخت و روی زانو افتاد. دوباره یک ضربه دیگر به گلویش زدم که خونش روی لباسم ریخت. از ترس چاقو را انداختم و چند قدم عقب رفتم. کریم چاقو را برداشت و یک ضربه محکم به او زد.

کریم متهم اصلی این جنایت درمورد این‌که چرا ضربه‌ای به خانم محمدی‌فر زده است، مدعی شد وقتی همدستم دو ضربه به گلویش زد و او روی زمین افتاد، من فکر کردم زنده است به‌همین‌خاطر چاقو را از روی زمین برداشتم و یک ضربه‌محکم به او زدم تا مطمئن شوم مرده است.

کریم ادامه داد: مرحوم با من خیلی بد رفتاری می‌کرد و طلبم را نمی‌داد من از او کینه داشتم و برای انتقام آن‌ها را کشتم. در خانه کلی طلای دیگر هم وجود داشت که به آن‌ها دست نزدیم و با سرقت همان طلا‌هایی که در دست همسر مهرجویی بود و تلفن‌های همراه‌شان فرار کردیم. ماموران، اما خیلی زود ما را شناسایی کردند و دستگیر شدیم. وقتی همه‌چیز را برعلیه خودم دیدم و فهمیدم نمی‌توانم جنایت را انکار کنم، اعتراف کردم.

داریوش مهرجوییرئیس کل دادگستری استان البرز جزئیات دستگیری متهمان پرونده قتل مهرجویی و همسرش را تشریح کرد‌.

حسین فاضلی‌هریکندی به تشریح اقدامات انجام شده در دستگیری متهمان پرونده قتل مرحوم مهرجویی و همسر مرحومه اش پرداخت و اظهار داشت: بلافاصله پس از اطلاع از حادثه موضوع در دستور کار قرار گرفته و کارگروه ویژه پیگیری پرونده با مسئولیت رئیس کل دادگستری استان و با عضویت فرمانده فراجا و رئیس پلیس آگاهی استان البرز، دادستان مرکز استان، معاون پیگیری پرونده‌های خاص دادگستری کل استان البرز، رئیس دادگستری و دادستان فردیس و بازپرس ویژه پرونده تشکیل شد.

وی ادامه داد: در همان ابتدا تمامی سناریو‌ها و احتمالات در نظر گرفته شده و پس از بررسی و تحقیقات و شناسایی مظنونین احتمالی، تعداد 20 نفر بازداشت و تحقیقات فشرده از آنان در جهت رسیدن به سرنخ‌های بیشتر در دستور کار قرار گرفت.

رئیس کل دادگستری استان البرز اظهار کرد: خوشبختانه با روش‌های تخصصی و فعالیت شبانه‌روزی به سرنخ‌های خوبی دست یافته و مشخص شد که 3 نفر از متهمان اصلی پرونده در بین دستگیرشدگان اولیه هستند و لذا تمرکز بر روی آن‌ها قرار گرفته و پس از ساعت‌ها بازجویی و تحقیق و استناد به ادله‌های موجود متهمین به حضور فرد چهارم در پرونده اقرار کرده و مشخص شد که در شب حادثه 4 نفر در محل جنایت حضور داشته و لذا پس از صدور دستور قضایی نفر چهارم هم بازداشت شده و تحقیقات در این مرحله به سر انجام رسید.

داریوش مهرجویی

فاضلی‌هریکندی در ادامه به تشریح نحوه وقوع قتل و انگیزه آن‌ها توسط متهمین پرداخت و گفت: متهمان از قبل با متوفیان آشنایی داشته و متهم اصلی در برهه‌ای از زمان نیز باغبان ویلای مرحوم مهرجویی بوده و به دلیل مسائل مالی و ادعای داشتن طلب 30 میلیونی از مرحوم کینه گرفته و با قصد و هدف انتقام دست به این جنایت زده است.

وی خاطرنشان کرد: متهمان به دلیل اینکه ویلا دارای حصار‌های بلند نبوده به راحتی وارد حیاط شده و متوجه می‌شوند درب ورودی ساختمان نیز باز می‌باشد و لذا بدون دردسر وارد منزل شده و مرتکب جنایت می‌شوند.

فاضلی‌هریکندی افزود: براساس اقاریر به دست آمده، مرحوم مهرجویی در زمان ورود متهمان به منزل در حال تماشای تلویزیون بوده و مرحومه محمدی‌فر نیز در همانجا حضور داشته که متاسفانه با حمله به سمت مرحوم مهرجویی در ابتدا ضرباتی را با چوب به سر متوفی وارد کرده و سپس با ضربات چاقو به ناحیه گردن وی را به قتل رسانیده‌اند.

رئیس کل دادگستری استان البرز ادامه داد: مرحومه محمدی‌فر نیز پس از ورود افراد به منزل به سمت اتاق خود فرار کرده، اما متهمان با تعقیب وی و درگیری با او نهایتا با ضربات چاقو او را هم به قتل رسانیده و پس از سرقت دو دستگاه گوشی تلفن همراه و مقادیری طلا از محل جنایت متواری می‌شوند.

فاضلی‌هریکندی گفت: شناسایی و دستگیری متهم چهارم در بررسی و کشف ابعاد مختلف پرونده نقش مهمی داشت؛ چاقو و گوشی‌های تلفن همراه سرقتی در اختیار نفر چهارم بود که پس از دستگیری این فرد، سرنخ‌های موجود کامل و ابعاد تحقیقات کامل‌تر شد.

داریوش مهرجویی

وی درباره انگیزه قتل توسط متهمان گفت: فعلا براساس اقاریر، سه متهم اول با هدف انتقام و قتل به محل حادثه رفته و مرتکب جنایت شده و متهم چهارم که با تحریک سه نفر اولی مرتکب جرم شده با هدف و انگیزه سرقت وارد این پرونده شده است.

رئیس کل دادگستری استان البرز درباره ابعاد دیگر این جنایت گفت: در این پرونده ما به تحقیقات و اطلاعات به دست آمده اکتفا نکرده و هرگونه احتمالی را در دستور کار قرار می‌دهیم. چراکه معتقد هستیم در کنار سرعت باید دقت و ظرافت را هم به کار برده و نباید از هیچ احتمالی به سادگی عبور کرد.

فاضلی‌هریکندی در مورد زمان رسیدگی به پرونده و صدور رای هم گفت: در حال حاضر پرونده در دادسرا در حال انجام فرآیند خود می‌باشد و پس از صدور کیفرخواست پرونده در اختیار دادگاه قرار خواهد گرفت و قطعا در این باره هم اطلاع رسانی‌های لازم صورت خواهد پذیرفت.

داریوش مهرجویی و همسرش وحیده محمدی‌فر ۲۵ مهرماه در ویلای شخصی خود در منطقه زیبادشت کرج به قتل رسیدند.

منبع: اقتصادنیوز

 

دیدگاه خود را ارسال کنید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار روز سایر رسانه ها