کد مطلب: 30328

یارانه نقدی | یارانه نقدی جدید | یارانه نقدی ۱۴۰۲ | یارانه نقدی کی واریز میشود

سوپرایز روز شنبه رئیسی با واریز یارانه نقدی 900 هزارتومانی | مردم فورا این کار را برای افزایش یارانه نقدی شان انجام دهند

یارانه نقدی آبان ماه شنبه ۲۰ آبان ماه ۱۴۰۲ با تغییرات جزئی در رقم و نحوه واریز پرداخت خواهد شد.

سوپرایز روز شنبه رئیسی با واریز یارانه نقدی 900 هزارتومانی | مردم فورا این کار را برای افزایش یارانه نقدی شان انجام دهند

دولت رئیسی خبرهای بسیار مهمی درباره تغییر در رقم یارانه نقدی آبان داد.طبق خبرهای به گوش رسیده احتمال تغییر در نحوه پرداخت یارانه نقدی آبان ماه وجود دارد. یارانه نقدی در نیمه دوم سال ممکن است رقمی جذاب و وسوسه انگیز پیدا بکند. یارانه نقدی آبان 1402 به حساب سرپرستان خانوار بزودی واریز خواهد شد. جزئیات مهم از تغییرات یارانه نقدی آبان را با ما در سایت دیجی سرگرمی بخوانید.

جزئیات واریز یارانه نقدی آبان ماه

یارانه نقدی آبان ماه شنبه ۲۰ آبان ماه ۱۴۰۲ واریز می شود و قابل برداشت خواهد بود.

اخیرا قوانین بسیاری در حوزه واریز  یارانه نقدی  ابلاغ شده است و تسهیلات مختلفی در این حوزه برای مشمولان واریز می‌شود. قرار است به دهک‌های یک تا سه درآمدی یارانه ۵۲۰ هزار تومانی تعلق گیرد. همچنین بنا بر گفته مسئولان احتمال تبدیل دهک به صدک درآمدی نیز وجود دارد.

بر همین اساس، در صورتی که سرپرستان خانوار جز دهک‌های اول تا سوم هستند، مبلغ ۴۰۰ هزار تومان به‌ازای هر نفر و در صورتی که جز دهک‌های چهارم تا نهم قرار دارند، مبلغ ۳۰۰ هزار تومان به‌ازای هر نفر به حساب آنان واریز خواهد شد.

مردم فورا این کار را برای افزایش یارانه نقدی شان انجام دهند

سید صولت مرتضوی روز گذشته در حاشیه نشست هیات دولت اعلام کرد که  یارانه تشویقی  که پیش از این در قالب کالابرگ الکترونیکی به سه دهک اول تا سوم پرداخت می‌شد از امروز پنجشنبه دوم شهریور به ۵ دهک ارتقا یافته و دو دهک چهارم و پنجم هم مشمول طرح یارانه تشویقی می‌شوند.

آن طور که وزیر کار گفته اگر دهک‌های چهارم و پنجم هم مثل سه دهک اول تا سوم ۵۰ درصد از اعتبار یارانه ۴۰۰ هزار تومانی خود را به خرید ۱۱ قلم کالای پیش‌بینی شده در طرح  کالابرگ الکترونیکی  اختصاص دهند مبلغ ۱۲۰ هزار تومان اعتبار مازاد به آنها تعلق می‌گیرد و از یارانه تشویقی برخوردار می‌شوند.

به گفته مرتضوی در حال حاضر هر کسی که جزو ۵ دهک اول قرار داشته یا در آینده و بر اساس بررسی مجدد آزمون وسع یا اعتراض سرپرست خانوار جزو ۱۰ دهک باشد، مشمول دریافت یارانه تشویقی ۱۲۰ هزار تومان می‌شود؛ به عبارتی با احتساب یارانه تشویقی مبلغ یارانه هر فرد به ۵۲۰ هزار تومان می‌رسد.

پیش از این معاون رفاه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص مشمول شدن دهک‌های جدید در این طرح گفته بود: به احتمال زیاد تا یک ماه آینده دو دهک ۴ و ۵ مشمول طرح کالابرگ الکترونیک شوند و در ماه‌های آینده این طرح به تدریج در خصوص دهک‌های ۶ تا ۹ نیز عملیاتی خواهد شد.

با اجرای مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیکی از روز ۱۰ مرداد ماه، خانوارهای سه دهک اول تا سوم و خانوارهای تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد خمینی(ره) که ماهانه به ازای هر نفر ۴۰۰ هزار تومان یارانه دریافت می‌کنند به شرط اختصاص ۵۰ درصد این مبلغ (۲۰۰ هزار تومان) به خرید کالابرگ الکترونیکی ۳۰ درصد شارژ اضافه به مبلغ ۱۲۰ هزار تومان دریافت می‌کنند. با اعلام روز گذشته وزیر کار و اتخاذ تصمیمات جدید، دو دهک ۴ و ۵ نیز از امروز مشمول دریافت یارانه تشویقی ۱۲۰ هزار تومان شدند و به این ترتیب طرح به خانوارهای ۵ دهک اول ارتقا یافت.

در این طرح امکان خرید اعتباری ۱۱ قلم کالای اساسی شامل گوشت منجمد گوساله، برنج ایرانی، حبوبات، شیر کم‌چرب، پنیر، ماست‌ کم‌چرب، ‌ مرغ، تخم‌مرغ، روغن مایع، ماکارونی و قند و شکر با استفاده از مبلغ یارانه خانوار یک ماه زودتر از واریز نقدی برای خانوارهای دهک‌های اول تا سوم فراهم شده است.

میزان اختلاف تورمی ۱۱ قلم کالای اساسی پیش‌بینی شده از سال ۱۴۰۱ بدون لحاظ کردن اعتبار مازاد برای مردم شارژ می‌شود و در صورت تورم احتمالی روی اقلام سبد، دولت مابه‌التفاوت افزایش قیمت کالاها را نسبت به سال ۱۴۰۱ پوشش می‌دهد به نحوی که پرداختی خانوارها تا پایان سال ثابت خواهد بود.

تا قبل از دولت سیزدهم مبلغ یارانه به ازای هر نفر ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان بود که به حساب سرپرست خانوار واریز می‌شد، اما این مبلغ در دولت سیزدهم چند برابر شد به نحوی که برای دهک‌های ۱ تا ۳ به ازای هر نفر ۴۰۰ هزار تومان و برای دهک‌های ۴ تا ۹، ۳۰۰ هزار تومان افزایش پیدا کرد.

در حال حاضر ۹۳ هزار مغازه به سامانه کالابرگ الکترونیک متصل شدند و تعداد فروشگاه‌های متصل به سامانه به ۱۰۰ هزار فروشگاه افزایش پیدا کرده است. ۱۰ فروشگاه زنجیره‌ای اتکا، رفاه، افق کوروش، جانبو، دیلی مارکت، مینو مارت، هفت، گندم طلایی، ‌هایپر فامیلی و وال مارکت نیز در سراسر کشور در این طرح فعال و مشغول خدمت رسانی به خانوارهای دهک‌های مشمول هستند./ایسنا

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از احتمال تغییر دهک‌بندی خانوارها و بررسی مجدد آزمون وسع خبر داده است بنابر این احتمال اینکه تغییراتی در دهک‌بندی‌ها رخ دهد و عده‌ای از دهک‌های بالا به دهک‌های پایین بروند وجود دارد.

طرح کالابرگ الکترونیکی یکی از اقدامات موثر و اساسی دولت سیزدهم برای حمایت از معیشت اقشار کم‌درآمد و تامین اقلام اساسی و مایحتاج مورد نیاز خانوارهاست که به دنبال حذف ارز ترجیحی در سال ۱۴۰۱ و جلوگیری از تاثیر آن بر سفره مردم و همچنین مقابله با تورم در پیش گرفته شده است.

یارانه نقدی

فرمول یارانه نقدی آبان ماه تغییر کرد

جدای از این اخبار، خبر دیگری مبنی بر تغییر شیوه پرداخت یارانه به مردم در صدر اخبار قرار گرفت و اندکی بعد گمانه‌های زیادی درباره افزایش مبلغ یارانه نقدی مطرح شد. اما ظاهرا در این طرح جدید، قرار است تنها صدک جایگزین دهک شود. تسنیم در این باره طی گزارشی نوشته است که اگر تا پیش از این جمعیت ایران به شکل دهک‌بندی طبقه‌بندی می‌شد و میزان یارانه پرداختی بر اساس دهک بود، حالا قرار است به‌جای دسته‌بندی ۱۰تایی جامعه، جمعیت ایران به ۱۰۰ دسته تقسیم شود که این به معنای بالا رفتن مبلغ یارانه نیست اما به‌معنی افزایش شمار یارانه‌بگیران هست.

بر اساس این گزارش، در حالی دولت به دنبال تغییر شیوه و فرمول پرداخت یارانه و افزایش رغبت مردم به استفاده از کالابرگ است که تورم فزاینده و رشد اقتصادی پایین در اقتصاد ایران، فاصله بین دستمزد و هزینه کم‌درآمدها را به شدت افزایش داده و حالا دیگر این کمک‌های حمایتی پاسخگوی نیاز آنها نیست.

بسیاری از افراد از طبقه متوسط به طبقه فقیر سقوط کرده‌اند و به گفته برخی کارشناسان دیگر طبقه متوسط محو شده و جای خود را به طبقه متوسط فقیر داده است. فقر به شدت گسترش یافته و حالا انواع مختلفی از آن مانند فقر زمانی و فقر خشن در جامعه ایران نمایان شده است.

به همین دلیل کارشناسان به دولتمردان توصیه می‌کنند که ابتدا تورم را مهار کنند و بعد به سراغ شیوه‌های حمایتی از کم‌درآمدها بروند.

خبر مهم وزیر رفاه درباره کاهش و قطعی یارانه نقدی

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس از طرح سوال خود از صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره قطع و کاهش یارانه برخی از خانوارها خبر داد.

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی از طرح سوال خود از صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره رفع نارضایتی‌ها نسبت به انجام به روز رسانی برخط اطلاعات اقتصادی و اعمال داده‌های سال ۱۴۰۲ سرپرستان خانوارهایی که، یارانه‌شان به اشتباه قطع شده یا یارانه‌شان به اشتباه کاهش یافته و دهک‌بندی‌های غیرواقعی برایشان ثبت شده ، خبر داد.

نماینده شاهین شهر در مجلس بیان کرد: این سوال جهت رسیدگی و طی شدن مراحل قانونی تقدیم هیئت رئیسه مجلس شد که باید به کمیسیون تخصصی جهت رسیدگی ارجاع شود و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای پاسخ پیرامون سوال در کمسیون مربوطه حضور یابد.

پیرو اعتراض برخی سرپرستان خانوار در خصوص قطع یارانه نقدی ایشان در صورتی که واجد شرایط بوده‌اند، به نظر می‌رسد داده‌های اطلاعاتی که جهت راستی‌آزمایی اطلاعات اقتصادی خانوارها در سامانه مرکز آمار و هدفمندی یارانه‌ها وارد شده بعضا با خطا و اشتباه همراه بوده و یا برای تفکیک مسائل مالی سرپرستان خانوار چاره‌‌اندیشی نشده است به دلیل اینکه سرپرستان خانوارهایی که به عنوان نمونه ذکر می‌شود علیرغم واجد شرایط بودن، یارانه‌ ایشان قطع شده است.

۱- بازنشسته‌ای که وجه پاداش سنوات پایان خدمت را به حسابش واریز کرده‌اند و به دلیل افزایش موجودی حساب محروم از دریافت یارانه گردیده است.

۲- کاسبی که بابت خرید محصولات مغازه اجاره‌ای خود تراکنش مالی حساب داشته است

۳- کارمند قرض‌الحسنه‌ای که مسئول دایره چک بوده و تراکنش مالی مربوطه به بانک داشته است

۴- خانواده‌ای که درآمد فرزند بالای ۱۸ ساله‌اش را به حساب سرپرست خانوار منظور کرده‌اند.

در راستای این اشتباهات هستند خانوارهایی که علیرغم داشتن تمکن مالی بسیار بالا یارانه دریافت می‌کنند و …

حال این سوال مطرح است چرا نسبت به انجام بروزرسانی برخط اطلاعات اقتصادی و اعمال داده‌های سال ۱۴۰۲ سرپرستان خانوارها اقدامی صورت نمی‌گیرد؟ تا با انجام راستی‌آزمایی‌ها یارانه خانوارها نیازمندی که یارانه‌شان قطع شده دوباره برقرار و دهک‌بندی‌های غیرواقع اصلاح شود؟/ تسنیم

واریز یارانه نقدی ۹۳۷ هزارتومانی برای این خانوارها

یکی از برنامه‌های مهم و مستمر “صندوق اعتباری هنر” توجه به مسأله سلامت اصحاب فرهنگ و هنر و تأمین هزینه‌های درمانی آنان به هنگام بروز بیماری است.

اهتمام ویژه به سلامت جامعه فرهنگی و هنری کشور و توجه به نگرانی آنها بابت هزینه‌های مختلف درمان از جمله مهم‌ترین اولویت‌های صندوق اعتباری هنر محسوب می‌شود که همواره بر این مهم تأکید و مورد پیگیرهای مجدانه قرار گرفته است.

از این رو صندوق هنر، ضمن تأمین و پرداخت بیش از نیمی از حق بیمه اعضا، تلاش می‌کند تا با مشارکت شرکت‌های بیمه‌گر توانمند، حداکثر امکانات درمانی را با حداقل هزینه ممکن برای بیمه‌شدگان تحت پوشش مهیا کند.

با توجه به افزایش تعرفه‌های پزشکی و سایر عوامل تأثیرگذار که منجر به افزایش بیش از ۸۰درصدی نرخ حق بیمه‌های درمان تکمیلی از سوی شرکت‌های بیمه‌گر شد، صندوق اعتباری هنر در طرح بیمه تکمیلی سال ۱۴۰۲-۱۴۰۳ تلاش کرد مبلغ کمتری از این افزایش به هنرمندان تحمیل شود و با وجود محدودیت‌های منابع، سهم بیشتری از حق بیمه درمان تکمیلی را متقبل شود و توسط صندوق پرداخت کند.

بر این اساس در طرح امید، هر عضو از مبلغ سالانه یک میلیون و ۳۲۰ هزار تومان، ۳۸۲ هزار و ۸۰۰ تومان پرداخت می‌کند و ۷۱ درصد حق بیمه یعنی ۹۳۷ هزار و ۲۰۰ تومان توسط صندوق پرداخت می‌شود.

در طرح آرامش، مبلغ پرداختی سهم عضو، از مبلغ سالانه ۳ میلیون و ۳۶۰ هزار تومان، یک میلیون و ۲۷۶ هزار و ۸۰۰ تومان است و ۶۲ درصد از کل حق بیمه به مبلغ ۲ میلیون و ۸۳ هزار و ۲۰۰ تومان توسط صندوق پرداخت می‌شود.

در طرح رفاه نیز از مبلغ سالیانه ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان، صندوق، ۴۵ درصد آن، یعنی ۲ میلیون و ۴۳۰ هزار تومان را متقبل و هر عضو ۲ میلیون و ۹۷۰ هزار تومان پرداخت می‌کند.

اصحاب فرهنگ، هنر، رسانه و فعالان قرآن و عترت سراسر کشور متقاضی دریافت خدمات بیمه درمان تکمیلی، می‌توانند از روز شنبه تا سه‌شنبه به مدت ۱۰ روز با مراجعه به پیام‌رسان اختصاصی صندوق اعتباری هنر به نشانی app.honarcredit.ir و یا سایت صندوق اعتباری هنر Profile.honarcredit.ir نسبت به ثبت‌نام و بهره‌مندی از خدمات بیمه تکمیلی سال ۱۴۰۲-۱۴۰۳ اقدام کنند./تسنیم

آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان

      تبلیغات متنی