|

حقوق بازنشستگان| حقوق بازنشستگان کشوری| افزایش حقوق بازنشستگان

فوری/پرداخت معوقات همسان سازی حقوق بازنشستگان | واریزی ویژه با حقوق بازنشستگان در این ماه

همسان سازی حقوق بازنشستگان در برنامه هفتم توسعه دیده خواهد شد.

فوری/پرداخت معوقات همسان سازی حقوق بازنشستگان | واریزی ویژه با حقوق بازنشستگان در این ماه
کد مطلب : 40869

نجفی خواه معاون علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور در برنامه تهران ۲۰ درباره صندوق‌های بازنشستگی گفت: در حال حاضر دولت ۷۶ درصد بودجه صندوق‌های بازنشستگی را برای حقوق بازنشستگان پرداخت می‌کند و باید ۲۴ درصد دیگر را خود صندوقها تامین کنند اما این چنین نیست.

محسن زنگنه سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم مجلس نیز در این برنامه درباره آخرین تصمیمات گرفته شده درباره متناسب سازی حقوق بازنشستگان گفت: براساس توافق صورت گرفته بین دولت و مجلس، اصل متناسب سازی حقوق بازنشستگان در برنامه هفتم توسعه دیده خواهد شد. قرار شد در برنامه هفتم برای کاهش فاصله حقوق بازنشستگان با شاغلان، با اجرای متناسب‌سازی این فاصله ترمیم شود.

وی افزود: اینکه متناسب‌سازی به چه میزان و درچه سالی از برنامه هفتم اجرا شود مواردی است که در صحن علنی مشخص خواهد شد مثلا  احتمال دارد برای برخی از بازنشستگان در سال اول و برخی دیگر در سال دومِ برنامه انجام شود.

 همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به این معنی است که حقوق فردی که در گروه شغلی خود حقوق پایینی دارد به کسی که حقوق بالایی دارد نزدیک شود که در متن مقاله به طور کامل توضیح داده شده است.

2- مرحله دوم متناسب‌ سازی حقوق بازنشستگان در چه زمانی انجام شد؟

مرحله دوم متناسب‌ سازی حقوق بازنشستگان در آخرین روزهای اسفند با واریز مبلغ یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان انجام شد که در متن مقاله به طور کامل توضیح داده شده است.

3-  آخرین وضعیت لایحه دائمی شدن همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در مجلس به چه صورت است؟

 امکان دارد لایحه دائمی شدن همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی از سوی دولت دوازدهم به مجلس ارائه شود و در نهایت در دولت بعدی اجرا شود که در متن مقاله به طور کامل توضیح داده شده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: همسان‌سازی حقوق کارگران در مراحل مختلف انجام شده است. بحثی که مطرح است در رابطه بازنشستگان کشوری است که بخشی از آن انجام شده بقیه هم انجام می‌شود.

سید صولت مرتضوی درباره همسان‌سازی حقوق کارگران گلایه آنان از دولت مبنی‌ بر این‌که دولت تمرکزش روی افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان دولتی است، گفت: همسان‌سازی حقوق کارگران در مراحل مختلف صورت گرفته و این کار انجام شده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: بحثی که مطرح است در رابطه بازنشستگان کشوری است که بخشی از آن انجام شده بقیه هم قابل پیگیری است.

وی در خصوص در نظرگرفتن تمهیداتی برای بهبود حقوق و دستمزد کارگران برای سال آینده، بیان کرد: کار کارشناسی در حال انجام است امیدواریم بتوانیم زودتر از موعد مقرر برای تعیین حقوق و دستمزد کارگران در سال آینده تصمیم‌گیری کنیم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: نظر اغلب نمایندگان مجلس آن است که ملاک محاسبه حقوق بازنشستگی، وضعیت فعلی یعنی بر مبنای دو سال آخر خدمت باشد و به ۵ سال تغییر نکند.

سید مهدی فرشادان با اشاره به پیشنهاد دولت در لایحه برنامه هفتم توسعه مبنی بر محاسبه حقوق بازنشستگی کارکنان دولت بر اساس ۵ سال آخر، اظهار داشت: تغییر مبنای محاسبه حقوق بازنشستگی از ۲ سال به ۵ سال آخر خدمت، پیشنهاد دولت است.

وی بیان کرد: محاسبه حقوق بازنشستگان بر مبنای ۵ سال آخر با توجه به وضعیت نامناسب صندوق‌های بازنشستگی و از نظر منابع مالی به نفع دولت تمام می‌شود و به همین علت دولت این پیشنهاد را در لایحه برنامه هفتم توسعه آورده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نظر قاطبه نمایندگان مجلس آن است که ملاک محاسبه حقوق بازنشستگی، وضعیت فعلی یعنی بر مبنای دو سال آخر خدمت باشد و به ۵ سال آخر خدمت تغییر نکند.

نماینده مردم سنندج در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه محاسبه حقوق بازنشستگان بر مبنای ۵ سال آخر در مجلس مقبولیت کافی ندارد، گفت: علت مخالفت اغلب نمایندگان مجلس با تغییر مبنای محاسبه حقوق بازنشستگی از ۲ سال به ۵ سال آخر خدمت آن است که این کار از نظر پاداش پایان خدمت به ضرر بازنشستگان تمام می‌شود و باعث می‌شود حقوق بازنشستگی کاهش یابد.

فرشادان با بیان اینکه مبنای محاسبه حقوق بازنشستگی بر اساس وضعیت فعلی یعنی ۲ سال آخر خدمت منطقی و معقول است، تاکید کرد: موضوعات مربوط به بازنشستگان و این مسأله به کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه ارجاع و هنوز در صحن مجلس بررسی نشده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: به احتمال زیاد و حتی اگر تغییر مبنای محاسبه حقوق بازنشستگی از ۲ سال به ۵ سال آخر خدمت در کمیسیون تلفیق تصویب شود، این موضوع در صحن مجلس رأی نمی‌آورد و مبنای محاسبه حقوق بازنشستگی همان ۲ سال آخر خدمت باقی می‌ماند.

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین